herm Geplaatst 21 oktober 2013 Geplaatst 21 oktober 2013 Gisteren 24 caches gezocht en gevonden met de 650T. Nauwkeurigheid die de gps gedurende praktisch de gehele dag aangaf was 3 en soms 4. Ik heb een RAM houder op het fietsstuur gemonteerd waarin de 650t deze keer tijdens het fietsen geklemd zat. Het scherm is uitstekend af te lezen en te bedienen. Bij de 550t was dat heel vaak een probleem, vandaar dat ik de 550t aan een koord om mijn nek.droeg. De Gps komt daardoor ook niet niet meer in aanraking met mijn kleren waardoor correcties niet meer nodig zijn. De afstand tot de bestemming wordt nu ook veel beter en gelijkmatiger aangegeven. In bijna alle gevallen leidde de 650t mij vrijwel direct naar de cache. Alleen de waarschuwingstoon blijft onregelmatig. Dat wordt erger naarmate de batterijen uitgeput raken. Als de gps aangeeft dat de batterijen leeg zijn moet je ze direct vervangen anders krijg je "vastlopers". Bij de 550t kon je na die mededeling het vervangen van de batterijen nog wel een aantal caches uitstellen. Ik word steeds enthousiaster over het nieuwe toestel.
team nessa Geplaatst 21 oktober 2013 Geplaatst 21 oktober 2013 Het batterijprobleem herken ik niet. Als de melding komt ga ik rustig door en dat gaat zonder problemen tot hij uitvalt. Meestal doe ik dat niet, maar het kan wel.
Askikker Geplaatst 26 november 2013 Geplaatst 26 november 2013 Ik mis bij het geocachen enorm de bruine kistjes op de kaart die na het vinden van de cache in de plaats kwamen van de groene. De 550t deed dat wel. Als je bij de 650t een vondst ingeeft verdwijnt het icoontje op de kaart zonder dat er iets voor terugkomt. Heel jammer. Doet de 600 tóch wel hoor; ik moest ook ff zoeken. Tik bij geocaches op het driehoekige icoontje rechtsboven. En klik dan midden in t veld ''status'' aan. Dan ''gevonden'' ook ff op groen zetten, en dan staan de bruine kistjes weer op je kaar! (Ze staan dan overigens ook wel tussen de nog te vinden in je lijst (ook als kistjes)) .
herm Geplaatst 26 november 2013 Geplaatst 26 november 2013 Ik mis bij het geocachen enorm de bruine kistjes op de kaart die na het vinden van de cache in de plaats kwamen van de groene. De 550t deed dat wel. Als je bij de 650t een vondst ingeeft verdwijnt het icoontje op de kaart zonder dat er iets voor terugkomt. Heel jammer. Doet de 600 tóch wel hoor; ik moest ook ff zoeken. Tik bij geocaches op het driehoekige icoontje rechtsboven. En klik dan midden in t veld ''status'' aan. Dan ''gevonden'' ook ff op groen zetten, en dan staan de bruine kistjes weer op je kaar! (Ze staan dan overigens ook wel tussen de nog te vinden in je lijst (ook als kistjes)) . Ik had het inmiddels ontdekt. Ben er wel blij mee .
zitawalk Geplaatst 18 mei 2014 Geplaatst 18 mei 2014 Oke wie kan mij helpen., Wij hebben sinds kort de oregon 600. In eerste instantie had ik er opensource kaarten opgezet. Omdat ik die niet fijn vond wilde ik de kaarten uit Mapsource erop zetten. Ik kreeg toen een fout melding dat garmin de kaarten niet kon ontgrendelen. Omdat we op het punt stonden om een weekendje weg te gaan besloot ik om toch maar weer die opensource kaarten erop te zette. Maar tot mijn verbazing krijgt hij deze nu ook niet meer ontgrendeld! Wie weet de oplossing
StefandD Geplaatst 18 mei 2014 Geplaatst 18 mei 2014 Met opensource kaarten bedoel je neem ik aan Open Street Map kaarten? Welke? OpenFietsMap? Freizeit? Autokaarten? En wat voor kaarten zijn 'de kaarten uit Mapsource'? Mapsource is een programma om kaarten te beheren, welke kaarten staan er in? Zijn die kaarten wel unlocked voor je gps of zijn ze unlocked voor een ouder toestel? Hoe zet je de kaarten op je gps? Met Mapsource? Direct met de Verkenner? Heb de de oude kaarten verwijderd of overschreven? Heb je de kaartbestanden hernoemd?
zitawalk Geplaatst 19 mei 2014 Geplaatst 19 mei 2014 (bewerkt) Ja ik bedoel openstreetmaps , die heb ik ook de eerste keer via mapsource erin gezet. De andere kaarten zijn van City Navigator, dat kan natuurlijk dat die op de andere gps geregristreerd staan. Maar dat openstreetmaps de eerste keer wel lukte en nu niet meer, terwijl ik het op dezelfde manier overschrijf, ik heb ze niet hernoemd. 19 mei 2014 bewerkt door zitawalk
thex Geplaatst 19 mei 2014 Geplaatst 19 mei 2014 Als je openstreetmap er opnieuw opzet, met de hand op je sd kaart of interne geheugen, en je hebt geen conflikten met dubbele map-id's die gedeeld worden (test m.b.v. javawa device manager en javawa kaarten tool), dan zou de openstreetmap kaart gewoon zichtbaar moeten worden mits deze als actief is aangeklikt,
StefandD Geplaatst 19 mei 2014 Geplaatst 19 mei 2014 Zoals thex al zegt, even door JaVaWa Device Manager je gps en mSD-kaart laten checken. Met dit programma kan je ook kaarten verwijderen. Haal alles weg wat niet oorspronkelijk op het toestel stond (dus de wereldwijde map en de tijdzone map laten staan), even de gps opnieuw opstarten en dan nog een keer proberen. Als je twijfelt kan je JDM een online samenvatting laten maken en de link hier posten. Dan kunnen andere mensen meekijken wat er op je gps staat en beter adviseren.
thex Geplaatst 19 mei 2014 Geplaatst 19 mei 2014 Wellicht bij kopieren te snel de usb stekker eruit getrokken.
zitawalk Geplaatst 21 mei 2014 Geplaatst 21 mei 2014 Oké, ik ga van de week weer aan de slag ermee, bedankt alvast...JEEEHHH de kaarten staan er weer op en kunnen ook geopend worden!! Bedankt allemaal!!
zitawalk Geplaatst 24 mei 2014 Geplaatst 24 mei 2014 Onze vorig gps was een Map60cx, dat werkte zo vertrouwd. Ik moet nog wel heel erg wennen aan de Oregon 600. Ben regelmatig dingen kwijt en tot nu ging het navigeren niet lekker. Nu heb ik van de week het een en ander aangepast waardoor die nauwkeuriger moet zijn, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. Vooral het scherm is erg gevoelig, waardoor je ongewenst snel op een andere pagina zit.....
Jarod67 Geplaatst 24 mei 2014 Geplaatst 24 mei 2014 Hallo allemaal. Vorig jaar rond deze tijd heb ik ook een oregon 600 aangeschaft. na wat ellende is deze terug naar garmin gestuurd. Ik heb toen een oregon 450 aangeschaft. Deze werkt natuurlijk erg goed. Nu sinds een week weer een oregon 600. omdat het display erg duidelijk is. De nauwkeurigheid niets over te klagen en een snelle fix ook zonder glasnost. (3 mtr). dus tot nu aan toe erg tevreden. gr. Jarod67
Aanbevolen berichten