Spring naar bijdragen

Tablet Voor Caching Doeleinden ?


ikke

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje.

 

Wat kan ik met een Tablet (met gps en wifi maar geen 3g) allemaal doen op Geocaching gebied en alles wat daar bij hoort ?

Niet perse het lopen/zoeken want daar heb ik een gpsr voor.

Maar alles wat daar (onderweg ?) aan vast hangt, tools, voorbereiding, route en van alles en nog wat.

 

Kortom :

WAT kan je ermee doen op dit gebied,

en

WAT doen jullie er zelf mee ? (op Cache gebied uiteraard)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je een smartphone erbij hebt en die op tethering instelt, dan is dat je hotspot voor data ( via wifi ) en heb je dus een "lappie" erbij om beter te kunnen surfen voor info, maps e.d.

 

Dat zou een meerwaarde kunnen zijn. Houd rekening met roaming in het buitenland i.v.m. hoge kosten mobiel gebruik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

C:Geo erop of de officiele GC.com app. Dan gc-tools, nog wat morse-vertaal apps, en meer van dat spul. En je bent praktisch volledig paperless aan het cache.

 

Hoe weet ik dat? Doe ik zelf zo.Werkt perfect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben een Samsung Galaxy Note tablet waarmee je met de c:geo heel goed papierloos kan cachen. de volledige cache informatie is van te voren te downloaden. Met een offline map kan je prima er naar toe en zien water nog meer in de buurt is. De GPS is minder dan een echt GPS apparaat, zeker onder bomen maar in de meeste gevallen gaat het dus prima en soms moet je wat langer zoeken. Loggen gaat ook prima en via offline tools kan je uitstekend de sommetjes oplossen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je je caches hebt opgeslagen op je tablet, is er he-le-maal niks mis met cachen met je tablet.

 

Zoals Mac en wizard al stelden: c:geo erop en gaan!

 

Ik heb zelf geen tablet, maar ik gebruik m'n smartphone (Samsung Galaxy Nexus) met een extra accu.

GPS in m'n telefoon is regelmatig nauwkeuriger dan m'n Dakota 20, zeker in de steden.

Zelfde principe, goed resultaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Laat ik het zo zeggen bassyb:

Het is mij niet gelukt met een Android-toestel via de Communicator-manier.

 

Misschien dat het wel lukt met GSAK/GDAK, dat heb ik niet geprobeerd.

Als jij met je tablet de inhoud van je gelinkte GPS kan zien, kun je in principe bestanden overzetten.

Een andere optie is het vullen/legen van een micro-SD als dit in je tablet kan. (Met mijn Nexus 7 2nd Gen. kan dit dus ook niet, omdat er geen SD-slot in zit)

bewerkt door Flaker91
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb met m'n nexus 7 vrij regelmatig caches vanuit GDAK op m'n etrex 30 gezet (toen ik die nog had). USB-otg-adapter en roottoegang had ik er wel voor nodig, dus dat kan te hoog gegrepen zijn. Ik weet dat het met de Samsung Note (de eerste Note) wel out-of-the-box ondersteund wordt. Enige is dat je wel een van de nieuwere GPS-en nodig hebt, waarbij je gewoon het interne geheugen kunt benaderen vanaf je pc/tablet. De oudere (zoals de vista hcx) gaat het helaas niet mee werken. Dakota's, Oregons, Montana's en de etrex 20/30 werkt het in ieder geval wel mee. Maar inderdaad op voorwaarde dat je tablet usb-host-ondersteuning heeft.

Let er wel op dat je caches altijd in een map /Garmin/GPX/ zet (of in windows: X:\Garmin\GPX\). Dat mag op het interne geheugen van de gps zijn of op een micro-sd-kaartje. Eventueel, als je tablet wel een micro-sd ondersteunt en geen usb-host, zou je met behulp van micro-sd-kaartje dus ook caches op je gps kunnen zetten.

En voor offline cachen icm PM: GDAK. No doubt about it!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens, ik vroeg mij af, vinden jullie het ook handig om met een Tablet te Cachen (en evt ondersteunende programma's ) ?

(al dan wel of niet met een Gpsr er bij.)

Het is misschien toch wel enigszins 'een gesleep' met zo'n tablet.

(dan ga ik ff uit van 10" tablet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met 10" zou ik niet snel gaan cachen. Zelfs 7" vind ik al vrij groot, heb ik weleens gedaan. Maar vanwege het ontbreken van waterdichtheid en robuustheid zou ik het afraden. Maar qua gps-nauwkeurigheid en gebruiksvriendelijkheid kan het uitstekend (mits het er een is met goede gps, niet zoals de transformer prime in ieder geval...).

Zelf cache ik tegenwoordig met een Sony Xperia Z (5 inch) en dat bevalt uitstekend. Is waterdicht, kan redelijk tegen een stootje en qua gps heeft hij m'n etrex 30 gewoon verslagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met 10" zou ik niet snel gaan cachen. Zelfs 7" vind ik al vrij groot, heb ik weleens gedaan. Maar vanwege het ontbreken van waterdichtheid en robuustheid zou ik het afraden. Maar qua gps-nauwkeurigheid en gebruiksvriendelijkheid kan het uitstekend (mits het er een is met goede gps, niet zoals de transformer prime in ieder geval...).

Zelf cache ik tegenwoordig met een Sony Xperia Z (5 inch) en dat bevalt uitstekend. Is waterdicht, kan redelijk tegen een stootje en qua gps heeft hij m'n etrex 30 gewoon verslagen.

Goed samengevat!

Een grote telefoon werkt in mijn ogen ook prettiger, die kun je ten minste met 1 hand de baas.

Tablet in 1 hand is vrij lastig beethouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...