Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Barny, dat kan ik niet uitleggen, dat is voor iedereen anders. Wij hebben al minimaal tien keer een dag op Goerree-Overflakkee gefietst, waarbij we ons hebben laten leiden door caches van o.a. de Duintoppers. Ik geniet daarbij met name van de natuur. ik vind het een geweldig eiland. En ja, dat kan ook zonder caches, maar ik wil mét. Er zijn er inderdaad die op dezelfde manier verstopt zijn, er zijn ook hele mooie bij. Er zijn er zelfs bij die zo goed verstopt zijn dat ik ze nog steeds niet heb kunnen vinden, maar dan vergoedt de omgeving het leed. Ook een prachtige rondleiding in een molen gehad, waar de cache op zolder lag. Ook dat kan zonder cache. Dat ligt echte helemaal aan mij, dat ik daar niet toe kom.

Ik probeer altijd te voorkomen dat ik bulklogjes schrijf. Liever een klein logje met iets wat ik in de omgeving gezien heb en een mooie foto erbij.

altijd een goeie reden voor de moderne mens die graag als "geocacher" gezien wil worden "puntjes"

jammer dat er dan enkele "onvindbaar" zijn, dat zou geheel onnodig zijn met een goeie hint

een cache (of wat er voor doorgaat) verberg je toch om hem niet op te laten vallen voor niet geocachers maar wel gevonden te worden door wel geocachers, maar ik zal dat simpele wel niet helemaal begrijpen ben ik bang

barny

Geplaatst

Oke, laat mij eens zien waar precies staat waar een geocache aan moet voldoen.

Ik weet niet of het ergens staat. Daar proberen wij een definitie voor te vinden, best lastig, want wanneer zijn we het met elkaar eens?

Geplaatst

Oke, laat mij eens zien waar precies staat waar een geocache aan moet voldoen.

En ik wil dus een link die naar gc.com verwijst.

Waarom, daar staat alles op dat wij vinden.

Als we het daar niet mee eens zijn, dan moeten we ook niet de zaken van daar loggen.

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=20976&p=347740

De regel die hier door de bedenker van het spel wordt getoond is ook de eerste spelregel bij gc.com en alle andere geocaching-sites en databases waar wij wat vinden. En wat wij daar vinden is daar neergezet door geocachers, die gebruik maken van een prikbord om hun creaties te publiceren. Prikborden (listing services), doorgeefluiken, etalages, meer zijn al die geocaching-databases niet en meer willen ze ook niet zijn.

Trade - handelen - ruilen en de transactie noteren in het logboek. Dat onderscheidt geocaching van andere GPS-zoekspelletjes. Een cache is van oudsher een verborgen opslagplaats/container met voorraden/handelswaar. Vandaar de doos met een logboek en ruilspulletjes. Een koker biedt geen ruimte aan een logboek en ruilspulletjes en kan daarom nooit een geocache zijn.

Vervang je koker niet en je hebt een koker voor het spelletje kokerzoeken.

Vervang je koker door een sticker en je hebt een munzee voor het spelletje munzee.

Vervang je koker door een doos met een logboek en ruilspulletjes en je hebt een geocache (met keurmerk) voor het spelletje geocaching.

Geplaatst

Blijkbaar is het voor sommigen moeilijk om de vraag met een link naar gc.com te beantwoorden.

Dit kwam ik tegen na niet al te lang zoeken:

Geocaches vary greatly in size and appearance. In the field you will see everything from large, clear plastic containers to film canisters to a fake rock with a secret compartment. So, how do you find the cache?

The first step is to get a general idea of the cache's size. The size is shown on each cache page. A general overview of the cache size graphic is found below. Please note that these are just examples; sizes can vary.

Micro - Less than 100ml. Examples: a 35 mm film canister or a tiny storage box typically containing only a logbook or a logsheet. A nano cache is a common sub-type of a micro cache that is less than 10ml and can only hold a small logsheet.
Small - 100ml or larger, but less than 1L. Example: A sandwich-sized plastic container or similar.
Regular - 1L or larger, but less than 20L. Examples: a plastic container or ammo can about the size of a shoebox.
Large - 20L or larger. Example: A large bucket.
Other - See the cache description for information.

Small, Regular and Large containers typically contain trade items.

