Team RASC Geplaatst 26 augustus 2013 Geplaatst 26 augustus 2013 Beste collega's, wanneer ik nu tot aanschaf van nieuwe gps over ga. Liefst een nieuwe (dus geen vergelijkingen met marktplaats enzo). En liefst onder de 200 euro. Wat raden u allen mij dan aan? En Waarom? Etrex 20, Dakota,..?? Paperless cachen, kleurenscherm (hoeft niet perse touchscreen), kaarten laden zijn de voornaamste opties. Alvast dank voor uw meningen. Team RASC
Carfixers Geplaatst 26 augustus 2013 Geplaatst 26 augustus 2013 Ik heb een Oregon 450 voor 214 euro bij Amazon.de gekocht. Is 14 euro meer dan je budget, maar een prachtige prijs natuurlijk. 1
Yora82 Geplaatst 27 augustus 2013 Geplaatst 27 augustus 2013 Zoals Mac zegt, Dakota is in de aanbieding bij Bever. Anders werkt een etrex 20 ook prima. 1
Goonies Oosterhout Geplaatst 27 augustus 2013 Geplaatst 27 augustus 2013 Op kieskeurig.nl (en andere vergelijkingssites) kun je een aantal modellen naast elkaar zetten. Zo krijg je overzicht en kun je aan de hand van je gewenste en ongewenste functies kiezen. Ook staan er op dit forum ontelbare 'welke GPS?'-draadjes die je eens na kunt gaan.
3bengels Geplaatst 27 augustus 2013 Geplaatst 27 augustus 2013 Als je voor een etrex kiest zou ik voor de etrex 30 gaan. Die is nu 205 euro. En die heeft een actief compass. Wij hebben een etrex 20 en een etrex 30. Maar we lopen allebei liever met de 30 omdat die fijner is met de richting aangeven.
MacDD Geplaatst 27 augustus 2013 Geplaatst 27 augustus 2013 Zoals Mac zegt, Dakota is in de aanbieding bij Bever. Anders werkt een etrex 20 ook prima. En donderdagavond gaat er nog eens 10% van de Dakota20 af bij Bever. Is met code sale2013. Wordt dan 161 euro. Maar ik zou kiezen tussen de dakota20 of de etrex30.
Team Creama Geplaatst 27 augustus 2013 Geplaatst 27 augustus 2013 Etrex 30 hebben wij net aangeschaft voor 204,95 (futurumshop, ook supersnelle levering). Bevalt prima. Brengt ons op de meter nauwkeurig bij de cache. Enige nadeel is de summiere gebruiksaanwijzing, maar dat hoor ik van alle GPS-en....
Hogelanders Geplaatst 27 augustus 2013 Geplaatst 27 augustus 2013 (bewerkt) Dakota 20. Gewoon touchscreen en daarmee lekker volgende wp's aantippen op de kaart. Scheelt een boel, vooral bij lange multi's. Ik stond zaterdag naast een bevriende cacher met een Etrex 30 en die had toch echt wel wat meer tijd nodig voor het invoeren van volgende wp's. Verder is de prijs natuurlijk héél aantrekkelijk die MacDD noemt in post #7. Prijsverschil 44 euro. Daarmee wil ik zelfs wel een tweede Dakota overwegen... Zojuist even met Bever gebeld. Aanbieding van 10% geldt donderdag de hele dag, zowel in de shop als op de website op afgeprijsde artikelen. Wel met klantenkaart. Maar registreren is voor nu ook voldoende, dan zoeken ze even op je postcode. 27 augustus 2013 bewerkt door Teamdanhoff
MacDD Geplaatst 27 augustus 2013 Geplaatst 27 augustus 2013 (bewerkt) Oke. Etrex 20 ook 180 euro op dit moment bij Bever. En ook daar gaat donderdagavond 10% van af. En de etrex 30 is nu 214, maar ook daar geldt dat donderdagavondverhaal. 27 augustus 2013 bewerkt door MacDD
jefmen Geplaatst 27 augustus 2013 Geplaatst 27 augustus 2013 Zoals Mac zegt, Dakota is in de aanbieding bij Bever. Anders werkt een etrex 20 ook prima. En donderdagavond gaat er nog eens 10% van de Dakota20 af bij Bever. Is met code sale2013. Wordt dan 161 euro. Maar ik zou kiezen tussen de dakota20 of de etrex30. volgens mij wel met een bever kaart. Die kan je gelijk gratis aanvragen
MacDD Geplaatst 27 augustus 2013 Geplaatst 27 augustus 2013 Zoals Mac zegt, Dakota is in de aanbieding bij Bever. Anders werkt een etrex 20 ook prima. En donderdagavond gaat er nog eens 10% van de Dakota20 af bij Bever. Is met code sale2013. Wordt dan 161 euro. Maar ik zou kiezen tussen de dakota20 of de etrex30. volgens mij wel met een bever kaart. Die kan je gelijk gratis aanvragen Zou kunnen, maar die kun je vandaag aanvragen.
