Barry Geplaatst 20 mei 2014 Geplaatst 20 mei 2014 Domi, een eventueel alternatief zijn de oude Garmin Etrexen. Ik gebruik de HCX al sinds begin 2008 en gaat nog steeds als de beste. Op marktplaats kom je ze vaak voordelig tegen. Open Source kaarten erop en klaar.
Annenaud Geplaatst 22 mei 2014 Auteur Geplaatst 22 mei 2014 Nog een vraagje. Van de zomer gaan we naar Mierlo op vakantie. Ik overweeg om mijn gps mee te nemen. Nu zijn daar nog best wel wat puzzel caches. Jullie zetten deze puzzelcaches gewoon in de gps, maar het juiste coördinaat voer je in bij waypoint? Cachen jullie met het kaartje in jullie beeldscherm of de cachelijst? Ik neem aan dat als je met het kaartje cachet het toegevoegde waypoint in je scherm komt te staan. Hoe zit dat dan als je met de cachelijst cachet? Kun je dan een melding krijgen als je bij een toegevoegd waypoint in de buurt komt? Cachelijst = Lijst van de caches die in je gps staan met de afstand erachter.
knausje Geplaatst 22 mei 2014 Geplaatst 22 mei 2014 Als je gsak gebruikt zet die de juiste coordinaten direct in je gps
Annenaud Geplaatst 22 mei 2014 Auteur Geplaatst 22 mei 2014 Nee, ik gebruik geen gsak. Ben al blij dat ik kan cachen met mijn gps en telefoon. Misschien wordt het dan toch een keertje tijd iemand in de buurt op te zoeken die me kan helpen met het juiste en voor mij meest handige programma om gps en pc te combineren.
knausje Geplaatst 22 mei 2014 Geplaatst 22 mei 2014 Ik cache op de kaart, en als het goed is zie je daar ook je wp's op. Zodra je een cache gevonden hebt, kun je aangeven dat je de volgende (dichtsbijzijnde) wilt zoeken. Wat hulp van iemand in de buurt die je alles ook kan laten zien is natuurlijk nooit verkeerd. Er bestaan ook caches die speciaal bedoeld zijn om je gps te leren kennen.
Annenaud Geplaatst 22 mei 2014 Auteur Geplaatst 22 mei 2014 (bewerkt) En hoe kan ik dat aangeven dan? Mijn GPS staat zo ingesteld dat zodra ik op 15 mtr van een cache vandaan sta een melding krijg. 22 mei 2014 bewerkt door Annenaud
Admiral Basman Geplaatst 21 juli 2014 Geplaatst 21 juli 2014 Ik heb dit apparaat van de week gekocht en vanmorgen duwde ik hem mijn 8 jarige zoon in zijn handen. Hij werd vandaag de navigator en had een autoritje van 40 minuten tot de cache area de tijd om wat aan te klooien met dit ding. Het resultaat waren 34 caches allemaal door hem en zijn 4 jarige zus gevonden. Prima apparaatje in mijn ogen dus en ik durf te beweren dat we met het duurste GPS apparaat er echt geen een meer hadden gevonden.
Annenaud Geplaatst 23 juli 2014 Auteur Geplaatst 23 juli 2014 Wow petje af voor zoonlief Admiral Basman. Ik ga mijn gps ook steeds beter onder de knie krijgen moet ik zeggen.
Annenaud Geplaatst 24 juli 2014 Auteur Geplaatst 24 juli 2014 Heeft iemand nog een tip voor het draaien van de kaart op de gps? Het noorden wijst nu naar de toetsen, maar ik vind het prettiger als het noorden en zuiden omgedraaid worden.
Twin Peaks Geplaatst 25 juli 2014 Geplaatst 25 juli 2014 (bewerkt) Mmmm...ik ben nu niet thuis en heb de 110 alweer enige tijd niet in m'n handjes gehad, maar ergens onder "Instellingen" moet een tabje "Kaart opties" oid zitten, waarbij je kunt kiezen uit "Track omhoog" of "koers omhoog" of "Noordelijke richting" Persoonlijk vind ik Track omhoog de makkelijkste optie omdat ik het fijn vind om mijn looprichting naar boven te hebben, ook al is dat misschien in Zuidelijke richting. (hoef ik niet na te denken bij links en rechts als ik een pad insla.) 25 juli 2014 bewerkt door Twin Peaks
Annenaud Geplaatst 25 juli 2014 Auteur Geplaatst 25 juli 2014 Thanks Twin Peaks. De gps staat nu hoe ik m wil hebben!
Team Vlootjes Geplaatst 10 augustus 2014 Geplaatst 10 augustus 2014 sorry voor de late reactie maar weet jij zo of die kaarten ook geschikt zijn voor de magellan explorist gc? ik heb die al een tijd in mijn bezit maar eerlijk gezegd mis ik steeds meer de details in de basiskaart. als deze vraag hier niet thuishoort spijt me dat maar ik zou graag wat hulp willen hierbij. alvast bedankt
Twin Peaks Geplaatst 10 augustus 2014 Geplaatst 10 augustus 2014 De Magellan GC is in de basis gelijk aan de 110.Weliswaar een iets zwaarder processortje en softwarematig ietsje anders, maar verder gelijk.Alle kaarten die op de 110 passen kunnen ook op de GC. Op dezelfde manier.Weliswaar heb ik daar geen ervaring mee, maar heb dit gelezen op het Duitse en het USA Magellan-forum.
Aanbevolen berichten