Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wat zijn de voordelen van een Dakota 20 t.o.v. een E-trex 10.

Ik heb zelf een E-trex 10 waar ik zeer tevreden over ben, maar nu is er een mooie aanbieding voor de Dakota 20 en aangezien ik dol ben op gadgets gaat het nu toch kriebelen.

Zijn er behalve het grotere, kleuren touchscreen, ruimte voor SD kaart en het electronische drieassige kompas, waar ik tot nu toe allemaal best zonder kan, andere zaken waarom ik de Dakota zou moeten kopen?

Kom maar op met de reacties...

Geplaatst

Ik heb geen ervaring met de E-trex, dus een geldige vergelijking kan ik je niet geven.

Wel vind ik dat de GPS in open veld vrij accuraat is (4-5 meter nauwkeurigheid in beweging).

Is het een idee als jij jouw bevindingen m.b.t. de E-trex hier zet, zodat men kan vergelijken met de dingen waar het voor jou om gaat.

Ik kan bijvoorbeeld wel argument G aan gaan voeren, maar als jij vooral argument F en H prioriteit geeft, kun je niet vergelijken. :P

Geplaatst

Mijn prioriteiten zijn: Op een duidelijke en eenvoudige manier kunnen cachen.

Daarbij moeten alle opdrachten die in een reguliere multi kunnen zitten ook op te lossen zijn met de GPS.

Als ik naar het buitenland ga moeten er voldoende caches in de GPS gezet kunnen worden om de vakantie door te komen.

Ik vind paperless cachen, wat tradi's betreft, erg prettig.

Batterijen moeten lang meegaan.

Duidelijk afleesbaar scherm.

De GPS ontvangst moet goed zijn en de GPS moet snel contact maken met de satellieten.

De GPS moet aan de computer gehangen kunnen worden om vanuit de GPS te kunnen loggen (Veldnotities)

Dit zijn de dingen die ik belangrijk vind en waar de E-trex 10 naar mijn mening ook aan voldoet.

Wat kan de Dakota 20 hier nog aan toevoegen wat het cachen nog leuker maakt??

Geplaatst

In je lijstje staat nog niet (direkt) dat je op de Dakota ook kaartmateriaal kunt tonen. Dat is ook een zeer groot verschil t.o.v. de Etrex 10. Met kaartmateriaal (bv. gratis OpenStreetMap kaarten) is het toch wel een stuk prettiger cachen.

Op de Dakota passen 2000 caches, hoeveel op de Etrex?

Paperless cachen gaat ons nog wel redelijk af met de Dakota, als er maar niet al te grote lappen tekst in zitten om doorheen te moeten scrollen. Batterijduur is prima, makkelijk 1 dag.

Geplaatst

Mijn prioriteiten zijn:

Op een duidelijke en eenvoudige manier kunnen cachen. - JA

Daarbij moeten alle opdrachten die in een reguliere multi kunnen zitten ook op te lossen zijn met de GPS. - Tja, regulier... ik heb altijd m'n rekenmachine/telefoon bij me. :-) De rest lukt.

Als ik naar het buitenland ga moeten er voldoende caches in de GPS gezet kunnen worden om de vakantie door te komen. - JA

Ik vind paperless cachen, wat tradi's betreft, erg prettig. - JA

Batterijen moeten lang meegaan. - JA (ligt wel aan je batterijen)

Duidelijk afleesbaar scherm. - JA

De GPS ontvangst moet goed zijn en de GPS moet snel contact maken met de satellieten. - JA

De GPS moet aan de computer gehangen kunnen worden om vanuit de GPS te kunnen loggen (Veldnotities) - Gebruik ik persoonlijk niet, zou het niet weten

Dit zijn de dingen die ik belangrijk vind en waar de E-trex 10 naar mijn mening ook aan voldoet.

Wat kan de Dakota 20 hier nog aan toevoegen wat het cachen nog leuker maakt??

Inderdaad is een kaart wel erg fijn, ik wist niet of een E-trex 10 die had. Ik zou niet meer zonder kaart willen cachen in ieder geval.

Geplaatst

E-trex 10 heeft alleen een basiskaart, dus niet gedetailleerd.

Kan er overigens goed mee uit de voeten, maar heb daarentegen nog nooit met een gedetailleerde kaart gecached.

Geplaatst

De kaart is vooral handig als je stukken (multi's) moet lopen over bv. bospaadjes. Daar kun je wel eens een verkeerde afslag nemen als je niet weet hoe het paadje uiteindelijk verder loopt. Ook na het uitrekenen van een cache locatie zie je met de kaart ook beter of je op logische plek uitkomt of toch een rekenfout hebt gemaakt. Het geeft je gewoon een veel betere indruk van de omgeving.

Geplaatst

Bedankt voor de reacties.

Ik hou het nog even bij m'n vertrouwde E-Trex 10.

Ik heb nog verder zitten speuren op diverse sites en fora en hieruit blijkt (volgens fora en sites), dat de E-trex omdat hij nieuwer is, ook Glonass ondersteunt, waardoor hij net wat sneller de satellieten oppikt en iets nauwkeuriger schijnt te zijn.

Dat sluit niet uit dat er in de toekomst wat nieuws komt, want door de reacties over kaartmateriaal ben ik daar toch wel enthousiast over geworden, dus wie weet...

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...