Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

waarom moet nu iedereen weer zo nodig een foundlog moeten schrijven?

als je met een groep op pad ben is dan de gezelligheid niet het belangrijkst? de onderlinge band die men opboudt? de grappen en grollen onderweg?

als je zelf niet bij machte ben om naar boven te klimmen, waarom zou je dan wel een found it willen schrijven

als je wel bij machte ben om naar boven te klimmen is het toch prachtig dat je naar boven gaat?

of vinden klimmers de boomcache's ook al saai aan het worden en is de klim naar boven de moeite niet waard?

het gaat er helemaal niet om wat wel of niet mag of erger zelfs, wat een ander persoon je opdringt, het gaat er toch om of je zelf wil dat je een onberijkbare cache wel of niet als found wil gaan loggen, en wat je daar persoonlijk mee opschiet?

voor mij is dat duidelijk, cache's waar ik zelf niet bij kan, of bij wil komen, ongeacht mijn geleverde inspanning log ik als Note of als notfound met het hele verhaal en foto's er bij als het effe kan

maar zoals vele "geocahers" het totaal niet zo nou nemen met het verschil van vinden en niet vinden, heeft iedereen de mogenlijkheid om te loggen wat hij wil

onder aan de boom, aan de kant van het water, noem maar op, ze doen maar het is geen wedstrijd

Barny

• Top! 1
Geplaatst

Zelfs met het gericht zoeken of niet gaan zoeken, neem ik het niet zo nauw. Als er veel dreuzels in de buurt zijn, ga ik echt niet wachten. Of desnoods de cache onder de ogen van toeschouwers loggen, om het 'felbegeerde' puntje te behalen. Dat komt wel een andere keer.

Heel vaak maak ik mee dat bijzondere waarnemingen in de vrije natuur leuker zijn dan de geocache waarnaar ik op zoek was. Bij een solo voettocht door een desolaat gebied en langs 8 caches er slechts één gelogd. Die caches lagen net op de weinige plekken waar mensen komen. Nog niet eens 'oogcontact' en toch een goeie geocaching dag gehad.

Umwurf

• Top! 1
Geplaatst

De laatste paar maanden valt me op, dat de belijdenissen over hoe ik zou moeten cachen om me gelukkig te voelen me om de oren vliegen..... Van Delfzijl tot Marseille.... Men weet het mij allemaal te vertellen....

- Het liefst moet ik op pad gaan om te genieten....! Anders kan ik net zo goed thuis naar Luik,/Bastenaken/Luik gaan kijken en de epo van mijn beeldscherm schrapen....

- Het loggen van caches is totaal onbelangrijk..... Dat verlaagt het geluksgevoel in hoge mate, zeker als het om een potteke gaat.... Jeetje nog aan toe....

- We laten ze gewoon liggen als we in de omtrek van 100 meter iemand zien staan. Wat maakt het uit? De geluksbeleving wordt er door versterkt...

- Als er een hond staat moeten we oppassen, want die kan over de cache heen piesen, als we de plek hebben verlaten. Daar wordt de volgende cacher niet gelukkig van....

- We mogen alleen loggen als we een 20 meter hoge boom in klimmen. Of ik nou 66 ben of niet.... Eerst naar boven. Pas boven in die boom kom je helemaal klaar van de geluksbeleving, die je dan ervaart..... Allemachtig, wat hoog... Bijna bij Petrus.... Mocht je toch naar beneden vallen..... Ach.... sneller kun je onmogelijk van je erectie afraken moet je maar denken.....

- Als je beneden alleen het touw vast houdt en toch logt ben je een absolute minkukel en wordt het geluksgevoel je ter plekke ontnomen.... Bij voorkeur voor goed!

- Wie op pad gaat voor puntjes kan onmogelijk genieten, barst van de stress, denkt aan een wedstrijd bezig te zijn en is eigenlijk rijp voor de divan. In zo'n geval kun je onmogelijk een geocacher genoemd worden. Je lidmaatschap bij geocaching.com dient je ontnomen te worden! Als je betrapt wordt, liefst ter plekke!

- Oogcontact dient het ultieme geluk van de geocacher te zijn.... Waarom zou je dan ook nog loggen als er toch al oogcontact is??? Heter word je er niet van van binnen!!!

- Je mag alleen loggen als je een kist van 3 x 3 meter vindt. Alle afmetingen kleiner dan dit zijn de echte geocachers onwaardig. Die laat je links liggen.... En je gaat rechtsom verder....

- Voordat je op pad gaat voor welke cache dan ook, dien je je cachemobiel geel te spuiten. Pas dan vloeit het geluk uit je uitlaat....

Ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan. plaatsers van de belijdenissen hebben vast nog wel een 20 tal aanvullingen...

Maar wat ik me nou afvraag lui...

Waarom ben ik eigenlijk geocacher geworden? Als ik alleen voor het ultieme geluk op pad ga, dan had ik toch ook gewoon bij de ANWB een fiets- of wandelroute kunnen kopen? Ik noem maar iets...

