Spring naar bijdragen

Verschil NL/COm


Jurgen & Co

Aanbevolen berichten

Ik heb net mijn logjes bij gewerkt en de teller bekeken. Bij .com kom ik op 59 ;) en bij .nl op 58. :yes: Bij nader onderzoek blijkt Peninsula niet meegeteld. Dit zelfde is mij opgevallen bij MINIMAN76 mijn scoutingcollega. Hij heeft een cache in Duitsland en een in Polen gelogd. Deze worden bij .com wel meegeteld en bij .NL niet. Zit hier een logica achter??

 

Jurgen & Co

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Euhm...logica vind ik het niet maar .NL telt alleen de caches in .NL. Je zal maar net als ik tegen Duitse en Belgische grens wonen...........

Overigens zijn er meerdere stats. die allemaal anders tellen.

Mocht je trouwens verschillen met de .COM opmerken als met jou eigen bij gehouden lijst dan volstaat een mailtje met betreffende log, gc nummer enz. Das mij gelukkig nog nooit overkomen.

Het overkomt je b.v als de cache eigenaar je log weggooid als je niet lief bent geweest door een postieve log te schrijven, heb ik me laten vertellen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moi Megaheks.

 

Euhm...logica vind ik het niet maar .NL telt alleen de caches in .NL. Je zal maar net als ik tegen Duitse en Belgische grens wonen...........

 

http://www.geocaching.nl/stats/logsvan.php...p?naam=MegaHeks

 

Zoals je ziet klopt dit niet helemaal.

 

Hij staat wel in het .com systeem maar word gewoon niet meegeteld bij .NL

 

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LU...07-dabc58e0e129

 

Ik ben benieuwd naar een reactie van mensen die verstand hebben van het computersysteem in nederland. Zij zouden tenslotte moeten hoe het systeem werkt.

 

Jurgen & Co

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net mijn logjes bij gewerkt en de teller bekeken. Bij .com kom ik op 59  ;) en bij .nl op 58. :yes:  Bij nader onderzoek blijkt Peninsula niet meegeteld.

Voor de statistieken op .nl lezen we de recentlogs pagina van gc.com. Daarop staan maximaal 200 logs van per kwartier. De laatste tijd worden er in het weekend veel meer dan 200 logs per kwartier geplaatst. Dan gaan er dus logs verloren. Ook de inmiddels welbekende server errors bij .com geven problemen voor de statistieken.

Voor Nederlandse caches los ik dat op door wekelijks met een script alle logs uit de pocketqueries te halen. Daarmee vullen we de verloren logs dan weer aan. Dan zal jouw log voor Peninsula dus ook tevoorschijn komen.

 

Dit zelfde is mij opgevallen bij MINIMAN76 mijn scoutingcollega. Hij heeft een cache in Duitsland en een in Polen gelogd. Deze worden bij .com wel meegeteld en bij .NL niet. Zit hier een logica achter??

 

Buitenlandse logs worden alleen opgeslagen voor teams die minstens 10 Nederlandse caches hebben gelogd. Zodra MINIMAN76 10 Nederlandse caches heeft gevonden, kan ik zijn buitenlandse logs alsnog toevoegen. Dan moet hij mij even een mailtje sturen.

 

Groeten,

 

Albert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kan het dan, dat ik als ik op een cache site kijk die wij hebben gedaan ik een getal zie met ons aantal gevonden caches en wanneer ik dit zefde bekijk op een andere cache site die we hebben gedaan er een verschil is in het aantal gevonden caches. Dus op de ene zie ik bv 10 door ons gevonden en op de andere 50 door ons gevonden. Bij sommige caches die we een tijd geleden hebben gedaan wordt het wel bij gewerkt tot het meest recente aantal, alleen bij andere weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf ook deze ervaring.

Aangezien ik dicht bij de duitse grens woon en regelmatig dus duitse cache loop, zit ik hier dus ook mee.

 

Ik mail Albert dan zo nu en dan en hij werkt dat altijd - als hij tijd en gelegenheid heeft - perfect bij.

 

Mijn dank hiervoor Albert. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren was het aantal op NL voor Team Skansen 86 vandaag na een cache gedaan te hebben 85.

Misschien is er sprake van enige regressie naar.... :cry: Af.

Vanaf nu gaat Skansen 85 in de achteruit. Een eland staat voor niets. :thumbdown:

Bijzondere ontwikkelingen. Op .com idem aantal. Staan bij .com de buitenlandse caches nu ook niet geteld.

 

Ach... it's not the having, it's the geocaching.

 

Hoewel ik nu zelf maar bij ga houden hoeveel ik er gedaan heb.

Voor de statistieken dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kan het dan, dat ik als ik op een cache site kijk die wij hebben gedaan ik een getal zie met ons aantal gevonden caches en wanneer ik dit zefde bekijk op een andere cache site die we hebben gedaan er een verschil is in het aantal gevonden caches. Dus op de ene zie ik bv 10 door ons gevonden en op de andere 50 door ons gevonden.  Bij sommige caches die we een tijd geleden hebben gedaan wordt het wel bij gewerkt tot het meest recente aantal, alleen bij andere weer niet.

Dit komt doordat de caches met het lagere aantal niet recentelijk gelogd zijn, waardoor de pagina niet ververst wordt en de teller stil blijft staan. Nu is een verschil van 40 wel erg veel dus ik neem aan dat dit enigszins overtrokken is.

:thumbdown: Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kan het dan, dat ik als ik op een cache site kijk die wij hebben gedaan ik een getal zie met ons aantal gevonden caches en wanneer ik dit zefde bekijk op een andere cache site die we hebben gedaan er een verschil is in het aantal gevonden caches. Dus op de ene zie ik bv 10 door ons gevonden en op de andere 50 door ons gevonden.  Bij sommige caches die we een tijd geleden hebben gedaan wordt het wel bij gewerkt tot het meest recente aantal, alleen bij andere weer niet.

