Twentse Mug Geplaatst 5 april 2013 Geplaatst 5 april 2013 Af en toe overkomt het me wel eens dat ik een puzzel heb opgelost of dat ik een cache in de planning heb en dat hij pats-boem opeens gearchiveerd blijkt te zijn. Soms zie ik een aankondiging staan op de cachepagina staan die ik gemist heb dus dat patsboem is relatief. Bestaat er ziets als een centrale lijst in Nederland van caches die gearchiveerd gaan worden in Nederland. Dus dat ik het kan zien aankomen en dat ik er rekening mee kan houden. Bijvoorbeeld geen energie stoppen in moeilijke puzzels en zo. En als het niet bestaat, hoe zou je zoiets op kunnen zetten? Alvast dank.
Birdie.NL Geplaatst 5 april 2013 Geplaatst 5 april 2013 (bewerkt) Ik denk dat je reviewer moet gaan worden - die zullen wel een tooltje hebben waarmee je dit inzicht kunt verwerven. In GSAK en dergelijke kun je ook een query maken waarmee je door alle logjes zoekt op "archief"-termen gaat zoeken. Maar soms komt het ook zo gewoon zo out of the blue. Mensen veranderen wel eens van woonplaats, hobby, etc 5 april 2013 bewerkt door Birdie.NL
Vlindertje Geplaatst 5 april 2013 Geplaatst 5 april 2013 Zo'n lijst zal er nooit komen omdat maar weinig cache-eigenaren de moeite zullen nemen hun cache hiervoor aan te melden. Ze gaan er, volkomen terecht, vanuit dat een aankondiging op de cachepagina volstaat. Waarom zou je energie stoppen in activiteiten die je eigenlijk niet leuk vindt, zoals moeilijke puzzels? En als je puzzelen wel leuk vindt, dan beleef je toch plezier aan je hobby en doe je in plaats van de gearchiveerde cache gewoon een andere? Wil je de oplossing van de puzzel wereldkundig maken, dan kan dat altijd nog via een notitie bij de gearchiveerde cache.
Wuppie1976 Geplaatst 5 april 2013 Geplaatst 5 april 2013 Vlinder, volgens mij zegt Mug niet dat hij moeilijke puzzels niet leuk vindt! Hij wil zich neem ik aan gewoon een teleurstelling besparen op het moment dat hij daadwerkelijk op pad wil gaan om te gaan cachen.
Team Tabak Geplaatst 5 april 2013 Geplaatst 5 april 2013 Wij begrijpen wat de mug uit Twente wil, maar hij zal zelf toch ook wel begrijpen, dat zo'n lijst nooit gegenereerd kan worden. Als een cacheowner van de ene op de andere dag voor zichzelf beslist, dat hij er geen zin meer in heeft, dan drukt hij 's avonds voor het naar bed gaan behalve op het lichtknopje ook nog op het archiveringsknopje en dan zijn de caches weg, of de mug ze nou opgelost heeft of niet. Gevalletje pech dus. Conclusie. Wacht niet al te lang voor het gaan innen van het mysterypuntje of aanvaard het risico van een verloren gegane puzzelpoging. Het is niet anders.
Twentse Mug Geplaatst 5 april 2013 Auteur Geplaatst 5 april 2013 Ik wil alleen maar onnodige teleurstellingen voorkomen. Puzzelen vind ik leuk maar het geeft toch ook voldoening het bijbehorende logboekje te tekenen. Plus natuurlijk om de deur uit te gaan en een nieuwe, interessante en mooi locatie te ontdekken. Dat caches abrupt in het archief gegooid worden (vooral bij foute caches) begrijp ik wel. Maar als je het van te voren weet zou het mooi zijn als zo'n lijst er zou zijn. Overigens gaat het mij niet alleen om puzzelcaches maar om caches in het algemeen.
Team Tabak Geplaatst 5 april 2013 Geplaatst 5 april 2013 Zoiets zou alleen maar kunnen, wanneer Groundspeak bijv. een noticetijd van een maand zou hanteren. Dan zou er de mogelijkheid moeten zijn om zo'n lijst per land of streek door middel van een pocketquery binnen te halen. Maar dan moeten de cacheowners daar ook aan meewerken. En ik ben bang dat velen het dan wel zullen laten waaien, zodat je (met of zonder lijst) toch weer voor niets bij een opgeloste cache staat, omdat er geen onderhoud meer gepleegd wordt. Maar ik begrijp je teleurstelling. Wij hebben ook wel puzzeltjes moeten laten gaan, omdat we te laat waren. Het is niet te voorkomen.
barny Geplaatst 5 april 2013 Geplaatst 5 april 2013 je heb de pussel opgelost ( de hiep hiep hoera kwam van de Tjekker) je kan altijd naar die prachtig mooie lokatie waar die pussel over gaat, je hoeft geen tijden te zoeken naar een lek filmkokertje met een beschimmelde prop papier waar je niks mee kan (of mischien ligt hij er gewoon nog, bijna niemand ruimt zijn zooi op) maar als het "puntje" zo belangrijk is kan je de cache nog altijd loggen als found, ik snap werkelijk het probleem niet alles wat de cache zo "mooi" maakte is gewoon nog aanwezig Barny
Aanbevolen berichten