Spring naar bijdragen

Meerdere Tracks Op Een Garmin Zetten


Birdie.NL

Aanbevolen berichten

In dit geval niet zozeer een vraag als wel een tip.

 

Mijn GPS gebruik ik behalve voor geocachen ook voor fietsen van een sponsorfietstocht: http://www.stofwisseltour.nl/

 

Om meerdere tracks op de GPS te krijgen gebruik ik Mapsource (: gratis via http://www.javawa.nl/msinstalleren.html)
Daar moet je een truc gebruiken om meer dan 1 track over te dragen:

  1. Open een track vanaf je computer via Bestand - Openen
  2. Ga naar het tabbad Tracks
  3. Selecteer de aanwezige track(s) met Ctrl-A en Ctrl-C
  4. Open de volgende track
  5. Plak de andere tracks erbij met Ctrl-V
  6. Zo aanvullen tot je ze alle tracks hebt die je gaat fietsen
  7. Tenslotte kun je de tracks overdragen via Overdragen - Verzenden naar Apparaat (: die met een USB-kabel aan je computer zit).
    Bij Wat te verzenden heb ik Waypoint en Tracks aangevinkt.
  8. Koppel je GPS los, zet hem aan en na inladen staan de tracks beschikbaar via Trackbeheer
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Eigenlijk is dit alleen nodig om losse tracks (losse files) tegelijkertijd in mapsource te bekijken of om ze allemaal in dezelfde file op te slaan.

Als je echt alleen de tracks naar je GPS wil sturen kan je ze ook gewoon allemaal los sturen, dat doe ik altijd. Kost waarschijnlijk evenveel tijd als het kopiëren - plakken van de tracks en dan allemaal samen sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk is dit alleen nodig om losse tracks (losse files) tegelijkertijd in mapsource te bekijken of om ze allemaal in dezelfde file op te slaan.

Als je echt alleen de tracks naar je GPS wil sturen kan je ze ook gewoon allemaal los sturen, dat doe ik altijd. Kost waarschijnlijk evenveel tijd als het kopiëren - plakken van de tracks en dan allemaal samen sturen.

 

Volgens de zoekresultaten zou inderdaad gpx-tracks direct kopiëren met de Verkenner naar de Garmin/GPX folder ook een mogelijkheid moeten zijn.

Alleen in de praktijk zie ik op mijn Dakota dan geen of één track in Trackbeheer beschikbaar. Terwijl onze tour 7 etappes kent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoelde ook niet kopiëren met verkenner, maar de gpx files één voor één openen met mapsource en ook één voor één sturen naar de GPS. Dat doe ik altijd met mijn 60CSx. Hierop werkt kopiëren naar de Garmin folder namelijk (ook) niet.

 

Mooie tocht is dat trouwens en een mooi doel!

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een tip.

Als je BaseCamp gebruikt, kun je verschillende bibliotheken aanmaken, zo kun je elke route apart inladen en ook apart bekijken. Je kunt ze daarmee ook allemaal tegelijk naar je gps sturen, maar natuurlijk ook apart. Ik deed het vroeger altijd zo met geocaches, maar volgens mij moet dat met routes ook lukken. De optie met de bibliotheken mis je jammer genoeg in MapSource, daarom ben ik overgestapt naar BaseCamp.

 

Hieronder een voorbeeld:

 

p498.jpg

 

Als je nu alleen op Etappe1 klikt, dan zie je ook alleen Etappe1 op de kaart. Hetzelfde geldt natuurlijk voor Etappe2.

Zo kun je alles in 1x naar je gps sturen, maar ook b.v. alleen Etappe1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een tip.

Als je BaseCamp gebruikt, kun je verschillende bibliotheken aanmaken, zo kun je elke route apart inladen en ook apart bekijken. Je kunt ze daarmee ook allemaal tegelijk naar je gps sturen, maar natuurlijk ook apart. Ik deed het vroeger altijd zo met geocaches, maar volgens mij moet dat met routes ook lukken. De optie met de bibliotheken mis je jammer genoeg in MapSource, daarom ben ik overgestapt naar BaseCamp.

 

Hieronder een voorbeeld:

 

p498.jpg

 

Als je nu alleen op Etappe1 klikt, dan zie je ook alleen Etappe1 op de kaart. Hetzelfde geldt natuurlijk voor Etappe2.

Zo kun je alles in 1x naar je gps sturen, maar ook b.v. alleen Etappe1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een tip.

Als je BaseCamp gebruikt, kun je verschillende bibliotheken aanmaken, zo kun je elke route apart inladen en ook apart bekijken. Je kunt ze daarmee ook allemaal tegelijk naar je gps sturen, maar natuurlijk ook apart. Ik deed het vroeger altijd zo met geocaches, maar volgens mij moet dat met routes ook lukken. De optie met de bibliotheken mis je jammer genoeg in MapSource, daarom ben ik overgestapt naar BaseCamp.

 

Hieronder een voorbeeld:

 

p498.jpg

 

Als je nu alleen op Etappe1 klikt, dan zie je ook alleen Etappe1 op de kaart. Hetzelfde geldt natuurlijk voor Etappe2.

Zo kun je alles in 1x naar je gps sturen, maar ook b.v. alleen Etappe1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...