Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hai

Kan iemand mij vertellen of ik zo in Amerika met mijn Samsung Galaxy mini kan geocachen. Ik heb de app c/ geo?

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Groet

Patricia

Volgens mij wel als je een bundel hebt bij je provider voor internet in het buitenland anders kost het veel geld.

Geplaatst (bewerkt)

Als je ter plekke van wifi gebruik kunt maken, kost het geen geld. Je kunt met cgeo offline loggen en later uploaden.

Mijn theorie is dat geocachen, alleen gebruik makend van de satellieten, niets kost. Alleen als je van je databundel gebruik wil maken, kost het je (veel) geld.

Edit: het is wellicht handig om hier alvast caches uit te zoeken en op te slaan. Dat scheelt alvast een hoop data en/of tijd.

bewerkt door Syled
Geplaatst

Als je geen databundel in de VS hebt, kan je beter een app installeren die offline kaarten ondersteunt, zoals Locus of GDAK.

Op de websites van die apps kan je lezen waar je offline kaarten kan downloaden en waar je ze moet installeren.

Er zijn in de VS genoeg punten waar je gratis Wifi hebt, dus caches kan je op een van die punten binnenhalen en opslaan.

Ik heb in september/oktober een maand in de VS rondgereisd en dat werkte meestal prima (tenzij je echt ergens in the middle of nowhere zit).

Geplaatst

Ik gebruik al een tijd Osmand. Geen dataverkeer. Gewoon de juiste kaarten downloaden en alles offline doen. 1 keer in c:geo instellen dat ie deze als standaard moet gebruiken en klaar is Kees.

Geplaatst

Of een simkaartje in de USA kopen. Internet en telefoon is in de USA overigens erg goedkoop en internet in de USA is sneller en beter dan in Nederland.

• Top! 1
Geplaatst

Om even een idee te geven: voor een prepaid simkaartje van 45 euro kun je een maand lang 2 gb downloaden (7,50 euro per gb extra) en een maand lang onbeperkt bellen naar mobiel en vast overal in de usa. Bedenk daarbij ook dat mobiel internet sneller, en beter is (4G) plus relatief meer dekking (zo'n beetje in en om elk dorp heb je 4G). Op wat een vakantie in de USA kost lijkt me die 45 euro het overwegen waard.

Geplaatst

Gewoon cachen met een GPSr is natuurlijk ook een optie.
Geen gemier met simkaartjes en/of hoge belkosten.

Geplaatst

Is 45 euro voor 1 maand bellen in de USA nou hoge belkosten? Dus hoe lang je maar belt en wanneer je maar belt en ook naar vast en mobiel. Probeer dat maar eens voor 45 euro in Europa te doen. En oh ja, je hebt er ook 2gb mobiel internet bij.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...