Spring naar bijdragen

Gps Dakota


Arjanmes

Aanbevolen berichten

Hallo, ik zit te denken aan een nieuwe gps, nl de Dakota

Maar tussen de 10 en 20 is nog wel een prijsverschil.

Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn, anders kan ik net zo goed de 10 nemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je hebt ook een wiki-pagina waar in de eerste alinea staat wat bij de Dakota 10 ontbreekt:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Garmin/Dakota_series

 

Voor mijzelf zijn het betere kompas en de mogelijkheden voor een extra geheugenkaart reden

en om een Dakota 20 ipv een 10 te nemen. CHIRP (ofwel ANT) is aardig maar kom je weinig tegen,

het uitwisselen van caches / waypoints idem - zul je zelden doen (maar wel eens handig geweest)

 

Goed uithoudingsvermogen met AA-batterijen hebben ze allebei.

 

Enig manco is dat je geen Wherigo kunt doen (daarvoor heb je een Oregon 450 of smartphone nodig).

bewerkt door Birdie.NL
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb goede ervaringen met de 10. De extra's van de 20 mis je in de praktijk niet echt. Alleen het feit dat het geheugen niet kan worden uitgebreid kan een probleem zijn. Ik heb een OSM-kaart geladen van de Benelux en die is ongeveer 600 MB. Op de GPS is dan nog 293 MB vrij. Als je meer kaarten wilt gaan gebruiken (en gelijktijdig in je GPS geladen wilt hebben) dan kun je dus vastlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou niet zonder de 20 kunnen. Dit vanwege de mogelijkheid tot geheugenuitbreiding. Ik heb er ong. 1.7gb aan kaarten opzitten. Delen van caches doe ik ook regelmatig. Elektronisch kompas is super.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...