Conclusie.... Vóór het jaar 2001 was het leven zooooooveeeeellllll eenvoudiger! Ik hád toen tijdens de wandeling of fietstocht de door mij verlangde gelukservaring en hoefde niet na te denken over al die dingen (een cache vinden, deze loggen, staat er geen volk in de buurt? ben ik wel genoeg recreatief bezig? maak ik er na twee vondsten geen wedstrijd van? Zijn mijn batterijen nog wel opgeladen? Waarom kom ik niet op het nulpunt? etc. etc.) , die datzelfde geluksgevoel weer tot het nulpunt zou kunnen terugbrengen.....

Het leven is niet altijd eenvoudig...... Zeg nou zelf.... :-)

• Top! 7
Geplaatst

toppie bijdrage :clap:

we zijn klaar het forum kan gesloten worden alles wat er nu gezecht word is ouwe wijn in nieuwe zakken, het herbetreden van een uitgesleten wandelpad, het 4e keer loggen van de zelfde koker omdat je hem weet te liggen, niet naar andere vrouwen kijken omdat als je er eenmaal 1tje gezien heb? ach nee andere categorie

Barny

Geplaatst

En daarom is dit mijn favoriete forum. Ben op een tiental actief, maar nergens is de concentratie eloquente zonderlingen zo hoog als hier. Heerlijk!

Geplaatst

Nou lig ik wellicht weer een nacht wakker omdat ik niet weet of dit nou een compliment dan wel een " denk eens goed na over jezelf" hint is... Jou kennende zal het er wel op neerkomen, dat ik vanavond maar gewoon naar Bayern - Barcelona moet gaan kijken en dat het dan vanzelf wel weer goed komt met me..... Dat is overigens zeker het geval als Duitsers verliezen want ik ben het schoolvoorbeeld van de generatie mensen die 's nachts nog zwetend wakker kunnen worden als ze aan 1974 denken.... Niet alles was goed voor 2001.... :-)

Geplaatst

Nou lig ik wellicht weer een nacht wakker omdat ik niet weet of dit nou een compliment dan wel een " denk eens goed na over jezelf" hint is... Jou kennende zal het er wel op neerkomen, dat ik vanavond maar gewoon naar Bayern - Barcelona moet gaan kijken en dat het dan vanzelf wel weer goed komt met me..... Dat is overigens zeker het geval als Duitsers verliezen want ik ben het schoolvoorbeeld van de generatie mensen die 's nachts nog zwetend wakker kunnen worden als ze aan 1974 denken.... Niet alles was goed voor 2001.... :-)

Tabak, je schrijft een mooi verhaal, waarin je volgens mij o.a. Vlinder citeert en hij vindt het goed. Dan gaan mijn wenkbrauwen omhoog. Als Vlinder vervolgens een berichtje schrijft dat complimenteus lijkt, dan liggen mijn wenkbrauwen bijkans achter in mijn nek en gaan alle alarmbellen rinkelen.

Vanavond 20:45 uur, ook leuk.

Geplaatst

Ik kom niet meer bij! Barny en Team Tabak zitten hoog in een boom te loggen terwijl een vrouw langsloopt. Barny wendt zich af (heeft dat al eens gezien) terwijl Tabak klaarkomt, uit de boom flikkert en neerploft voor de voeten van Odlaniger, bij wie de wenkbrauwen in zijn nek schieten.

• Top! 2
Geplaatst (bewerkt)

Voor zover ik Vlinder ken (maar dat is een zeer betrekkelijke opmerking, als je eerst denkt met een lekker ding van even in de 20 te doen te hebben, hetgeen mijn hormonenhuishouding wekenlang in een verstikkende houdgreep had....(grapje) ) dan kun je hem van veel zaken betichten, maar niet, dat hij geen gevoel voor humor zou hebben. En dat waardeer ik, ondanks dat we hier op dit forum inhoudelijk van mening kunnen verschillen.

@Vlinder.... Ik vraag mij in gemoede af hoe ik ooit nog een boom zou kunnen beklimmen, waar Barny mijn voorganger is geweest... Volgens mij kan ik die boom dan gewoon horizontaal bestijgen.... Logje verzekerd! :-)

bewerkt door Team Tabak
Geplaatst

Voor zover ik Vlinder ken (maar dat is een zeer betrekkelijke opmerking, als je eerst denkt met een lekker ding van even in de 20 te doen te hebben

Maar ik heb wel tieten, hoor. En een baard.

Geplaatst

Barny, ik heb jou volgens mij een boomklimcache zien loggen met een autoambulance en een ladder? Extreme Caching Overschie?

Maar die heb je (als ik het me goed herinner) wel zelf gepakt? :P

Geplaatst

Geoman zal weer zuchten. . .

Zolang wij vaker om hem zuchten dan hij om ons (waar blijven de tijdens het carnaval beloofde RSS feeds, toen iedere Roosendaler dingen riep, waarvan hij zich later niets meer kon herinneren) is er niets aan de hand.... :-)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...