Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Uit deel 1 maak ik op, dat ik erg blij kan zijn met mijn Oregon 550 in combinatie met de topokaarten, waarop 80% van de aanwezige paden keurig te zien zijn. Dat neemt niet weg, dat het leuk is te lezen hoe mensen met beperkte middelen toch bij hun doel komen. De aanwezige apparatuur wordt gecompenseerd met karakter. En dat is dan toch weer heel erg mooi.

En voor lezers uit de Alblasserwaard is het een openbaring te kunnen ervaren, dat men in de Flevopolder bossen heeft, waardoor je langer dan 100 meter langs bramen en paddenstoelen kunt lopen.... Het wordt tijd mijn blik eens op dat gebied te richten.

Vorige week hebben wij (toen wij bij onze dochter in Ede waren) de wintertrail gedaan in de bossen ten zuiden van Veenendaal. Wij waren bepaald niet alleen. Alleen die dag (24 oktober) liepen er zo'n 20 Teams rond, veelal leeftijdgenoten, waardoor het niet alleen een mooie, maar ook gezellige 10 kilometer lange expeditie werd. Wie niet van trailtjes houdt (31 caches) moet er niet heen gaan en hier ook geen vernietigende commentaren plaatsen. Ik weet onderhand wel, hoe sommigen daarover denken.... Maar voor hen, die deze discipline binnen het geocachen zo af en toe wél leuk vinden (en dat zijn er heel erg veel heb ik ook nu weer kunnen vaststellen) is het een aanrader. Het bos ligt er momenteel schitterend bij, de uitzichten zijn voor nederlandse begrippen prachtig, de ontmoetingen gezellig. De uitdagingen onderweg zijn beperkt, maar so what. Doen!, want de trail gaat over korte tijd alweer in het archief.

En nu we het toch daarover hebben. Ik zit soms met veel verbazing de opgewonden verhalen over de hoog opgegeven nachtcache boven Rotterdam te lezen. Ik moet zeggen, dat Steve Jobs nog iets had kunnen leren van de campgane, die men hier heeft gestart om de cache te promoten..... Allemachtig. Dat moet dan het summum voor de geocacher zijn....? Oh zeker, doe je de cache alleen of samen met je vrouw, dan zal dat best wel waar zijn, zeker als je bang voor spinnen bent...

Het gaat echter nergens om, maar wie kan mij uitleggen wat de "uitdaging" voor de cacher is, als deze zo ongeveer binnen een wandelend kippenhok het bos intrekt om de cache te gaan doen? Moet dát nou je geocacherskwaliteiten bewijzen? Is dat de uitdaging, die ik als geocacher beleefd moet hebben? Het zou wel heel erg treurig zijn, als je geen kans ziet met 6 tot 10 mensen op je eindbestemming te komen? Daar kunnen Ma Tabak en ik ook achteraan hobbelen, loggen en ten slotte onze borsten blauw rammen van geveinsde trots. Wat maar weer bewijst, dat je geocaching zo spannend en uitdagend kunt maken als je wilt..... Maar een dergelijk logje zou voor mij vergelijkbaar zijn met de door de oude rakkers hier verguisde boomcache, die door één persoon wordt gedaan en vervolgens door 17 beneden wordt gelogd......

Dan heb ik voor Diederikus meer waardering, die lijf en leden in de aanbieding gooit voor een driehonderdtal verlangende braamstruiken, die het hem fanatiek bemoeilijken om bij zijn gewenste doel te komen en zelfs alles in het werk stellen dit te verhinderen.... En de cacher gooit er dan ook nog een prachtig (en oh zo herkenbaar) verhaal tegenaan! Heerlijk! Safari in Flevoland... Tarzan in Lelystad... Eigenhandig een twee sterren cache omvormen tot een viersterren exemplaar. Het omgekeerde van de nachtcache in Rotterdam!!!! De echte geocacher bestaat!!!! Waar was Jane? :-)

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 1
Geplaatst

Ik zou er veel leuke antwoorden op weten, ware het niet dat dit forum behept is met een vorm van moderatie, die humor niet toelaat. Het bericht (en dat van jou ook) zou dus - net als bij voorgaande gelegenheden - subiet verwijderd worden. Jammer... De lach is er bij mij niet minder om!

