Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Bij een bepaalde cache moet ik een nieuw Wp berekenen door 905 m vanaf Wp x naar het meest zuidelijke Wp op deze route te gaan. Het is de bedoeling dat ik niet lager ga dan N 52 11, preciezer 0,007 minuut er boven blijven. Wp x = N 52 11 270 E 005 15 322. Hoe weet ik nu dat ik naar het Zuiden ga. De koers ZO wijzigt niet bij het verplaatsen van de aanwijzer. Hoe kan ik 0,007 minuut boven Wp X blijven. Kortom mijn vraag is hoe doe ik dat allemaal. Als bijlage heb ik vanaf mijn woning een gevarenzone ingesteld met bovengenoemde waarden, waarbij ik voor de duidelijkheid van de cirkel mijn kaart OFM-BNL heb uitgezet zodat alleen de basiskaart actief is. De co heb ik hierover al benaderd, maar krijg geen antwoord. Al vast bedankt voor het antwoord.

osks.jpg

Geplaatst

Volgens mij moet je het snijpunt uitrekenen tussen de gevarencirkel en de lijn met noord-coördinaat N 52 11.007. De laatste lijn trek je door een route te maken met twee punten met precies dat Noord-coordinaat. Je krijgt dan twee snijpunten. Misschien geeft de cacheopdracht aan welk van de twee je moet hebben.

Geplaatst

Bedankt voor je snelle reactie. Op mijn GPS kan ik het aantal graden instellen en als ik dan de aanwijzer voortbeweeg dan wijzigt het aantal graden, dus dat is iet het probleem. Hoe kom je aan die 122,5 graden als ik het meest zuidelijke puntje moet hebben.

Geplaatst (bewerkt)

Er kan een verschil in meting zitten tussen de telefoon en mijn GPS want als ik met in achtneming van N 52 11 000 de aanwijzer schuif tot hij deze Noorderbreedte bereikt heeft dan kom ik aan de rechter zijde uit op 125 graden bij een Wp van N 52 11 000 E 005 16 001 en aan de linker zijde op 127 graden bij een Wp van N 52 11 000 E 005 14 662 . Als ik dat nu allemaal goed begrepen heb dan zal ik een keuze moeten maken en geeft de omschrijving een toelichting hierover. Ik heb D E en F moeten berekenen. D = 1 E = 2 en F = 0, dus 120. Er wordt gezegd dat het nieuwe Wp dicht bij D, dus 1 ligt dan E, dus 2. Hoet gaat het nu verder.

bewerkt door Pottekijker
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...