MEEK Geplaatst 4 maart 2014 Geplaatst 4 maart 2014 hallo forumleden zoals velen hier een magellan 110 van de bekende drogist gekocht en ik kom er niet helemaal mee uit. een aantal dingen heb ik hier op het forum al kunnen vinden maar 1 ding kom ik echt niet uit. ik heb een cach gezocht in almelo (coco's cach 1 en 2) deze heb ik handmatig ingevoerd omdat mijn laptop de geest begint te geven en de magellan exploren linux schijnbaar niet fijn vind. alleen na het invoeren en beginnen te lopen kom ik erachter dat deze ipv in almelo volgens het apperaat ergen bij lochem liggen. dat scheelt ruim 20 km. ik heb al wel gevonden dat mijn "coordinate system" op lat/lon staat. misschien dat dat er iets mee te maken heeft ? groeten hans Staat bij instellingen, navigatie, coordinaat type op graad/minuut? En map datum op wgs84? Ik was met een multi bezig waarbij ik het volgende waypoint invoerde, toen ik daar echter naar toe wou lopen gaf hij aan dat dat 38 km van het punt waar ik stond vandaan was, terwijl het veel en veel dichterbij was. Ik heb toen aan iemand de vraag gesteld waar dat aan kon liggen en hij gaf me bovenstaand antwoord. Dank Je wel Annenaud, Ook ik had ineens een 27km afwijking bij mij eerste multi. Na aanpassen doormiddel van jouw tip, deed hij het als een zonnetje Goed nieuws! Via een medegebruiker van mijn gedeelde Dropboxmap werd ik geattendeerd op een nieuw ontwikkeld programmaatje. Het is een eX110 mapfix, waarmee je automatisch de file-edit kunt uitvoeren, nadat je nieuw kaartmateriaal hebt geïnstalleerd. Dat maakt de boel nog eenvoudiger. Ik heb het programaatje toegevoegd aan mijn gedeelde map, maar het is ook hier te vinden : http://maps4me.net/explorist-110-map-fix Heffun! THNX twin peaks Jij maakt het steeds makkelijker voor ons! Keep up the good work
Twin Peaks Geplaatst 5 maart 2014 Geplaatst 5 maart 2014 Door het groeiend aantal gebruikers van mijn gedeelde Dropbox-map is deze ondertussen groot genoeg om alle (beschikbare) Europese Magellan OSM kaarten te bevatten.Naast wat gebruikers-files, de "kleine" EU basemap en wat pdf's, bevat deze nu dus deelkaarten van bijna alle EU landen. Doe er je voordeel mee. Staat een bepaalde kaart er niet in? geef even een seintje en ik gooi de vraag elders op een van de de internationale Magellan-fora. 1
keske27 Geplaatst 6 maart 2014 Geplaatst 6 maart 2014 (bewerkt) Ha die Sjoerd, Ik heb hier een magellan explorist 110 van een collega die wil gaan cachen. Ik heb de software geïnstalleerd, maar kan geen caches inladen?? Mijn pc kan ik niet configureren met de GPSer. Het lukt wel met onze garmin. Weet jij wat ik vout doe? Groetjes, Kees 6 maart 2014 bewerkt door keske27
Digiboy Geplaatst 6 maart 2014 Geplaatst 6 maart 2014 Dat zou de "Drogist" die hem heeft verkocht toch moeten weten !
typoo Geplaatst 6 maart 2014 Geplaatst 6 maart 2014 Heb je het al geprobeerd met een andere browser ? Vertel anders eens wat je precies probeert en waar het verkeerd gaat. Vermeld ook eventuele foutmeldingen. Dave
Twin Peaks Geplaatst 6 maart 2014 Geplaatst 6 maart 2014 (bewerkt) Hey die Kees!, Om caches te kunnen uploaden heb je (net als bij de Garmin) een "communicator" nodig.Als je op de cachepagina "send to GPS " aanklikt, kom je als het goed is bij een keuzescherm. Onder het tabblad "Magellan" kun je daar de communicator downloaden en installeren. (zie onder)Daarna zou het moeten lukken. Grtz, Sjoerd 6 maart 2014 bewerkt door Twin Peaks
Twin Peaks Geplaatst 6 maart 2014 Geplaatst 6 maart 2014 Dat zou de "Drogist" die hem heeft verkocht toch moeten weten ! Sommige bijdragen zijn erg leerzaam. Zo leer ik bijvoorbeeld steeds meer over de psyche van sommige posters. Overigens moet je je bij de inhoudelijke kennis van GPSr van de "Drogist" niets voorstellen, die verkoopt de GPSr als bij-artikel en weet (als je geluk hebt) alleen iets van zijn "core business". enne....Zo vreemd is dat gebrek aan kennis van die GPSr bij die "Drogist" natuurlijk ook weer niet. Er zijn zelfs "ervaren" cachers die er niets van willen snappen. 1
keske27 Geplaatst 6 maart 2014 Geplaatst 6 maart 2014 Sjoerd, Ik heb alles op de pc geplaatst, maar zie nu ook geen link meer van mijn garmin apparatuur??? Kan dus ook geen caches meer in mijn NUVU en cs 60 meer plaatsen?? Communicator is ook gedownload, maar alles ligt plat. Zie zelfs de cs 60 niet meer als mijn eigendom bij Garmin.com staan??? Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelppppppppppp
Twin Peaks Geplaatst 6 maart 2014 Geplaatst 6 maart 2014 Mmm..ik heb geen idee wat het probleem kan zijn. Ik werk met Windows 8.1 op mijn PC en heb zowel Mapsource als Basecamp en GarminConnect op mijn pc geinstalleerd voor mijn beide Garmin Etrexen 20 en mijn en mijn Garmin Forerunner 305. Voor de eXplorist XL, de eXplorist 710 en de beide eXplorist 110 heb ik VantagePoint geinstalleerd.Voor zowel de Garmins als de Magellans heb ik de communicator plug-ins geinstalleerd. Alles werkt zonder problemen naast elkaar.Het is wel zo dat ik geen Garmin programma's opstart als ik de Magellans aan de computer heb hangen en andersom. Ik weetniet of het daarmee te maken kan hebben.Heb ook nooit geprobeert of dat conflicten geeft. Wil ik ook niet. (ik hou niet zo van conflicten)
Annenaud Geplaatst 9 maart 2014 Auteur Geplaatst 9 maart 2014 http://www.ontrack.nl/Uploads/2013/4/H16%20Vantagepoint.pdf Op deze site staat wat tekst en uitleg over het gebruik van vantage point.
knausje Geplaatst 28 maart 2014 Geplaatst 28 maart 2014 Al een tijdje gebruik ik nu deze gps met de benelux kaart van TwinPeaks. Stees zonder problemen. Helaas kan ik nu ineens geen wp's meer toevoegen. Ondanks dat alles er af gegooid is blijf ik de melding krijgen dat het maximaal aantal bereikt is. Heeft iemand hier ervaring mee, en wat zou ik kunnen doen om dit te verhelpen??
z0nnebl0em Geplaatst 19 mei 2014 Geplaatst 19 mei 2014 Hm, vanmorgen had trackpleister m nog.. Nu is ie uitverkocht...
MarcoDomi Geplaatst 20 mei 2014 Geplaatst 20 mei 2014 (bewerkt) Als iemand er nog 1 weet. .. zoek een mooi instapmodel voor een gezin met weinig geld te besteden. 20 mei 2014 bewerkt door MarcoDomi
Aanbevolen berichten