Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik gebruik voor het Cachen mijn Iphone, die ik handiger vind dan mijn Etrex.

Nu ben ik benieuwd of er iemand ervaring heeft met chirp in combinatie met de Iphone.

Kan je bv de Garmin Ant+ adapter hiervoor gebruiken om de data te uit te wisselen of werk de Wahoo Fitness's Wahoo Key beter?

Geplaatst (bewerkt)

Ik ga geen 82 dollar uitgeven voor GeoBeacon om de chirp te kunnen gebruiken op mijn iPhone. Maar ik gebruik naast de iPhone de Garmin 62s en die kan werken met chirp.

Ik denk niet dat chirp echt een succes gaat worden binnen geocaching, gezien de kosten van chirp-bakens. (toch minstens € 17,-- per stuk) en het beperkt aantal toestellen dat met chirp overweg kan.

Zie hier een overzicht van alle Chirp caches in Nederland.

Misschien zit er wel meer potentie in de mogelijkheden van QR-codes voor geocaching in samenwerking met een smartphone. Je kunt bv gratis met de QR-Code Generator eenvoudig zo'n code maken, printen en verstoppen. In die code kun je dan je opdracht kwijt, of een coördinaat, URL van een internetpagina, enz.

De code kan dan onderweg uitgelezen worden met een iPhone (of andere smartphone), via een gratis QR Code Reader.

Zie hier QR code reader voor Android.

Enige nadeel is dat wanneer je er bv een URL van een internetpagina inzet of andere opdrachten waarvoor mobiel internet nodig is, dat niet alle providers een even goede dekking kwa ontvangst hebben, bv in het buitengebied. Maar als je er alleen informatie in zet, bv een opdracht (of antwoord) of coördinaat, dan heb je geen internetverbinding nodig en werkt het ook prima. Bijvoorbeeld bij deze cache.

bewerkt door Ringeling
Geplaatst (bewerkt)

"Misschien zit er wel meer potentie in de mogelijkheden van QR-codes voor geocaching in samenwerking met een smartphone"

Zoiets is er al en we moemen het munzee.

Nou, de QR-code kan functioneren als waypoint, niet als doel op zich.

Nadeel ook hiervan is weer dat je een extra apparaat nodig hebt naast je vertrouwde GPS.

Wherigo's-Chirps-QRcodes of verplicht mobiel internet/whatsapp onderweg.......allemaal extra verzinsels die een cache ingewikkelder of gevarieerder kunnen maken.

Net zoals een boot, duikuitrusting of klimattributen. Kan leuk zijn voor de gadget freak en meer sportievere geocacher, MAAR zet het wel duidelijk in je cachebeschrijving.

Anders sta je voor niets bij een waypoint waar je niets mee kan.

bewerkt door Team Professor X
Geplaatst
Ik ga geen 82 dollar uitgeven voor GeoBeacon om de chirp te kunnen gebruiken op mijn iPhone. Maar ik gebruik naast de iPhone de Garmin 62s en die kan werken met chirp.

Ik denk niet dat chirp echt een succes gaat worden binnen geocaching, gezien de kosten van chirp-bakens. (toch minstens € 17,-- per stuk) en het beperkt aantal toestellen dat met chirp overweg kan.

Misschien zit er wel meer potentie in de mogelijkheden van QR-codes voor geocaching in samenwerking met een smartphone. Je kunt bv gratis met de QR-Code Generator eenvoudig zo'n code maken, printen en verstoppen. In die code kun je dan je opdracht kwijt, of een coördinaat, URL van een internetpagina, enz.

De code kan dan onderweg uitgelezen worden met een iPhone (of andere smartphone), via een gratis QR Code Reader.

Enige nadeel is dat wanneer je er bv een URL van een internetpagina inzet of andere opdrachten waarvoor mobiel internet nodig is, dat niet alle providers een even goede dekking kwa ontvangst hebben, bv in het buitengebied. Maar als je er alleen informatie in zet, bv een opdracht (of antwoord) of coördinaat, dan heb je geen internetverbinding nodig en werkt het ook prima. Bijvoorbeeld bij deze cache.

Niet alle chirp caches staan in de lijst! Je kunt beter een nieuwe zoekopdracht met het baken teken erin toepassen.

Geplaatst

Waarom zou ik, als ik het waypoint gevonden heb... nog een QR code moeten decoderen? Wat voegt het toe aan het vinden van het waypoint / bepalen van het volgende waypoint? Laat me toch lekker wandelen. Zucht.... al die technische snufjes die alleen maar gebruikt worden omdat ze er zijn.

Geplaatst
Waarom zou ik, als ik het waypoint gevonden heb... nog een QR code moeten decoderen? Wat voegt het toe aan het vinden van het waypoint / bepalen van het volgende waypoint? Laat me toch lekker wandelen. Zucht.... al die technische snufjes die alleen maar gebruikt worden omdat ze er zijn.

Mijn idee! Ik heb ook de voorkeur aan een wandelcache waarbij je lekker door kunt lopen en het accent op de wandeling / natuur ligt. Maar het blijft net iets spannender als je onderweg (kort) naar informatie moet zoeken voor het volgende waypoint, zodat je tevoren niet weet hoe de route loopt. Vaak zien we dan de aluminium plaatjes met de informatie er op. Die QR-code is een variant, waarbij je geen alu-plaatje ergens aan hoeft te schroeven, maar een geplastificeerde code gebruikt.

Tja, die technische snufjes... Je ziet het gebruik van de smartphone enorm toenemen. Steeds meer geocachers hebben er een bij zich. Dan is het niet vreemd dat er variatie komt in samenwerking met die smartphone.

@antartica Welke cache op de Veluwe is dat dan?

Geplaatst

Duifjes, kom eens naar de Veluwe en doe m'n cache eens, misschien dat je het toch leuk gaat vinden.

Antarctica

Antarctica,

Dat willen we best wel eens doen hoor. Als ik maar geen mobiel internet nodig heb. IK zal die QR van X eens door de scanner halen. Geen haast, Apeldoorn is goed een uur rijden vanaf hier.

• 1 year later...
Geplaatst

Nu ben ik hier ook al een tijdje naar op zoek, nu kom je in de AppStore van Apple een app tegen die zegt dat het werkt: Geobeacon. Nu ben ik best bereid om 1,79 uit te geven maar heb geen beacons hier vlak om de hoek om dit te testen. Of eventueel een garmin waar ik ze ook mee kan vinden.

Is er hier misschien iemand die ervaring heeft met Geobeacon voor de iphone?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...