Team RASC Geplaatst 28 augustus 2013 Auteur Geplaatst 28 augustus 2013 (bewerkt) Dakota 20. Gewoon touchscreen en daarmee lekker volgende wp's aantippen op de kaart. Scheelt een boel, vooral bij lange multi's. Ik stond zaterdag naast een bevriende cacher met een Etrex 30 en die had toch echt wel wat meer tijd nodig voor het invoeren van volgende wp's. Verder is de prijs natuurlijk héél aantrekkelijk die MacDD noemt in post #7. Prijsverschil 44 euro. Daarmee wil ik zelfs wel een tweede Dakota overwegen... Zojuist even met Bever gebeld. Aanbieding van 10% geldt donderdag de hele dag, zowel in de shop als op de website op afgeprijsde artikelen. Wel met klantenkaart. Maar registreren is voor nu ook voldoende, dan zoeken ze even op je postcode. Kaart kan je niet online aanvragen? Dan zou ik dus naar een winkel moeten. Dat loont dan niet ten opzichte van de reiskosten.... Zojuist maar even online geregistreerd....kijken of dat voldoende is om morgen met korting te bestellen. Ik heb net nog even zitten vergelijken. Op aantal waypoints, tracks, intern geheugen en levensduur batterijen (alhoewel ik toch altijd een set opgeladen batt's mee heb) winnen etrex 20 en 30. Touchescreen is een punt voor dakota 20. Wat zou gevoeliger zijn: de joystick of het touchescreen? En wat weegt zwaarder: intern geheugen of touchescreen-gemak? En ik las iets over regelmatig calibreren van de dakota 20. Iemand hier ervaring mee en/of mening over? Alvast bedankt voor uw laatste reacties/meningen. (wilt u uw reactie/mening beeindigen met het apparat van uw keuze etrex 20 of 30, dakota 20) 28 augustus 2013 bewerkt door Team RASC
MacDD Geplaatst 28 augustus 2013 Geplaatst 28 augustus 2013 Dakota 20. Gewoon touchscreen en daarmee lekker volgende wp's aantippen op de kaart. Scheelt een boel, vooral bij lange multi's. Ik stond zaterdag naast een bevriende cacher met een Etrex 30 en die had toch echt wel wat meer tijd nodig voor het invoeren van volgende wp's. Verder is de prijs natuurlijk héél aantrekkelijk die MacDD noemt in post #7. Prijsverschil 44 euro. Daarmee wil ik zelfs wel een tweede Dakota overwegen... Zojuist even met Bever gebeld. Aanbieding van 10% geldt donderdag de hele dag, zowel in de shop als op de website op afgeprijsde artikelen. Wel met klantenkaart. Maar registreren is voor nu ook voldoende, dan zoeken ze even op je postcode. Kaart kan je niet online aanvragen? Dan zou ik dus naar een winkel moeten. Dat loont dan niet ten opzichte van de reiskosten.... Bestel je iets in onze webshop? Je wordt dan automatisch Bever Cardhouder. De kaart krijg je bij je eerste bestelling thuisgestuurd, zodat je er in het vervolg ook in de winkels gebruik van kunt maken. Kun je daar iets mee?
Hogelanders Geplaatst 28 augustus 2013 Geplaatst 28 augustus 2013 Dakota 20. Gewoon touchscreen en daarmee lekker volgende wp's aantippen op de kaart. Scheelt een boel, vooral bij lange multi's. Ik stond zaterdag naast een bevriende cacher met een Etrex 30 en die had toch echt wel wat meer tijd nodig voor het invoeren van volgende wp's. Verder is de prijs natuurlijk héél aantrekkelijk die MacDD noemt in post #7. Prijsverschil 44 euro. Daarmee wil ik zelfs wel een tweede Dakota overwegen... Zojuist even met Bever gebeld. Aanbieding van 10% geldt donderdag de hele dag, zowel in de shop als op de website op afgeprijsde artikelen. Wel met klantenkaart. Maar registreren is voor nu ook voldoende, dan zoeken ze even op je postcode. Kaart kan je niet online aanvragen? Dan zou ik dus naar een winkel moeten. Dat loont dan niet ten opzichte van de reiskosten.... Zojuist maar even online geregistreerd....kijken of dat voldoende is om morgen met korting te bestellen. Ik heb net nog even zitten vergelijken. Op aantal waypoints, tracks, intern geheugen en levensduur batterijen (alhoewel ik toch altijd een set opgeladen batt's mee heb) winnen etrex 20 en 30. Touchescreen is een punt voor dakota 20. Wat zou gevoeliger zijn: de joystick of het touchescreen? En wat weegt zwaarder: intern geheugen of touchescreen-gemak? En ik las iets over regelmatig calibreren van de dakota 20. Iemand hier ervaring mee en/of mening over? Alvast bedankt voor uw laatste reacties/meningen. (wilt u uw reactie/mening beeindigen met het apparat van uw keuze etrex 20 of 30, dakota 20) Kaliberen in principe bij elke batterijwissel maar in de praktijk niet. Ik doe het 1 keer per maand ofzo. Minuutje werk. Verder kan ik niet vergelijken, ik heb de Etrex niet.
Aanbevolen berichten