Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

ik zie dan ook geen reden om mij niet in te houden als ik al dat geploeter zie

maar ik hoop oprecht dat jij met je klas niet de eindlocatie van de cache gaat bezoeken die ook op Groundspeak word gepubliceerd.

al leg jij het jou (schreeuwende) plagen nog zo goed uit, iemand uit jou klas neemt weer eens een vriendje mee naar die cache die die uitleg niet heb gehad, en dan komt voorzichtig benaderen, ruilen niet zo goed over, dat vind ik niet erg, het gaat over jou cache, als die door "het vriendje" leeggeroofd word, word jij benadeeld maar die mooie TB die er in per ongeluk verzeild in is geraakt verdwijnt of die mooie munt die er inzit daardoor kwijtraakt, waar de TB of Coin eigenaar helemaal niets aan kan doen, omdat jij verzuimt heb om na te denken over de gevolgen van jou handelen....

maar dat is niet aardig om te zeggen, dus beschouw dit ook maar als een gedachte spinsel

barny

Zit wel wat in. Ik heb ook wel eens de vraag gekregen om voor (middelbare) schoolgroepen geocachen uit te leggen en er iets mee te doen. Heb ik niet gedaan want ik acht de kans ook te groot dat er nog meer figuren bij komen die minder goede bedoelen met de caches hebben. Een aantal zal het in de eerste instantie zeker wel goed oppikken. Maar ja, het blijft jeugd, he. Bushokjes en lantaarnpalen stuk trappen of anderszins andermans spullen kapotmaken/stelen is helaas nog een steeds een veelvoorkomende bezigheid bij deze doelgroep, Dit is o.a. ook al vaak een reden geweest waarom mooie kistjes toch door kokers vervangen werden. Voorzichtigheid en terughoudendheid is geboden. Hoe leuk het idee ook is.

Geplaatst

Zeker zit er iets in waar Barny zegt en ik heb er ook goed over nagedacht.

Vandaar dus dat ik het op de zojuist beschreven manier heb aangepakt -zucht-

O ja en het zijn basisschoolkinderen. Met pubers had ik dit niet gedaan denk ik.

Geplaatst

Ha, ha, niet zuchten! Het is echt een heel leuk initiatief/activiteit en zeker voor jouw doelgroep. Misschien is zelfs een goede instructie aan de ouders een manier om ze op een idee te brengen meer met hun kinderen op pad te gaan en leuk buiten bezig te zijn!

Geplaatst

Ha, ha, niet zuchten! Het is echt een heel leuk initiatief/activiteit en zeker voor jouw doelgroep. Misschien is zelfs een goede instructie aan de ouders een manier om ze op een idee te brengen meer met hun kinderen op pad te gaan en leuk buiten bezig te zijn!

YES! Jij snapt het!

En verder hoop ik de kinderen ook nog enthousiaster te maken voor de natuur (dit lukt al aardig vanuit mijn eigen enthousiasme, maar ik volg nu een cursus schoolnatuurgids bij IVN).

Geplaatst

Ter info: in de cache zitten 2 bakjes: 1 bakje met daarop

Logboek

Goodies (om te ruilen)

en 1 (kleiner) bakje met daarop:

Travelbugs en Geocoins (om naar een andere cache te brengen.)

In de beschrijving staat een korte uitleg over tb's/coins.

Niet te lang, want ik wil ook weer niet de indruk wekken dat alles omtrent het geocachen in één cache te leren is!

Maar ik denk echter dat iedereen die een cache plaatst bepaalde risico's loopt. Helaas zijn deze niet geheel af te dekken, al kun je ze wel tot een minimum beperken door er goed over na te denken.

Goed bezig, MarcoDomi. Al vele malen ben ik met schoolklassen onderweg geweest in de prachtige natuurgebieden rondom Eindhoven en dat heeft altijd veel voldoening opgeleverd voor groot en wat kleiner. Het spel en de natuur lijden minder schade door kinderen die cachen onder begeleiding van volwassenen dan door volwassenen die zonder begeleiding cachen als kinderen.

Om kids duidelijk te maken wat het begrip 'Size' inhoudt gebruik ik onderstaande illustratie. Misschien heb je er iets aan.

