Spring naar bijdragen

garmin12 + laptop


gurken

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een garmin 12 en een voedingskabel en een laptop graag zou ik deze aan elkaar willen sluiten.

Volgens mij kun je ook een data kabel halen voor de garmin 12 waar en hoeveel kost dat ?

Dan nog de software voor de laptop waar haal ik die vandaan?

Moet ik dan ook kaarten downloden en waar doe ik dat?

En is er ergens een Nederlandse beschrijving ?

Ja veel vragen ik hoop dat iemand mij kan helpen het lijkt mij echt te gek om zo op pad te gaan :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Datakabels vind je o.a. bij Icarus Solutions (even klikken op GPS & Outdoor --> GPS kabels)

 

Voor het cachen heb je geen extra software nodig. Gewoon even de cachebeschrijving uitdraaien en je kunt op pad. Wel even je gps instellen op coördinatenformat ddºmm.mmm' en Mapdatum WGS84. Dat is nl. standaard bij het geocachen.

Kaarten e.d. kunnen dus wel handig zijn, maar zijn beslist niet noodzakelijk. Bovendien kun je kleine kaartjes ophalen op de cachepagina, of hier.

 

Nederlandse uitleg over het cachen vind je hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de info maar als ik straks mijn laptop heb aangesloten heb ik toch ook een programma nodig om te kijken waar ik ben. En ik begrijp dat je gewoon kunt printen en op zoek kan gaan maar het lijkt mij wel kicken en speciaal voor de kinderen om te zien hoe we er naar toe rijden IK bedoel dus een kaart op mijn laoptop die aangestuurd wordt door mijn gps 12

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]maar het lijkt mij wel kicken en speciaal voor de kinderen om te zien hoe we er naar toe rijden IK bedoel dus een kaart op mijn laptop die aangestuurd wordt door mijn gps 12

Ja, wat je zoek is iets dat auto-navigatie genoemd word. Daar is divers spul voor. Ik zou zeggen ga eens een kijkje nemen in de newsgroup nl.reizen.satellietnavigatie waar gepraat wordt over TomTom, DVD Medion, Autoroute, Route 66, enz. Er is een webpage gps.pagina.nl met veel links. :ph34r:

Maar ga je buiten gebaande paden (verharde straten) dan heb je heel weinig aan dergelijke kaarten en software. En ga je aan de wandel dan moet je over gaan op gerasterde topo-kaarten en lopen met een laptop gaat heel slecht. Op de fiets weet ook nooit waar ik mijn laptop moet laten. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...
Hallo ik heb een garmin 12 en een voedingskabel en een laptop graag zou ik deze aan elkaar willen sluiten.

Volgens mij kun je ook een data kabel halen voor de garmin 12 waar en hoeveel kost dat ?

Dan nog de software voor de laptop waar haal ik die vandaan?

Moet ik dan ook kaarten downloden en waar doe ik dat?

En is er ergens een Nederlandse beschrijving ?

Ja veel vragen ik hoop dat iemand mij kan helpen het lijkt mij echt te gek om zo op pad te gaan ;)

Misschien heb je meer aan dit draadje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt met een gecombineerde voeding/datakabel de GPS12 aansluiten aan je laptop en sigarettenaansteker in de auto (voeding voor GPS).

In het programma Oziexplorer zit de functie Moving Map.

Als je alles goed hebt ingesteld en de nodige kaarten hebt geladen in Ozi kun je onder het rijden op de kaart (laptop) zien waar je bent.

Ga je van de kaart af dan zoekt Ozi zelf de volgende kaart.

Ik heb dit zo'n jaar of 10 geleden gebruikt bij het uitzetten van een tocht voor scouting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...