Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Is het mogelijk om als je caches via een app hebt binnengehaald op je telefoon om die dan over te zetten inclusief beschrijving naar je gps 62?

Ik vind het lopen met de telefoon nl niet prettig maar ja het binnen halen van caches als je ergens onverwacht bent en wifi hebt is natuurlijk super handig, vandaar dus de vraag.

Geplaatst

Als je een Windows-phone/tablet hebt, zou het kunnen.

Voor zover ik weet moet je dan "gewoon" de Garmin-communicator downloaden op je tablet/telefoon.

Dat gaf de website in ieder geval bij mij aan toen ik het probeerde (maar dat was met Android, toen zei ie: Kan niet installeren)

Deze telefoon moet dan volgens mij wel een OTG-functie hebben.

Anders kun je geen files overdragen.

Ja, een hoop termen.

Maar volgens mij werkt het niet bij Android.

Geplaatst

Ja hoor, afhankelijk van welke app je gebruikt.

Zet je gpsr uit, haal het mSD-kaartje er uit en stop hem in je telefoon.

Laat je app de caches als gpx exporteren naar <mSD>:\Garmin\.

Stop je mSD-kaartje terug in je gpsr en zet hem weer aan.

• Top! 1
Geplaatst

Stefan, dat kan inderdaad ook wel.

Nadeel: Een (steeds groeiend) aantal telefoons heeft geen SD-slot meer.

Welke app zou jij dan gebruiken/aanraden?

Geplaatst

Bij mijn weten heeft zo goed als elke Android smartphone een mSD-slot. iPhone hebben die inderdaad niet (voor mij een reden om geen iPhone te nemen), WP weet ik niet.

Ik gebruik het meest GDAK op mijn Android smartphone. Die app kan databases lezen die direct van GSAK komen (gesynchroniseerd via Dropbox), pq's ophalen, caches binnen een opgegeven straal rondom je huidige positie binnenhalen en caches (of volledige databases) exporteren naar gpx.

Wil je caches in de buurt op een live kaart bekijken en opslaan is c:geo ook een hele goede.

Er zijn zat andere apps die ook goed zijn, maar de twee die ik noem kunnen alles wat ik wil.

Geplaatst

oke dus in dummy taal, tel is samsung, app is c.geo en gps is 62. nu staat er op mijn sd kaart in de gps de topo kaarten en niet de caches. in de tel kan een sd kaart.

kan/wil je mij uitleggen hoe ik nu te werk moet gaan?

Geplaatst

Om even in te gaan op het telefoon-"probleem":

De Nexus 5 (en volgens mij alle nieuwere Nexus-telefoons) heeft/hebben geen SD-slot meer omdat men bij Google de cloud prefereert.

Van de andere telefoons (niet-Google, maar wel Android) durf ik het niet te zeggen. Bij de meeste smartphones kan er (gelukkig) wel een SD in.

Geplaatst (bewerkt)

Samsung, HTC en de andere grote spelers in Android kunnen het gelukkig (nog?) wel. Ach, als straks alle gps'en ook van de cloud kunnen lezen is dat probleem ook over. Garmin heeft al een begin gemaakt met de Monterra. Geen mobiel internet, maar wel wifi, bluetooth en NFC. Via wifi hotspot in mijn smartphone kan ik in het veld mijn Monterra van Dropbox, Google Drive en Microsoft Onedrive (voorheen Skydrive) laten importeren. Of via wifi op een terrasje o.i.d.

Voorlopig laat ik altijd thuis via wifi en Dropbox mijn GSAK-databases in GDAK zetten en daar vandaan kan ik alles wat ik wil exporteren naar gpx.

@Petra: in c:geo kan je de caches die je bekijkt opslaan. Die opgeslagen caches komen in een lijst terecht en die lijst kan je dan exporteren naar gpx. Je kan in c:geo niet kiezen waar de gpx wordt opgeslagen, dus kijk goed waar het bestand terechtkomt en verplaats het dan via een bestandsmanager naar de mSD-kaart.

:oops: er zit een fout in mijn eerste post. Zet het gpx-bestand niet in <mSD>:\Garmin\, maar in <mSD>:\Garmin\GPX\. Anders ziet je gpsmap het niet.

bewerkt door StefandD
Geplaatst

heb toevallig van de week wat opgeslagen dus ga uittesten of ik het overgeschreven krijg. ik heb de topo kaarten op de sd kaart staan in de gps dus moet even uitzoeken of daar nog ruimte op is. ik laat weten of het gelukt is.

• 3 weeks later...
Geplaatst

De samsung S4mini heeft een msd slot , maar dat zit naast het simkaart slot ONDER de batterij.

Niet meer van buitenaf bereikbaar dus zonder de telefoon uit te schakelen.

Mijn vraag is inderdaad hetzelfde als de starter hier.

Kan ik een , via de gsm binnengehaalde cache , naar de telefoon zenden , zoals ik bvb een cache naar een andere garmin gps kan zenden?

Zonder dus de msd kaart eruit te halen?

Geplaatst

Ik heb een Samsung tab2, via een USB adapter en een losse kaartlezer kan ik het SD kaartje uit mijn GPS gewoon lezen/schrijven. Via GDAK een export doen en de GPS file in de garminn/gpx directory op het kaartje plaatsen. (Ik heb een Oregon 450)

Via een Android telefoon gaat dat vast hetzelfde, hooguit 'even' een usb-host aanschaffen (google).

Jan

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...