Dan zal ik je even antwoord geven DearHunter. :cry:

 

Weet je, bij de ene log waar jij je naam ziet staan heb je 10 gevonden. Bij een andere cache zie je bij je naam wel het juiste aantal. Hoe komt dat? Logisch. Er is bij die ene cache, sinds jij daar 10 had, nog niemand geweest om die cach te loggen. Daar blijf je net zo lang 10 houden totdat er een nieuwe log komt. Dan heb je ineens je eigen aantal weer.

 

De aantallen worden namelijk automatisch aangepast als er gelogd wordt en niet als jij er weer eentje vind. Het lijkt me logisch :D

 

Ik verschil ook met .NL en .Com. Bij .com wordt iedere keer dat je een cache logt geteld voor een nieuwe find. Dus als jij dezelfde cache 10 x logt dan heb je 10 "punten" Bij .nl blijf je er 1 houden.

 

Een goed voorbeeld is de suprisecache van Megaheks en Chief Joseph.

Dat was ten tijde van Sinterklaas. Je kon je aanmelden en zo werden er namen verdeeld van cachers in je omgeving en zonder dat je het van elkaar wist kon je een kadotje voor elkaar kopen en als eenmalige cache verstoppen. Vond je het dan had je dus een cache gevonden en een puntje erbij.

Nu wordt ons score bijgehouden door .com en .nl als Team Dauwtrappers. Maar, ons team bestaat uit 2 personen en we hebben ieder een cache verstopt voor Sinterklaas voor een cacher uit de omgeving en zo waren er voor ons ook 2 aparte caches verstopt.

Ondanks dat ik de cache gevonden heb en de volgende dag heeft de Fee haar cache op een heel andere plek gevonden, heeft .nl de cache maar één keer geteld.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :thumbdown: Is pyromanie besmettelijk? Nou laatst stak er één de hele buurt aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren was het aantal op NL voor Team Skansen 86 vandaag na een cache gedaan te hebben 85.

Misschien is er sprake van enige regressie naar....  :D Af.

Vanaf nu gaat Skansen 85 in de achteruit. Een eland staat voor niets.  :thumbdown:

Bijzondere ontwikkelingen. Op .com idem aantal. Staan bij .com de buitenlandse caches nu ook niet geteld.

 

Ach... it's not the having, it's the geocaching.

 

Hoewel ik nu zelf maar bij ga houden hoeveel ik er gedaan heb.

Voor de statistieken dan.

Bij de een gaat het omhoog en bij de ander naar beneden. Als je zelf maar weet welke caches je gedaan hebt. Het is carambalig om een eind te rijden en bij aankomst denk je steeds dat de omgeving je bekend voor komt.

Er valt echt niets te verdienen aan een aantal achter je naam. Men kan hooguit zeggen goh, die heeft meer vrije tijd dan die ander ;)

Who cares? Als je zelf maar leuk hebt gehad.

Ik ken cachers die na het vinden van een cache blij en heerlijk relaxed naar huis gaan. Ik ken ze ook die er 20 op een dag gedaan hebben en thuis nog steeds aan het ADHDen zijn. :cry:

 

adhd-kid.gif

 

GRTZ

 

Kruimeldief :DOmdat ik nooit eens gek kon doen, ben ik tenslotte gek geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zal ik je even antwoord geven DearHunter. ;)

Ik was je voor Kruimel :D Je maakt er ook zulke lange verhalen van :cry:

Groetjes Ruud :thumbdown:

Klopt. Ik zag het. Denk ik, goh laat mij hem eens antwoord geven. Iedereen vliegt er omheen, ben jij er ook weer.

Ja raar huh? Ze zeggen allemaal dat ik een veelschrijver ben maar eigenlijk heeft met het altijd over het aantal en nooit over de lengte.

En toch kan ik soms een end weg schrijven.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :DAls je tijd hebt voor iemand, kijk dan niet op de klok hoe laat het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je, bij de ene log waar jij je naam ziet staan heb je 10 gevonden. Bij een andere cache zie je bij je naam wel het juiste aantal. Hoe komt dat? Logisch. Er is bij die ene cache, sinds jij daar 10 had, nog niemand geweest om die cach te loggen. Daar blijf je net zo lang 10 houden totdat er een nieuwe log komt. Dan heb je ineens je eigen aantal weer.

 

De aantallen worden namelijk automatisch aangepast als er gelogd wordt en niet als jij er weer eentje vind. Het lijkt me logisch

 

Allereerst bedankt voor dit antwoord, het verklaart het verschil inderdaad. Echter zo logisch vind ik het niet, want het had ook kunnen zijn dat er bv 1x per dag een synchronisatie wordt uitgevoerd die alles weer recht trekt, er wordt ten slotte met databases gewerkt. Ik weet niet hoe alles hier is opgezet en werkt, maar nu dus wel een beetje :cry:

 

Schijnbaar gaat datgene wat jij zegt alleen op wanneer iemand een cache logt als gevonden en niet wanneer de cache als not found wordt gelogd. Hierdoor ben ik dan misschien niet op de gedachte gekomen dat het zo werkt zoals jij het zegt. Zou in een geval dat iemand een not found logt het aantal ook gecorrigeerd moeten worden, dan gaat er iets niet goed bij mij. Vind het verder niet belangrijk want ik zie het aantal logs wel op de my cache page. Het was mij bij het terug kijken van gelopen caches opgevallen en ik vroeg me af hoe dit kon.

 

:thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...