Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

ioHpeiH ik heb de eindcoords natuurlijk al lang, het gaat mij om de wijze lessen die ik onderweg zou krijgen, en waarom zou ik iemand lastig vallen als ik het zelf niet kan? als het niet lukt en ik ben het zat ga ik wel meteen door na de cache voor dat "puntje"

Barny

Iedere discussie en draadje hier over wat de zichzelfbenoemde "echte authentieke ouwe stomp" geocachers te melden hebben over hun mede-hobbygenoten, vervaagt bij wat er in deze ene simpele zin gemeld wordt.... Authentiek? Echt? Welnee.... Puur zelfbedrog en je eigen persoontje op een gigantische manier degraderen tot superknoeier alsmede de vele benamingen, die jij ons, andersdenkenden binnen het geocachinggebeuren toedicht.... Is dit een hobby?? Nee, het is een dwangmatige manier om jezelf met mooie, wollige, maar volstrekt ongeloofwaardige verhalen te profileren op een event bij een geel busje onder een wrak luifeltje met een flesje cola in de hand..... Eén ding heb je volledig duidelijk gemaakt Barny. En daarin heb je me ook kunnen overtuigen.... Van die events moet je je verre houden..... En dat doen we dan ook!!!

Jammer is het overigens, dat ik hier weinig verhaaltjes lees van enthousiaste mensen, die regelmatig events bezoeken en daar vlot en aanmoedigend over schrijven. Een tegengeluid horen zou onze mening wellicht weer kunnen doen kantelen.

• Top! 3
Geplaatst (bewerkt)

Nou Barny, in mijn ogen ben jij geen geocacher. Een geocacher vindt mijn inziens het eindcoördinaat op de manier die de CO van de betreffende cache voor ogen had.
Iemand die gewoon rechtstreeks naar het eindcoördinaat loopt is in mijn ogen gewoon een valsspeler. En daar ben je dan wel volkomen eerlijk in, maar toch "verpest" je het op die manier

voor de eigenaren van deze caches en geef je daarbij toch ook een signaal aan beginnende cachers dat dit soort gedrag er bij hoort.
En dan kan je wel gaan roepen, dat je niet van puzzels houdt of dat je geen zin hebt om de hersenspinsels van een ander te gaan doorgronden, maar doe die cache dan gewoon niet.
Maar dat zal wel nooit gebeuren, wat ik merk in je reacties altijd iets van dat ook jij het recht hebt om dit soort caches te kunnen loggen.
Ik zit nu sinds 2006 op het forum, ik heb je nooit begrepen en ik zal je nooit begrijpen.....

bewerkt door Team Tammo
  • Top! 1
Geplaatst

dat je geen mooie verhalen van events hoor kan helemaal kloppen, die zijn er bijna ook niet, het gaat bijna altijd over de hoeveelheid "cache's" die er geplaatst of gevonden zijn, de meeste mensen gaan met de zelfde groepjes op pad waarmee ze altijd al gaan de meeste bezoekers komen ook uit die streek en als ze al andere mensen aanspreken is dat zonder zich voor te stellen maar met de vraag of diegene even stil wil staan om een foto van de aanhangende TB te kunnen maken.

van het weekend twee events geweest, de eerste was een uur wachten voordat er een lijst met 50 kokers werd uitgedeeld, waarna binnen 10 minuten iedereen weg was en de tweede een mega event in Belgie, waar ik samen met een vriend was die nog nooit een event heb meegemaakt, hij keek zijn ogen uit en verwonderde zich over het gedrag van de "geocacher" die daar kwamen, ik denk dat ik hem niet meer meekrijg....

voor mij zijn events leuk, net als een mooie combie van de apenheul en een rariteitenkabinet, ook daar vermaak ik me door het gedrag van de apen, en verwonder me over de dwaasheid van de mensen, zo af en toe een goed gesprek met een belangstellende en mijn dag is weer goed