Geplaatst

.

Vervang je koker door een doos met een logboek en ruilspulletjes en je hebt een geocache (met keurmerk) voor het spelletje geocaching.

Nee hoor Vlinder, zo gemakkelijk komt men er niet vanaf. Er zijn meer voorwaarden.

Hoi Wilbertoord. Het keurmerk staat los van geo.com. Terwijl de Amerikanen zich te goed doen aan "Ich bin ein Hamburger", proberen wij via het poldermodel het geocachen op een aanvaardbaar niveau te houden. Zoals de buren van Goeree-Overflakkee zeggen: Luctor et Emergo. Of vrij vertaald: Zoek en gij zult vinden.

• Top! 1
Geplaatst (bewerkt)

.

Nee hoor Vlinder, zo gemakkelijk komt men er niet vanaf. Er zijn meer voorwaarden.

Hoi Wilbertoord. Het keurmerk staat los van geo.com. .

Gelukkig maar heb ik het toch al die tijd verkeerd begrepen.

Ik heb al de tijd gedacht dat het keurmerk over op gc.com gepubliceerde caches ging.

PS Luctor et Emergo slaat volgens mij op Zeeland. Goeree Overflakkee is Zuid-Holland. De geocachers op GO zijn hier heel gevoelig voor.

bewerkt door brouwertjes
Geplaatst (bewerkt)

Ik heb het filmpje van Dave Ulmer bekeken. Het lijkt me allemaal nogal multi-interpretabel. Als je regels aan het maken bent dan zijn de beslissingen per definitie arbitrair. De vraag is dus feitelijk of de interpretatie dat een kleine container nooit toegestaan is, acceptabel is. Of dat er uitzonderingen mogelijk moeten zijn onder bepaalde condities. Stel je daarbij voor welke caches je uitsluit van een keurmerk als je dat niet toestaat. Zoals bijvoorbeeld deze. 18 favorieten op 23 founds. Je kunt de arbitraire keuze maken het verleden een rol te laten spelen. In dat geval lijk het me het eenvoudigst gewoon direct de mening van Dave Ulmer te vragen en je daar aan te houden. Hoe kijkt hij aan tegen micro's?

bewerkt door Diederikus
Geplaatst

Tja The NeverEnding Story was ook zo'n cache. Jammer dat daar nooit een goeie hint bij is gezet ;-)

de N.E.Story was een van de cache's (of wat daar voor door moeten gaan) waarvan de pagina precies klopte.

dat de hedendaagse kokerzoeker de pagina's niet lezen / begrijpen icoontjes verkeert uitleggen of zo afgestompt zijn dat ze gewend zijn aan onzorgvuldige opgezette pagina's is niet de faal van de CO

het simpel nadenken is soms al te veel gevraagd, de boel slopen dat zijn de bezoekers wel vertrouwt

Barny

Geplaatst (bewerkt)

Oke. Ik heb mijn antwoord.

Wij gaan dus een keurmerk verzinnen en planten daar onze eigen voorwaarden aan.

Dan is mijn meniong van wat een cache is net zo veel waard als de mening van Barny, Brouwertjes of Vlindertje. En dat gevoel krijg ik niet.

Ik ging er steeds van uit dat het de voorwaarden van GC.com waren.

Ik ben Keurmeester af.

Reden ; Ik vind een geweldige wandeling of een geweldig avontuur met op het einde enkel een petling ook een cache.

bewerkt door MacDD
  • Top! 1
Geplaatst

Grappig nog maar een keurmeester over voor heel Nederland. Als hij nu alle caches moet controleren op cachegrootte en de aanwezigheid van een logboek hebben we er vanzelf weer een puntjesjager bij :-)

• Top! 1
Geplaatst

Blijkbaar is het voor sommigen moeilijk om de vraag met een link naar gc.com te beantwoorden.

Dit kwam ik tegen na niet al te lang zoeken:

Brouwer.

Dat kwam ik ook tegen. Maar dat geeft meer voorbeelden.

Ik zoek de pagina op gc.com waarop kijkhard staat dat een gc een container is waar een logboekje EN goodies moet inzitten.

En dan kan Vlinder idd wel komen met een link naar een eigen bericht waar een film instaat met een oude boodschap, maar dat is niet waar ik om vraag.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...