Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik heb de laatste tijd steeds vaker problemen met het vertraagd meedraaien van het kaartje in m'n GPSMAP62s. Ook het pijltje wappert vaak alle kanten op. Naar mijns inzien wordt het als maar erger.

Het kan soms wel 50 meter wandelen duren voordat het kaartje op de goede positie staat.

Wie heeft hier ook last van? en nog belangrijker wie heeft de oplossing?

Ik heb het volgende geprobeerd: update uitgevoerd, verborgen nutteloze bestanden verwijderd, andere kaart gebruikt, gekalibreerd, terug in fabriekinstelling en gps bijna tegen boom gegooid uit frustratie.

vr.gr. Gerrit

Geplaatst

misschien het gehele apparaat leeghalen (alles eraf) maar dan moet je wel een backup hebben van toen je het toestel net aangeschaft hebt.

p.s ik heb wel meer zo'n GPS in de lucht zien vliegen :)

Geplaatst

misschien het gehele apparaat leeghalen (alles eraf) maar dan moet je wel een backup hebben van toen je het toestel net aangeschaft hebt.

Tja, die backup heb ik dus niet. :(

Geplaatst

Moi Gerrit.

Wij hebben een GPSmap62s en een Oregon 450 met OSM Fietskaart en beiden hebben last van dit fenomeen. Toevallig gister nog naar gevraagd bij Waypoint Leek maar die weet het ook niet. advies was eens een andere kaart proberen of het zich dan ook voordoet. dit heb ik nog niet gedaan, want ik stoor me er nog niet teveel aan.

Geplaatst

Heb inmiddels alles wat me is aangeraden gedaan, maar gisteren tijdens het lopen van een lange wandeling bleek het euvel nog steeds te bestaan.

ik had het volgende geprobeerd: update uitgevoerd, verborgen nutteloze bestanden verwijderd, andere kaart gebruikt, gekalibreerd, terug in fabrieksinstelling en gps bijna tegen boom gegooid uit frustratie......en daar komt nu nog weer bij gps wederom helemaal leeg en een backup van de-fam erop gezet, ook het kompas weer gekalibreerd........

​Hebben we nog meer mogelijkheden om te proberen?

gr.Gerrit

• 3 weeks later...
Geplaatst

Ik heb er ook last van, maar niet altijd. Bij mij bevriest de kaart wel, meestal als ik net op zoek moet naar de cache of het waypoint, maar de aanwijzer die ik als gegevensveld op de kaart heb staan doet het wel en ook de afstand tot de lokatie blijft het gewoon doen. Vaak als je de GPS uit zet en weer aan zet is het probleem opgelost. Ga je inderdaad op weg naar een volgend punt draait de kaart ineens weer mee. Ik heb ook alles al gedaan wat haxepaxe aan geeft maar dat biedt geen oplossing. Het is lastig maar aan de hand van de aanwijzer en afstand kom ik toch waar ik moet zijn.

Geplaatst

Volgens mij is het een software 'feature' van Garmin. Sinds ik ruim een jaar geleden een update gedaan heb reageert onze Oregon een stuk trager op verandering van richting, snelheid, etc. Helaas....

• 2 weeks later...
Geplaatst

Heb er met m'n GPS62 wel eens last van, maar dan eigenlijk alleen als ik onder de bomen op een bos pad loop of zo, ook wel eens toen m'n batterijen bijna leeg waren, maar dat kan toeval zijn (liep toen ook onder bomen)

Geplaatst

Ik heb dat probleem ook eens gehad in het begin met me etrex 30.

Ik heb toen een SD kaartje gehaald met een grotere lees snelheid dat scheelt enorm in denktijd verder hou ik het geheugen leeg door oude gpx bestanden zoals waypoints die hij opgeslagen heeft eruit te gooien ook POI bestanden die me gsak elke keer mee laad verwijder ik met enige regelmaat.

Dat is wat ik doe om me gps op peil te houden.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...