T Tammo, geeft niet hoor, dat je me niet begrijpt, waarschijnlijk omdat jij "geocachen" als een wedstrijd ziet, want alleen bij een wedstrijd (competitie) kan je "valsspelen" voor mij en Groundspaek is geocachen gewoon een spelletje die ik ook nog eens leuk vind om te doen, brengt me tegenwoordig weer zo af en toe op leuke plekjes , zie leuke dingen ontdek andere wegen en maak veel meer mee dan als ik thuis achter de laptop zit, en als je het spelletje niet in wedstrijdverband en zo zelfverzekerd ben dat je je eigen al helemaal niet hoef te bewijzen tegenover een ander, bij zo een spelletje kan je simpelweg ook niet valsspelen, maar elke cache die ik log heb ik gevonden, en dat word tegenwoordig al een zeldzaamheid in de moderne geocachewereld, zeker ook door mensen die wel de route hebben gedaan de dwaze gedachtenspinsels al dan niet zelfstandig hebben opgelost

geocachen gaat over het vinden van de cache, de rest is ballast, vind je het leuk om al de ballast mee te sjouwen niemand houd je tegen, maar als je gewoon to the basic geocached zie ik daar ook geen probleem mee.

Barny

Geplaatst

Een zelfregulerend systeem. En die niet-onderhouden kokertrailtjes? Die verdwijnen vanzelf. Dan hebben mensen die daar écht wat moois willen leggen weer wat langer de tijd om iets geniaals in elkaar te knutselen.

De term 'zelfregulerend' impliceert een min of meer stabiel systeem, met corrigerende terugkoppelingen. In werkelijkheid is er sprake van een neerwaartse spiraal. In 2004 bestond 80% van het cachebestand uit multi's met authentieke geocaches en 20% uit pretentieloos raapspul. Anno 2014 is het precies andersom. De kans dat een nieuwkomer met een onnozele koker wordt geconfronteerd is inmiddels vele malen groter dan dat hij/zij een authentieke geocache vindt.

Het strooien en rapen van kokers is de norm geworden en dat het verval doorzet blijkt uit het feit dat tegenwoordig zelfs een boterhamzakje met een papiertje als 'geocache' wordt aangemerkt. Niet-onderhouden prutswerk verdwijnt mettertijd van de kaart, maar blijft meestal liggen in de natuur. En in de tijd dat het als 'geocache' op de kaart staat is het een slecht voorbeeld voor nieuwkomers, die het stokje niet alleen overnemen, maar hun voorgangers willen overtreffen en daarbij ook tegen elkaar opboksen. "Wát?! Een serie van 10? Stelt niks voor! Haha, IK maak een powertrail van 100 en organiseer een event om de benodigde filmkokers in te zamelen!"

Geplaatst

Ik volg dit draadje met veel belangstelling en ik ben het met veel posters gedeeltelijk eens maar als je alles nog eens doorleest valt het op dat er bij iedereen overeenkomsten zijn waardoor ook de meeste forumleden het met elkaar (ongewild ?)eens zijn, waarbij de toon soms (onbewust ?) verkeerd begrepen wordt waardoor de uitleg soms anders is.

maar ik blijf het volgen :)

• Top! 1
Geplaatst

Xenos, je ziet het goed, iedereen kan eigenlijk niet anders dan met mij eens te zijn :) :) :) :)

Geplaatst (bewerkt)

@Barny. Je hebt volkomen gelijk! Mea culpa.

Mea Culpa heeft een verkeerde uitwerking op Barny. Hij wilde ooit het slot van deze cache vervangen door de gehele cache te vervangen door een eigen explemplaar, Heeft daar een D5 in Antwerpen voor opgelost (met hulp), maar is helaas die nacht nog verijdelt en vervangen door eentje waar zijn met moeite bemachtigde sleutel niet op pastte. We noemen dat authentiek cachen, grapje onder de oude garde.

bewerkt door thex
Geplaatst

Ehm... geen enthousiaste verhalen over events? Jawel hoor :)

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=c40b75bd-1d2f-4054-8dcc-cca1b4810bdf

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=c6d01e41-1ca5-4bb4-ad80-2abb5d2c17b5

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=08c6996b-ec27-4962-b545-0b31227b5ff1

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=f6afa196-b359-4e78-8ebd-1e5e18738260

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=ef3032dc-7a68-415f-8070-40d35b919091

