Team Len Geplaatst 3 februari 2014 Geplaatst 3 februari 2014 Aanvullende info: Om van 'Geocaching Live' te kunnen genieten hoef je geen 'Premium Member' te zijn. Leuk is ook dat de door jou gevonden (en gelogde!) caches op de kaart met een 'vinkje' gemarkeerd zijn. 1
Annenaud Geplaatst 3 februari 2014 Auteur Geplaatst 3 februari 2014 Fijn dat dat ook kan zonder premium. Twin Peaks, ik zal eens op het gemakje naar dat vantage point kijken.
Haentjes Geplaatst 3 februari 2014 Geplaatst 3 februari 2014 Ter info: Ik heb vrijwel alle landen van Europa als Magellan OSM op de PC en in mijn Dropbox. Wie interesse heeft, kan me een emailadres PM-men, dan stuur ik je een invite voor Dropbox, waar ik ze dan in een shared folder zet. En bedankt maar weer!
knausje Geplaatst 5 februari 2014 Geplaatst 5 februari 2014 Dankzij de fijne handleiding van Twin Peaks heb ik nu ook een hele mooie kaart van de BENELUX op mijn explorer 110 staan! Helemaal super, ben hier heel blij mee!!
Twin Peaks Geplaatst 5 februari 2014 Geplaatst 5 februari 2014 Ik heb, naast een aanta kaarten ook de handleiding voor VantagePoint in de Dropbox gezet.Deze is wel in het Engels.Wie een Nederlandse vertaling kan vinden: ik hou me aanbevolen. Ben nu aan het stoeien met DigitalGlobe en MobacHet is me nu wel gelukt om Googlemaps kaarten op m'n 710 te krijgen, maar op de 110 lukt het nog niet zo.Beperkt geheugen is daar een struikelblok. Een 8 km2 kaart met een redelijk zoomniveau is al snel 2 Gb en dat past er niet op.Met Mobac lukt het om iets iets grotere kaarten te maken met iets minder Mb, maar op de 110 worden ze nog niet herkend, ook niet met een pad naar de rastermap (*.rmp). Wellicht moet ik daar eerst andere detailkaarten voor uitschakelen. Probleem blijft dat het veel geheugen kost, voor een betrekkelijk kleine detailkaart.Misschien moeten we ons gewoon tevreden stellen met de OSM kaarten. Die zijn al een hele verbetering.
Jacala Geplaatst 7 februari 2014 Geplaatst 7 februari 2014 Ook ik heb deze GPS gekocht puur vanwege de lage prijs en toch de mogelijkheid om kaarten te kunnen laden. Met succes de 1.62 firmware er op gezet en via maps4me OSM kaarten er op gezet. Alles werkt als een speer. De 110 is zeker een goede vervanger voor mijn verouderde Garmin Etrex Legend met 8Mb Wat ik nog even niet begrijp is dat Twin Peaks het heeft over een .xml file aanpassen terwijl maps4me het heeft over de file touch.mdc. Ik heb het via touch.mdc gedaan en dat werkt goed maar wat is het verschil met die .xml file?
Twin Peaks Geplaatst 7 februari 2014 Geplaatst 7 februari 2014 Ik weet het niet exact, het zijn beide configuratie bestanden die op enig moment door de GPS gelezen worden tijdens het opstarten, dus het werkt allebei. Ik heb ooit uit discussies op US gebruikersfora begrepen, dat setting.xml tijdens een FW update niet wordt overschreven door de nieuwe firmware en het touch. mdc wel.Op jouw manier zou je dus na een FW update je werk weer opnieuw meten doen? Ik weet in elk geval zeker dat dat bij settings.xml niet hoeft. want die heb ik zelf onlangs pas de laatste update gegeven, terwijl de OSM kaarten er al op zaten. Echt relevant is dat verschil overigens niet, want het model is discontinued en er zullen dus waarschijnlijk ook geen nieuwe updates meer voor de FW komen. Magellan is op dat vlak al niet bijster actief met de nieuwe modellen, laat staan met de oude.
Barry Geplaatst 7 februari 2014 Geplaatst 7 februari 2014 Twin Peaks, slaat de explorist 110 bij paperless caching ook de afbeeldingen op? Hoe is de nauwkeurigheid van het kompas, heb je dat al in het bos bijvoorbeeld gemeten? Mijn trouwe rakker, een Garmin Etrex HCx loopt nu op zijn eindje en dit model heeft in ieder geval meer mogelijkheden. :-)
Digiboy Geplaatst 7 februari 2014 Geplaatst 7 februari 2014 De kompasfunctie van de Etrex is beter.Mij ervaring met de 110 in het bos is slecht. Ik heb niet voor niets het apparaat terug gegeven aan de drogist.mijn eerste GPS was ook een Magallan en ben toen snel over gestapt op Garmin.
Team Len Geplaatst 7 februari 2014 Geplaatst 7 februari 2014 het model is discontinued Twin Peaks, Zou je ons kunnen vertellen waar deze info te vinden is? Groet, Team Len.
knausje Geplaatst 7 februari 2014 Geplaatst 7 februari 2014 Ik heb inmiddels VP op mijn pc staan, maar kom er niet veel verder mee. De mogelijkheid om naar je account op geocaching.com te gaan werkt niet. Moet ook nog eens uitvogelen of en hoe ik gsak kan combineren met VP.
Team Len Geplaatst 8 februari 2014 Geplaatst 8 februari 2014 Voor de liefhebbers: In de folder van de "Track-pleister" voor de komende week (11-16 feb.) staat de eXplorist 110 weer te koop voor € 59,99. Doe er je voordeel mee, wij hebben geen spijt van de aanschaf! Team Len.
knausje Geplaatst 8 februari 2014 Geplaatst 8 februari 2014 Vandaag voor de eerste keer mijn explorer 110 gebruikt om te gaan cachen met de nieuwe kaart erop. Hij werkt perfect! Zelfs pas geopende wegen staan er al op en hij wees me keurig de weg naar de juiste locatie. Waar ik nu nog niet verder mee kom is VP. Als ik van daaruit naar de gc-site wil krijg ik steeds een foutmelding. Geocaching live werkt dus ook niet. Iemand een oplossing?
Digiboy Geplaatst 8 februari 2014 Geplaatst 8 februari 2014 Heb je een "TREKPLEISTER" of een"KRUITVAT" daar zitten verschillen tussen.
montebaldo Geplaatst 8 februari 2014 Geplaatst 8 februari 2014 ik zag hem ook staan in de folder voor de komende week en interesse bij mij gewekt er staat ook bij dat je hem via trekpl*******.nl kunt bestellen daar gekeken en dan kost hij 49,99 + 4.99 verzendkosten gr Montebaldo
Aanbevolen berichten