Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren n.a.v. het volgende, want momenteel kan ik mijn Garmin niet gebruiken voor Geocaching. En ik ben toch ernstig verslaafd aan de hobby.

Sinds gisteren piept mijn Garmin als ik op "Page" of op het pijltje naar rechts druk. Het is een piepje alsof ik op een knop druk die op dat moment geen functie heeft. Dat betekent dat ik niet naar andere schermen dan het zoekscherm kan, nogal onhandig natuurlijk. Ik heb de batterijen er opnieuw in gedaan, maar het probleem blijft. Heeft iemand ervaring hiermee? Wat zou ik kunnen doen?

Geplaatst

Misschien is het handig als je er bij zet welk Garmin-toestel je hebt.

Garmin GPSmap 60CSX (zie ook titel).

Schermvergrendeling aan?

Dat lijkt me niet, dan zouden de andere knoppen ook niet reageren. Of het moet mogelijk zijn om een deel van de knoppen te blokkeren, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Geplaatst

Dat probleem heb ik ook eens gehad bij mijn toenmalige 60csx, en ook eens bij de 62s.

Op dat moment de batterijen verwijderen en weer herplaatsen hielp en vervolgens was het probleem opgelost.

Misschien zit er wel een software foutje in en wil terugzetten naar fabrieksinstellingen wel helpen.

Er kan ook een foute update op zitten waardoor dit ontstaat.

Geplaatst

Dat probleem heb ik ook eens gehad bij mijn toenmalige 60csx, en ook eens bij de 62s.

Op dat moment de batterijen verwijderen en weer herplaatsen hielp en vervolgens was het probleem opgelost.

Misschien zit er wel een software foutje in en wil terugzetten naar fabrieksinstellingen wel helpen.

Er kan ook een foute update op zitten waardoor dit ontstaat.

Terugzetten naar fabrieksinstellingen lijkt me een goed idee, dat ga ik proberen. Ik heb trouwens nooit een update toegepast. Wel staat er een OSM-kaart op, wat al een tijdje het geval is.

Bedankt voor de reactie! Eventuele andere suggesties zijn welkom, mocht ik het probleem hiermee niet kunnen oplossen.

Geplaatst (bewerkt)

Beproefde methoden bij problemen die in eerste instantie hardwarematige defecten zijn, maar vaak in de software blijken te zitten: wellicht werken een soft reset (fabrieksinstellingen herstellen), update van apparaatsoftware (via garmin site), formatteren of vervangen van de microSD-kaart, hard reset (even googlen voor toetscombinatie). Na hard reset wel even updaten. En je kaarten opnieuw downloaden en installeren.

bewerkt door Goonies Oosterhout
Geplaatst

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren n.a.v. het volgende, want momenteel kan ik mijn Garmin niet gebruiken voor Geocaching. En ik ben toch ernstig verslaafd aan de hobby.

Sinds gisteren piept mijn Garmin als ik op "Page" of op het pijltje naar rechts druk. Het is een piepje alsof ik op een knop druk die op dat moment geen functie heeft. Dat betekent dat ik niet naar andere schermen dan het zoekscherm kan, nogal onhandig natuurlijk. Ik heb de batterijen er opnieuw in gedaan, maar het probleem blijft. Heeft iemand ervaring hiermee? Wat zou ik kunnen doen?

De wonderbaarlijke genezing is ingetreden! Ineens reageert de Garmin weer normaal. In ieder geval bedankt voor de suggesties, die kan ik nog altijd gebruiken als het probleem terugkomt.

Topic mag gesloten worden.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...