Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Even een vraag over de stelling van Phoenix-night, al is hij momenteel niet online: "Caches die na 25 founds nog geen Geo d'Or of Favorite gekregen hebben, hebben geen meerwaarde en dienen geruimd te worden!"

Stel dat de eerste 25 founds van "gewone" members zijn, die geen favo's mogen uitdelen?

Geplaatst

Mocht je een alternatief willen plaatsen voor een fotorolkokertje (ongeacht wat de reden is dat er een micro gelegd wordt), zorg dan iig dat hij goed sluitbaar is.

Liefst met een schroefdop die aan de buitenkant zit zodat het water er niet bij in kan kruipen en de logrol droog blijft. Of het nou gaat om een petling, een medicijnpotje of een piespotje dat maakt niet zoveel uit dan.

Geplaatst

Als je de Oase bedoelt.... Zelden zo'n mooie ton gezien.... en een afsluiting om van te watertanden..... En van de inhoud gaat je hond helemaal uit z'n dak.... Maar ja.... wij hebben geen hond! Waar haal je zo'n ton vandaan?

Bedankt voor het compliment :thumbup:

Ik heb deze op mijn werk geregeld,

Er komt er nog ergens eentje te liggen maar ik ben nog aan het bedenken hoe of wat :-)

Geplaatst

Stop zo'n filmkoker in een andere behuizing. Dubbel verpakken zeg maar. Liefst geen glazen (jam)pot, ook wel Carottepot genoemd, want die hebben kans op breuk. Of tape zo'n pot in met duct tape, groen of zwart. Minder kans op breuk en houdt de scherven bij elkaar. En het staat nogal armoedig en goedkoop zo'n glazen pot in de natuur (maar dat is een persoonlijk gevoel). Er zat andere kunststof potten, bakken, doosjes te bedenken die veiliger zijn. En kleedt het wat leuk aan met camouflage tape, print of verf.

Filmkoker past ook in pvc buis die amper iets groter is. Dan heb je het helemaal voor elkaar.

En geen plastic zakjes eromheen, misschien goedbedoeld, maar alles wordt en blijft daarna drijfnat!

Kortom neem wat moeite als je een cache maakt. Is leuk voor degene die hem vindt en je hebt er minder onderhoud aan.

Geplaatst

1 van onze kokertjes hebben we in een kauwgom potje gedaan zodat de rol droog zal blijven.

Helaas zijn er cachers bij die het nodig vinden het kauwgom potje mee te nemen!! :nono:

Wat dus weer uitmondt in een log dat de rol nat is.

Dud voorlopig eten we stevig door! :clown:

Geplaatst

Punt 1: originele "verpakkingen" krijgen de meeste waardering. Filmkokertjes kennen we onderhand wel.

Punt 3: ons klimaat zorgt voor de uitdaging om caches waterdicht te maken. En voor cachers om doosjes weer goed af te sluiten.

Geplaatst

Gewoon een paraplu in de cache stoppen. Dan kun je daar onder loggen...

Ja hallo, dat heeft mij al drie paraplu's gekost. Want men wil zijn weg graag droog vervolgen.

• Top! 1
Geplaatst

Dan stop je de plu in een pvc-buis en maar je hem daaraan vast met een ketting!

Heb ik één keer gedaan. Nooit weer. Ergens loopt een gek rond met een paraplu en PVCbuis.

Geplaatst

Dan stop je de plu in een pvc-buis en maar je hem daaraan vast met een ketting!

Heb ik één keer gedaan. Nooit weer. Ergens loopt een gek rond met een paraplu en PVCbuis.

Oeps, was dat geen TB dan?

Geplaatst

Er zijn verschillende soorten filnkokertjes de een wat beter dan de ander.

De soort met grijze overlappende deksel zijn echter van zeer goede kwalitiet en zijn echt waterdicht.

Het grote probleem is dat de meeste cachers de deksel niet goed aandrukken en even rondom controleren of deze goed zit.

Dat is bijna altijd de oorzaak van een vochtige of natte logrol.

Goede alternatieven zijn zoals eerder genoemd dubbel inpakken in bijv. een kauwgumpotje en de petlings met als nadeel een klein logboekje.

• Top! 3
Geplaatst

Het dubbel inpakken hebben we geprobeerd maar onze ervaring is daarmee zijn slecht. De binnenkokertjes verdwijnen zomaar en/of de buitenste potten worden niet goed afgesloten en staat de cache vol water.

We gebruiken tegenwoordig alleen nog maar glazen potjes en lege pillenpotjes. Verder zoeken we plekjes op die wat droger zijn. bijvoorbeeld tussen de tenen van een grote boom. Dit gaat redelijk goed, mits men de dekseltjes er weer goed op doen.

Geplaatst

Happy caching team Wilp en tot volgende maand...

We gaan een didnot found controleren. Het was geen vochtprobleem, maar gewoon gevalletje niet gevonden. Ik hoop dat de cachers wel van uitzicht hebben genoten.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...