indiana Geplaatst 14 maart 2013 Geplaatst 14 maart 2013 en we maken ons er nog druk over ook. Ach, wees gerust. Deze ophef verdwijnt na 1 april.Dit draadje zal door Vlindertje/Geowolf nog af en toe omhoog geschopt worden tot 1 april, maar daarna kun je er om lachen (of niet)
de-fam Geplaatst 14 maart 2013 Geplaatst 14 maart 2013 1 april grap of niet? Een initiatief als deze zou een goede kans moeten hebben. Gestel je wilt een trail van 40 kokertjes gaan plaatsen in een mooi natuurgebied, en om de 200 mtr. Leg je zo’n kokertje neer.dat houd in dat de heen reis 4 km lang is en de terug reis ook, een pracht wandeling en 40 puntjes rijker en als het meezit ook nog eens een bonus. Met de huidige gang van cachen kan je tegenwoordig rekenen op een enorme hoeveelheid cachers die de natuur compleet onderste boven keren, bomen beplakken en zelfs bekrassen met een naam, want lang zoeken beginnen we niet aan en koste wat kost moet er een found gelogd worden. Ook word er na een kleine 2 minuten zoeken met grote regelmaat zelf maar een kokertje neer gepleurd met als gevolg dat er na een aantal weken meerdere kokertjes liggen. Kortom de zogenaamde natuurliefhebbers hebben binnen de kortste tijd een spoor achter gelaten waar de tranen van in je ogen schieten. Nu anders…..Ik laat mensen 8 km wandelen in een prachtig natuur gebied, en leg na 4 km een mooie grote kist neer, met een mooi logboek en goodies. Deze cache mag je 40 keer loggen, 20 keer voor de heenweg en 20 keer voor de terugweg.Voordeel, de natuur blijft gespaard, je hebt toch je 40 puntjes, een mooie wandeling, er blijft ruimte over om ander cachers ook gelegenheid te geven om iets fraais uit te zetten en er kunnen heel wat pleurpotjes het archief in. Zo’n gek plan is het nog niet.. toch??
Team Tabak Geplaatst 14 maart 2013 Geplaatst 14 maart 2013 Aan je fantasie ligt het niet..... Waaraan dan wel???? :-)
wolojoli Geplaatst 14 maart 2013 Geplaatst 14 maart 2013 Als je een mooie multi van 8km neerlegt ben ik tevreden met 1 puntje.
Odlaniger Geplaatst 14 maart 2013 Geplaatst 14 maart 2013 Zoals eerder gezegd: het loggen limiteren. Eén log per cache en wat mij betreft niet meer dan (bijvoorbeeld) 10 logs per maand. Dan wordt men hopelijk vanzelf wat selectiever in het kiezen van caches en raakt de prullaria uit de gratie. Of is dit ijdele hoop?
Team Tabak Geplaatst 14 maart 2013 Geplaatst 14 maart 2013 Ja! En ook niet uitvoerbaar... Dus ik mag van jou als gepensioneerde slechts 10 x per maand de deur uit.... Althans, om te cachen... De overige 21 dagen moet ik naar de kroeg... :-) nou ik erover nadenk....... Hmmm
de-fam Geplaatst 14 maart 2013 Geplaatst 14 maart 2013 Aan je fantasie ligt het niet..... Waaraan dan wel???? :-) Precies fantasie genoeg.......Datgene wat je nodig hebt om een leuke cache te plaatsen
Odlaniger Geplaatst 14 maart 2013 Geplaatst 14 maart 2013 Ja! En ook niet uitvoerbaar... Dus ik mag van jou als gepensioneerde slechts 10 x per maand de deur uit.... Althans, om te cachen... De overige 21 dagen moet ik naar de kroeg... :-) nou ik erover nadenk....... Hmmm En als je dan nog tijd overhoudt, ga je zelf een mooie cache maken.
de kikkers Geplaatst 14 maart 2013 Geplaatst 14 maart 2013 Wellus Lijkt me een mooi familie streven. Goed idee Od. Senks
Odlaniger Geplaatst 14 maart 2013 Geplaatst 14 maart 2013 In dit draadje wordt ook gesproken over kokerstrooien zonder toestemming. Dus misschien mag ik mijn vraag hier stellen. Heb je voor alles toestemming nodig of alleen wanneer je zelf WP's plaatst en voor de eindcache? En natuurlijk wanneer je niet-openbaar terrein moet betreden. Voorbeeld. Ik wil dat je op een vrij toegankelijke begraafplaats een datum op een grafzerk vindt. Of dat je in een vrij toegankelijk bos van Staatsbosbeheer de kleur van een paaltje zoekt. Moet ik dan ook toestemming vragen?
Odlaniger Geplaatst 14 maart 2013 Geplaatst 14 maart 2013 Dat scheelt een hoop vergunningen voor mijn volgende cache.
Odlaniger Geplaatst 14 maart 2013 Geplaatst 14 maart 2013 Maar desondanks moet ik toch nog een aantal vergunningen aanvragen. Zoals bij Staatsbosbeheer, kerkelijke instanties en Paleis Het Loo.
Aanbevolen berichten