Spring naar bijdragen

Hoeveel Caches Max Laden In Gpsmap 60Cx?


jomalima

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

De titel zegt het eigenlijk al. Hoeveel caches kunnen wij max laden in onze gpsmap 60Cx? Van de zomer gaan we een rondreis maken en wil eigenlijk van de voren alles al invoeren. Nog een vraagje. Zijn caches ook te organiseren in deze gps? Anders wordt het wel erg zoeken. Hoe doen jullie dat op vakantie?

 

ik hoop dat iemand mij kan helpen

 

Groetjes

jomalima (linda)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op een gpsmap 60Cx kun je 0 geocaches laden; er zit nml geen speciale modus in voor geocaches.

Wel kun je maximaal 1000 waypoints laden, en kun je een vrijwel onbeperkte hoeveelheid POIs aanmaken.

In GSAK zit bv een macro die de caches om kan zetten in POI. Een voor/nadeel van een POI is dat je deze op de gps zelf niet meer kunt wijzigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereest bedankt voor je antwoord. Dus als ik het goed begrijp kan ik 1000 waypoints laden = dus 1000 traditionals? Er zit wel een micro sd kaartje in maar daat staan kaarten op. Ik weet niet of dat nog invloed heeft op het aantal wp's? Ik ben niet bekend met GSAK. Dat zegt me niet zoveel. Is er een mogelijkheid om wp's te organiseren in de gps?

 

Jomalima (linda)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1000 wps is inderdaad 1000 traditionals

Op de SD kaart kun je verder alleen maar kaarten kwijt, dus dat levert geen extra ruimte op voor meer wp's

Organiseren van wps kun je alleen maar doen door ze een ander symbooltje te geven; maar daardoor werkt ook de 'geocache functie' niet goed meer, omdat die maar één symbool kan gebruiken om aan te geven dat het wp een cache is.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jomalima,

Via de onderstaande link kun je heel veel info vinden voor het organiseren van geocaches op een Gpsmap60CX/CSX.

Als je andere icons in je gps wilt gebruiken, zoals de geocaching.com icons voor traditionals of multis dan kan dat ook. Is ook te gebruiken met de geocachingmodus op je gps (je veranderd dan het ongeopende schatkistje in een tradi-icon en dan zet je gps bij een found het cache-icon weer gewoon om in een smiley.

Om alle mogelijkheden te gebruiken moet je dan wel ook GSAK gaan gebruiken, en voor de speciale extra icons een programaatje als xImage, en om hints in je gps te laden ook het programma POI loader. Die twee programma's kun je gratis downloaden van de Garmin website. GSAK, de oudere versie 7, kun je ook gratis downloaden en gebruiken. Als je er niet voor wil betalen krijg je na een aantal dagen ongestoord gebruik wel een schermpje te zien met een oplopende pauze-tijd voordat je het programma kan gebruiken. Als je dat na een paar maanden niet meer wilt, omdat de pauzetijd je te lang wordt, dan kun je als je dat wenst overschakelen op de betaalde versie, zonder pauze-scherm.

Op je Gpsmap60CX kun je bijna 1000 waypoints kwijt, dat zijn dus niet zondermeer 1000 tradis als er ook parkeerplaatsen en/of poi's worden opgegeven in de beschrijving. Het gaat om het aantal waypoints dat het maximum uitmaakt.

Mijn eigen ervaring met de 60CX en bovengenoemde manieren om je info op je gps te zetten is, dat ik er erg tevreden over ben. Een dingetje om op te letten is dat je de POI (met daarin de hints) in een keer als lijst in je gps laadt. Je kunt de items op die lijst niet afzonderlijk in je gps bewerken/verwijderen. Je moet voor aanpassingen de lijst in zijn geheel verwijderen en daarna een nieuwe plaatsen.

Hierbij de link: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=3172&st=0&&do=findComment&comment=84484

 

Suc6 + grtjs,

Bob'ke

 

Edit: typos

bewerkt door Bob'ke
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kalkendotters, bedankt voor je uitleg. Nu heb ik in elk geval een beetje een richtlijn hoeveel ik erin kan laden. Niet dat wij er 1000 zullen gaan doen............Maar met een PQ loopt het aantal snel op.

 

Bob'ke ook bedankt voor de snelle reaktie. Wij zijn helemaal niet bekend met GDAK. Wat betreft computer en programma's zijn we echt een digibeet. Maar caches in de gps organiseren klinkt tocht ook wel aantrekkelijk. Ik ga er toch eens naar kijken. Bedankt voor de link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om flexibeler te cache ben ik sinds kort met mijn smartphone en een gratis app bezig. Alle actuele gegevens van de caches bij de hand waar ik ook ben maar ook de mogelijkheid om zeer eenvoudig de complete listings op te slaan. zelfs de mogelijkheid om met de smartpfone meteen over te gaan tot navigeren. Mijn 60CSX gaat natuurlijk altijd nog mee op de cache tochten omdat deze wat sneller en nauwkeuriger is dan de smartphone. Oja, er kan ook meteen gelogd worden met de smartphone. Ik ben er wel over te spreken.

 

Gtz GUUST

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roewin. Ik heb naar de link gekeken. Dat ziet er inderdaad iets eenvoudiger uit. Wij hebben ook op onze smartphone c;geo en daar zetten we regelmatig ook onze caches in. Daar kun je ze ook sorteren in lijsten. En in combinatie met Locus kun je ze ook offline bekijken op de kaart. Nu vraag ik mij af wat sneller, handiger en of beter is voor onze rondreis? Gdak of c;geo op de smartphone? Ik wil zoveel mogelijk caches in onze gps laden. Niet dat we ze allemaal gaan doen maar met een rondreis weet je ook niet precies waar je terechtkomt. We gaan ervan uit dat we onderweg geen wifi tegenkomen.

 

Team guust. Welke app gebruik jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jomalima. Ik gebruik ook de C;GEO en ben hierover erg content. Tot nu toe laadde ik ook altijd de 60csx vol met caches als wij op vakantie gaan maar je weet dan nooit de actuele status als je eenmaal ter plaatse bent. (ook de hints heb ik nooit in de gps zitten want ik ben gewoon niet handig in die dingen) Nu heb ik dan een smartphone, terwijl ik altijd heb gezegd dat een telefoon om te bellen is, en dat is toch een handige toevoeging aan deze hobby. In NL heb ik e.e.a. al uitgeprobeerd. Voor het buitenland moet je schijnbaar een dag-, week-, of een MB kaart aanschaffen om op het Internet te komen. Dit moet ik nog gaan uitproberen maar verwacht dat dit niet al te moeilijk zal zijn. Wat de kosten dan worden om te cache......? We zullen zien.

 

Greetz GUUST

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan ook paperless cachen zonder internet verbinding met je smartphone. Kijk maar eens bij Geobucket

Verbeelding brengt je overal staat in je onderschrift, maar je hebt heel wat verbeelding nodig om een iPhone-app op een Android telefoon te kunnen draaien.

Paperless cachen kan zover ik weet prima met zowel GDAK als c:geo. Beide met offline kaarten en omschrijvingen. GDAK heeft zover ik weet minder moeite met grote databases, en importeren van caches gaat bij GDK via de officiele manier. Maar welke app je voorkeur heeft blijft natuurijk persoonlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan GDAK ook op een iPhone worden geinstalleerd?

Nee, maar zover ik weet heeft degene die dit topic geopend heeft geen IPhone. Misschien een idee om eens een topic te openen met een opsomming van alle verschillende apps met alle voors en tegens? En dan geen enkel os vergeten: Windows, Linux, Mac OS, Ios, Android, Blackberry enz...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...