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=d6c42bea-932d-4c95-b491-6a749f1df89d

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=87c3a0ce-1d26-4e2b-b48d-ef1f620b79fe

En dan enkele heel recente:

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=f4b9cce2-0201-46e3-a8d9-6e5ffb84a41c

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=be64dea8-3222-426c-a962-a3a576bb11a1

Dit zijn ze niet allemaal trouwens :D

Ik ben dol op events en ik ben nog geen saai, vervelend, puntenpikkend volk tegengekomen.
Alleen gezellige lieve mensen die een passie delen. En nieuwe vrienden :)

En ja, ik ben een blij en enthousiast persoon, en ik denk ook dat het aan je eigen instelling ligt.

Zet iemand een uur met een muis in een kamer die een afkeer heeft van kleine diertjes en hij heeft een naar, frustrerend uurtje.

Zet diezelfde muis bij iemand die geïnteresseerd is in biologie en andere levensvormen, en hij heeft een geweldig interessant uurtje waarbij de tijd voorbij vliegt.

(vrij naar Paul Liekens)

Waarbij ik geen enkel type cacher met een muis wil vergelijken trouwens :D .

Vlinder, ondanks het feit dat ik soms moeite heb met je woordkeus, ik voel de liefde voor het geocachen in je woorden en ik kan alleen dit zeggen: ik heb het volste vertrouwen in mensen en ik hoop van harte dat je ongelijk krijgt wat betreft de toekomst van dit heerlijke, vernieuwende, explorerende verslavende spel waar wij allen van houden :)

Barny... jij moet toch ook van dit spel houden? Waarom voel ik dat nergens in je bijdragen? Dat kan ook aan mij liggen! Leer me ook jouw passie en enthousiasme voor het cachen te lezen!

HAHAHA ik heb teveel emotiocons gebruikt...

Even aanpassen LOL

Geplaatst

Vlinder, ondanks het feit dat ik soms moeite heb met je woordkeus, ik voel de liefde voor het geocachen in je woorden en ik kan alleen dit zeggen: ik heb het volste vertrouwen in mensen en ik hoop van harte dat je ongelijk krijgt wat betreft de toekomst van dit heerlijke, vernieuwende, explorerende verslavende spel waar wij allen van houden :)

Domi, terugkijkend heb ik al lang geleden gelijk gekregen wat betreft de toekomst waarin we nu leven. Vooruitkijkend zie ik een toekomst zonder reviewers waarin dit heerlijke, vernieuwende, explorerende verslavende spel bestaat uit het scannen van stickers voor puntjes.

Geplaatst (bewerkt)

Vlinder, niemand houdt ons gelukkig tegen om ook de door jou gekoesterde versie in stand te houden..

En door velen gekoesterd!

bewerkt door MarcoDomi
Geplaatst

Dit zijn ze niet allemaal trouwens :D

Daar waren we al bang voor. Heb je ook enthousiaste logjes van anderen kunnen vinden :wistling: ?

Geplaatst

MarcoDomi ik zie een terugkerend fenomeen in jou enthousiaste logjes waar coins en Tb discufferen (YACH, spug,kokhals) eigenlijk de hoofdmoot van uitmaak, waarom mensen die egoïstische bezigheden nog doen is mij nog steeds een raadsel, maar misschien kan jij mij uitleggen waarom jij zo enthousiast ben om de TB of Coin, die je je totaal niet meer kan herinneren en ook niet het avontuur meegemaakt om te verplaatsen dan op de pagina van je medehobbyist te bevuilen met de zoveelste nietszeggende "gezien op het ..... event" log?

voor de rest heb je allemaal kleijnschalige events bezocht, die inderdaad een heel stuk gezelliger zijn dan als die grote "pak je gasten / mede hobbyisten geld af en jaag ze dan weg met een hoop rondgestrooide kokers" events.

als het moment zo is dat ik het spelletje niet leuk zou vinden zou ik er meteen mee stoppen, echter zolang er nog mensen zijn die wel hun verstand willen en kunnen gebruiken blijf ik hun uitnodiging aannemen om hun creatie te bewonderen, en naar waarheid van mijn beleving ook zo te loggen.

Barny

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...