Yora82 Geplaatst 13 september 2013 Geplaatst 13 september 2013 Ik heb een multi in gedachten, en voor een aantal waypoints wilde ik (kleine) houten puzzeldoosjes maken. Wat voor hout kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik heb eigenlijk nagenoeg geen ervaring met hout bewerken.
Vlindertje Geplaatst 13 september 2013 Geplaatst 13 september 2013 Maak het jezelf gemakkelijk en de doosjes weerbestendig. Gebruik diepvriesbakjes en plakfineer.
Yora82 Geplaatst 13 september 2013 Auteur Geplaatst 13 september 2013 Het "probleem" is dat de doosjes niet vierkant worden, maar een vorm moeten krijgen die aansluit bij het thema van de multi. Hoe de puzzels (2 tot 3 stappen maar) gemaakt moeten worden lukt wel, de kartonnen proefversies werken prima. Ik weet dat hout te behandelen is om de elementen (deels) te weerstaan. Deze doosjes hoeven ook geen papier of iets dergelijks droog te houden, dat hoeft pas bij het eindpunt. En ja, daar komt een boek en ruilmiddelen in 2
ioHpeiH Geplaatst 13 september 2013 Geplaatst 13 september 2013 Het beste neem je watervast verlijmd multiplex (okoume) De kopse kanten goed schilderen voor het monteren, na het monteren nog eens goed in de grondverf en aflak. Dan kan het er een tijdje tegen...
@Wilbertoord Geplaatst 14 september 2013 Geplaatst 14 september 2013 tsja... hardhout werkt tegen alle weerinvloeden meranti bijv. maar dat ik kei lastig te bewerken voor de ongeoefde houtbewerker
de-fam Geplaatst 14 september 2013 Geplaatst 14 september 2013 neem Trespa gegarandeerd onderhoud vrij.
Hogelanders Geplaatst 14 september 2013 Geplaatst 14 september 2013 Maar trespa is kneiterhard en amper te zagen. En duur.
jakkes Geplaatst 14 september 2013 Geplaatst 14 september 2013 Maak je doosjes van het soort hout dat je voor handen hebt en stop het geheel in een passend diepvries bakje .
jefmen Geplaatst 14 september 2013 Geplaatst 14 september 2013 Goed schilderen helpt ook een stuk. Maar trespa is wat lastiger om in elkaar te gaan zetten. Zeker met verlijmen.
Hogelanders Geplaatst 14 september 2013 Geplaatst 14 september 2013 Een kennis van mij heeft meerdere puzzels geplaatst in caches. Regelmatig wordt de boel gesloopt door cachers. Hou daar rekening mee.
de-fam Geplaatst 14 september 2013 Geplaatst 14 september 2013 Maar trespa is kneiterhard en amper te zagen. En duur. Een decoupeerzaag met ijzerzaag is het prima te doen. Een stukje trespa is redelijk makkelijk en goedkoop te verkrijgen bij een aannemer in je buurt. Het verlijmen gaat prima met siliconen kit.
Yora82 Geplaatst 14 september 2013 Auteur Geplaatst 14 september 2013 Dank allen voor de adviesen, zowel hier als in PM. ik zal met dit alles rekening houden als ik weer bij de bouwmakt ben.
Aanbevolen berichten