:D

Geplaatst
En voor lezers uit de Alblasserwaard is het een openbaring te kunnen ervaren, dat men in de Flevopolder bossen heeft, waardoor je langer dan 100 meter langs bramen en paddenstoelen kunt lopen.... Het wordt tijd mijn blik eens op dat gebied te richten.

Er zijn maar weinig mensen die weten dat het Horsterwold het grootste aaneengesloten loofbos is van Nederland.

De combinatie schelpen-zeeklei is zo vruchtbaar, dat de bomen hier al snel eeuwenoud worden.

Het gebied staat ondermeer bekend vanwege het feit dat er veel blauwborsten broeden.

Geplaatst

Ik zou er veel leuke antwoorden op weten, ware het niet dat dit forum behept is met een vorm van moderatie, die humor niet toelaat. Het bericht (en dat van jou ook) zou dus - net als bij voorgaande gelegenheden - subiet verwijderd worden. Jammer... De lach is er bij mij niet minder om!

:D

Zou jouw onschuldige knipoog op 14 oktober werkelijk de aanleiding zijn geweest om onze gedachtenwisseling abrupt te onderbreken en een interessant en goed lopend draadje over wezenlijke onderwerpen volkomen onverwacht en tot verbijstering van deelnemende forumleden zonder opgaaf van reden te sluiten? Voor mij is en blijft het een groot mysterie, maar ik ben eveneens terughoudender geworden met humor en bespiegelingen in het besef dat een discussie op een willekeurig moment kan worden afgebroken en afgedaan als cafépraat. Het forum heeft voor mij in elk geval veel aan charme ingeboet.

Geplaatst

We zijn het eens Vlinder, maar dat waren we al in vele opzichten.....

Het gebied staat ondermeer bekend vanwege het feit dat er veel blauwborsten broeden.

Hahaha. Prachtig!

• 3 weeks later...
Geplaatst

Gisteren hebben Antarctica, Odlaniger en ik samen een cache gelopen. Antarctica voelde zich duidelijk uitgedaagd tot het schrijven van een log. Ik heb in tijden niet zo gelachen. Geen idee of het ook zo leuk is voor wie er niet bij was, maar het zijn in ieder geval een aantal onderhoudende logs. Het gaat om deze cache.

Geplaatst

En toen liep de PC vast.

Mooie wandeling, goed gezelschap, droog weer, voldoende tijd, lekker ontspannen. En mij uitleven in een foundlog. Dan is het plaatje compleet.

• 4 weeks later...
Geplaatst

Inderdaad een mooie log. Daar maak je een CO blij mee. Al ken ik de cache niet, het stimuleert wel om ook iets moois te maken. Polsstokhoogspringen: hoe hoger de lat, hoe langer de aanloop. Alhoewel, ik ben al bijna een jaar bezig met de aanloop.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Wat een leuk idee dit! Mijn notitie bij 'de haas en de schildpad' een multi in Almere van 'Langzaam':

Nee, ik heb 'm nog niet.. Want als cacher was ik een schildpad maar moest er toen toch echt als een haas vandoor anders staat zoonlief in z'n eentje op het schoolplein. Toch vast een note van deel1, ik hoop deel 2 'heel langzaam zo snel mogelijk te kunnen doen' zeg maar..

Samen met de hond op pad, het is een graad of 23 en bewolkt, ideaal cacheweer. Althans voor wp1 en wp2. Deze snel gevonden. En dan? Ik had een spijkerbroek aangedaan voor de brandnetels, maar ik had beter een burka aan kunnen trekken. De distels en brandnetels prikken dwars door mijn broek, maar zijn zo'n 1,5 meter hoog dus zelfs mijn armen en onder mijn kin (echt waar!) zitten bultjes van de brandnetels. Zo snel als ik wilde gaan, zo langzaam gaat het. De schildpad heeft gelijk.. Ik krijg het nu toch wel erg warm, omringd door onkruid, maar gelukkig wp3 ook kunnen vinden. 2 zelfs?

Terwijl ik wp4 probeer te bepalen vliegt er een heeeeele grote vogel weg, een Almeerse Adelaar, dat kan niet anders! Ik baan me een weg terug door het oerwoud, het lijkt wel survival! Totdat er een trein toetert. Zucht..beetje jammer.. Ik voel de transformatie van schildpad naar haas en moet gaan. Volgende keer verder!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...