Spring naar bijdragen

Oregon 450 Voor Dummies. Help.

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb de optie Geocaching op de Garmin, ik kan selecteren, en druk op "Ga", en als ik weer druk op Geocaches zie ik buiten de basis nog steeds niet meer gegevens. Loggen kan wel overigens.

Ik heb inmiddels de Garmin nog eens aan de PC gehangen en wanneer ik de geïnstalleerde GPX-files openklik zie ik wel meer gedetailleerde informatie inclusief de waypoints met bvb Easy GPS op mijn PC. Ergens zie ik toch wel een optie over het hoofd toch?

Geplaatst

Ik weet niet precies wat je kopieert naar je gps. Maar je kunt het beste de optie "stuur naar mijn gps" gebruiken. Misschien maakt dat verschil?

Geplaatst

Ik had de beide opties geprobeerd, maar zonder resultaat dus blijkbaar.

Ik zal anders alle .gpx files verwijderen en beginnen met eentje door te sturen van de geocaching.com website?

Of hebben jullie een ander idee?

Geplaatst

Ik zou opzoek gaan naar een cacher in de eigen regio met meer ervaring in de bediening van een 450 die het leuk vindt om een keer wat (basis) uitleg te geven en waar je evt. een keertje mee kan lopen. Zodat je stap voor stap het e.e.a. onder de knie kan krijgen.

De 450 vindt ik een super handige gps maar soms rol je van de ene in de andere vraag en juist door het te doen bereik je het meest. Helaas zit ik niet in de juiste regio om te helpen maar wens je er veel succes mee.

Geplaatst

Ik had de beide opties geprobeerd, maar zonder resultaat dus blijkbaar.

Ik zal anders alle .gpx files verwijderen en beginnen met eentje door te sturen van de geocaching.com website?

Of hebben jullie een ander idee?

Ja ik heb wel een idee...hoe staan de account instellingen bij jouw lidmaatschap op

GPX Versie: GPX 1.0.1 of GPX 1.0?
  • 1 month later...
Geplaatst (bewerkt)

Ik moet nog eens terugkomen voor een beetje beginnershulp vrees ik...

In mijn Oregon laadt ik maximaal 500 caches, zowel Tradis als multis wat heel erg goed gaat. Maar wanneer ik de coördinaten van een nieuw waypoint en/of bonus wil invoeren lukt dit wel, maar de Garmin laat me steevast de dichtstbijzijnde cache zien en navigeert vervolgens ook naar daar in plaats van de ingebrachte coördinaten.

Dus rechtstreeks naar naar een vooraf geladen cache lukt dus wel zonder problemen voor alle duidelijkheid.

Iemand een idee? Of is dit een "blonde" vraag? Ik voer de coördinaten in via "Ga naar" of via de waypoint manager.

bewerkt door Djerken Team
Geplaatst

Heb je de 'Volgend stadium' optie onder Geocaches wel eens geprobeerd? Daar kun je dan een coördinaat van een volgend punt van bv een Multi ingeven, maar nog wel de cache gegevens als beschrijving en de hint blijven beschikken.

Geplaatst

@Terp1234

Dat is een optie die ik inderdaad nog niet uitgeprobeerd heb. Maar los daarvan moet het toch gewoon mogelijk zijn om naar coördinaten te navigeren toch vanuit welk menu dan ook?

Geplaatst

Klopt uiteraard, dat moet kunnen. Hoe navigeer jij (met welk scherm) naar een punt toe? Met de Kaart weergave en de roze lijn volgen (al dien niet een directe route of een gerouteerde route over een pad), of via het Kompas en het Geocaching dashboard waarbij je de kompasroos volgt?

Ik zelf gebruik bijna nooit handmatig ingevoerde waypoints, maar heb bij multi's met van te voren bekende tussenpunten deze als POI al in mijn GPS staan (via GSAK). Ik hoef zo'n tussenpunt dan alleen op het kaartje aan te klikken of uit de lijst te selecteren en kan erheen gaan. Of bij multi's waarbij het punt pas later bekend is, gebruik ik Volgend stadium. Gaan beiden altijd goed.

Heb je bij Stel in, onder Routering ook altijd bij Plaats op de weg Nee staan?

Geplaatst (bewerkt)

Heb je bij Stel in, onder Routering ook altijd bij Plaats op de weg Nee staan?

Onder routering heb ik deze optie niet staan, enkel maar

*Activiteit: wandelen

*Berekeningswijze: Minimale afstand

*Zet vast op weg: Nee

*Te vermijden: niets geselecteerd

*Route herberekenen: Automatisch.

........ Of bij multi's waarbij het punt pas later bekend is, gebruik ik Volgend stadium. Gaan beiden altijd goed.

Dit werkt dus wel!

Klopt uiteraard, dat moet kunnen. Hoe navigeer jij (met welk scherm) naar een punt toe? Met de Kaart weergave en de roze lijn volgen (al dien niet een directe route of een gerouteerde route over een pad), of via het Kompas en het Geocaching dashboard waarbij je de kompasroos volgt?

Meestal met de kaart weergave en de Topo Benelux Pro kaart en het profiel Geocaching.

bewerkt door Djerken Team
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...