Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Als je op de site van de gemeente kijkt even bij de zoekterm geocache ingeven, dan kan het zomaar zijn dat ze dit al op de site hebben staan. Gebeurd bij steeds meer gemeenten.

Geplaatst

Bedankt voor de Syroit, helaas is onze gemeente niet zo hip. Ik denk niet dat de gemeente heel moeilijk doet (aangezien er hier best wat liggen, al twijfel ik bij sommigen over de toestemming). Maar zou het liefst zwart op wit willen zodat ik achteraf geen gezeik krijg.

Geplaatst

Gewoon even een mailtje sturen of bellen. Voor de Gemeente Geldrop-Mierlo (NL) heb ik een 6-tal weken moeten wachten voor ik antwoord kreeg.
Ik heb dit redelijk algemeen gevraagd, dus niet voor 1 specifieke cache, ook naar de toekomst toe.

Voor Turnhout (BE) kreeg ik binnen enkele uren een positief antwoord. Zij vragen wel om de exacte locaties door te geven met een beschrijving, zodat ze er van op de hoogte zijn bij klachten en "verdachte pakketjes".

Geplaatst

Bedankt!

Dat is wel een goed idee ja. Ik zal eerst een algemeen mailtje sturen, en dan kunnen we altijd zien of ze meer informatie willen hebben. Dat kunnen ze natuurlijk altijd krijgen.

Ik zal hier laten weten wat de reactie van Vlissingen is (hun kennende kan t inderdaad wel eventjes duren) en in het document bijvoegen.

Geplaatst

Ik sprak een keer met een boswachter hierover op de Veluwe bij een multi. Die man was zelf geen geocacher, maar fietste rond met een GPS waar de plaatselijke geocaches in stonden. Hij vertelde me hoe soms verzoeken worden ingediend. Tragisch. Men wil wel een gemotiveerd verhaal en een duidelijke omschrijving van cache en locatie.

Geplaatst

Ik sprak een keer met een boswachter hierover op de Veluwe bij een multi. Die man was zelf geen geocacher, maar fietste rond met een GPS waar de plaatselijke geocaches in stonden. Hij vertelde me hoe soms verzoeken worden ingediend. Tragisch. Men wil wel een gemotiveerd verhaal en een duidelijke omschrijving van cache en locatie.

Ik denk dat er ook een groot verschil is tussen staatsbosbeheer en een gemeente. Niets negatiefs over geen van beide, maar voor een gemeente is dit minder interessant dan voor staatsbosbeheer, zij staan voor het behoud van de natuur, dus houden zich veel strikter aan de regels van niet buiten de paden enzo. En terecht.

Het groen bij de gemeente is meer als recreatie

Geplaatst

Nou dat ging beter dan verwacht! Gisteravond een redelijk algemene e-mail gestuurd naar het algemene e-mail adres van de gemeente. En vanochtend om 09:00 al antwoord van de persoon die er over gaat.

Het komt er op neer dat caches in Vlissingen plaatsen gewoon algemeen is toegestaan, als je maar zorgt voor geen schade en overlast e.d. (dus de normale Groundspeak regels).

Ik zeg, heel netjes!

Geplaatst

Nou dat ging beter dan verwacht! Gisteravond een redelijk algemene e-mail gestuurd naar het algemene e-mail adres van de gemeente. En vanochtend om 09:00 al antwoord van de persoon die er over gaat.

Het komt er op neer dat caches in Vlissingen plaatsen gewoon algemeen is toegestaan, als je maar zorgt voor geen schade en overlast e.d. (dus de normale Groundspeak regels).

Ik zeg, heel netjes!

Top van de Gemeente Vlissingen en nu op zoek naar mooie plekjes voor een cache :clap:

Geplaatst

Ik zeg, heel netjes!

Top van de Gemeente Vlissingen en nu op zoek naar mooie plekjes voor een cache :clap:

En weer een reden te meer om Vlissingen te bezoeken ;)

Geplaatst

waarbij dus aangegeven is dat bij plaatsing van zijn eerste cache van dit heerschap op de zelfde gemeente grond hij de revieuwers en daarbij de hele cachegemeenschap belazert heeft.

Barny

Geplaatst

Uit de bundel: "Hoe Barny in enkele zinnen de toon van een draadje naar het negatieve weet om te buigen!"

Of zit ik er weer naast met mijn interpretatie Barny? Verklaart u nader!

Ook in Eindhoven zijn de regels zo dat het in principe ook op deze voorwaarden overal is toegestaan om een cache te plaatsen.

• Top! 1
Geplaatst (bewerkt)

waarbij dus aangegeven is dat bij plaatsing van zijn eerste cache.......

:hammer: Gelukkig maakt niemand ooit een beginnersfout :lookaround: en mocht het toch ooit eens gebeuren, dan hoeft dit ook niet :no: wereldkundig gemaakt te worden.

Iemand iets proberen te leren, gaat beter door te helpen, dan met slaan.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

do en od de topick starter heeft al eens een cache gehad in de bosschages van de gemeente

als hij daar toestemming voor had gevraagd dan had deze draadje nooit ontstaan en hij niet zo verrast blij met het antwoord van de gemeente

het vliegveld Souburg lag ook nog eens in de wijk westerzicht daar waar ook zijn eerste cache gelegen heeft

de eerste cache die gearchiveerd is door de vele rips,,,,,,,,,,,,,,,,

een beginners fout? of gewoon de zooi belazeren (niemand komt er toch achter!)

Baeny

• Top! 1
Geplaatst

Hij heeft in elk geval zijn leven gebeterd.

Mooi toch?

Ik zou ze de kost niet willen geven, alle c.o.'s die geen toestemming vragen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...