NANO.JPG

Geplaatst (bewerkt)

Goed bezig, MarcoDomi. Al vele malen ben ik met schoolklassen onderweg geweest in de prachtige natuurgebieden rondom Eindhoven en dat heeft altijd veel voldoening opgeleverd voor groot en wat kleiner. Het spel en de natuur lijden minder schade door kinderen die cachen onder begeleiding van volwassenen dan door volwassenen die zonder begeleiding cachen als kinderen.

Om kids duidelijk te maken wat het begrip 'Size' inhoudt gebruik ik onderstaande illustratie. Misschien heb je er iets aan.

NANO.JPG

Dank je.

WAHAHAHA geweldig!

Gelukkig kijk ik vaak toch ook wel blij hoor en ik schaal mezelf niet onder de Nano's :wink2:

bewerkt door MarcoDomi
Geplaatst

Tja, welke afwijking is acceptabel. Ik geloof dat het criterium is dat je jezelf en anderen niet in gevaar brengt.

Geplaatst

Misschien raadzaam deze cache in eertse instantie alleen voor je doelgroep te maken en te gebruiken.

Eventueel daarna wat aanpassingen doen zodat het een Geocache kan worden.

Dus na je doelgroep de cachebox op een andre plek leggen met wat anpassingen in je omschrijving en slaat 2 vliegen in 1 klap.

Argumenten van leegroven door dreuzelvriendjes kan ik uit eigen ondervinding bevestigen.

Laatste persoonlijke opmerkingen, goed initiatief van je maar gebruik van een SOAM locatie door er een QTA van te maken vind ik eigenlijk niet kunnen.

Geplaatst

Een QTA: wat versta je onder een SOAM-locatie? Is dat soms een tippelzone?

Nog een QTA: hoe maak je van een cache een Geocache?

Geplaatst

Een QTA: wat versta je onder een SOAM-locatie? Is dat soms een tippelzone?

Nog een QTA: hoe maak je van een cache een Geocache?

Meester, meester! ik weet 'm!!

SOAM=Stage Of A Multicache!

Dank team WilP voor de reactie (nou weet ik nog niet wie je bent, ook al zag ik je foto op een treintje voorbij komen geloof ik dit weekend...). Helaas helaas, verplaatsen zal niet lukken. De boel ligt daar al behoorlijk vol.. Ik ben gebonden aan deze locatie om het simpele feit dat het op loopafstand van mijn school moet zijn. En ik ga het tóch doen, gebruik maken van die SOAM!

Maar bedankt voor de tips, ik neem er zeker wat van mee! Bijvoorbeeld de code voor de cache zelf veranderen voor ik 'm online breng.

Maar natuurlijk ga ik deze 14 schatjes goed opvoeden. Het is een GEHEIME hobby. Dus we nemen allemaal een zonnebril en camouflagepak mee :clown:.

Ik denk trouwens dat deze cache toch al niet heel veel "volwassen cachers" aan zal trekken. Maar misschien wel juist gezinnen met kinderen. Ik had deze zelf wel graag willen lopen toen ik net begon :) .

Geplaatst

Als ik (net als Vlindertje) aan een SOAM locatie denk, dan denk ik toch al gauw aan een afwerkplek, waar je na afloop van je betaalde opdracht wel eens tegen een kwaal aan kunt lopen, waarvoor een drieweekse kuur met antibiotica nodig is om er van af te komen.....

Geplaatst

Als ik (net als Vlindertje) aan een SOAM locatie denk, dan denk ik toch al gauw aan een afwerkplek, waar je na afloop van je betaalde opdracht wel eens tegen een kwaal aan kunt lopen, waarvoor een drieweekse kuur met antibiotica nodig is om er van af te komen.....

waar staat die M dan voor?

Geplaatst

Als ik (net als Vlindertje) aan een SOAM locatie denk, dan denk ik toch al gauw avel an een afwerkplek, waar je na afloop van je betaalde opdracht wel eens tegen een kwaal aan kunt lopen, waarvoor een drieweekse kuur met antibiotica nodig is om er van af te komen.....

Dan ben je in elk geval in 1 klap ook van de ziekte van Lyme af! LOL

Ik heb 'm gelopen met mijn "plaagjes", we hebben GENOTEN! Onderweg gezien: groene spechten, het eerste fluitenkruid, hondsdraf, herderstasje, veel soorten dovenetel, brem.... Geen teken :-)

Code is al veranderd, goodies aangevuld, laatste dingen verduidelijkt. .. We zijn er bijna klaar voor!

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...