Spring naar bijdragen

Help!


De Burgjes

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Heb al sinds vorig jaar een mac, maar het lukt me maar niet om alle maps zichtbaar te krijgen in mijn basecamp.

Er zijn nu 2 kaarten zichtbaar maar hoe dat komt dat die wel zichtbaar zijn en anderen niet, dat is me tot nu toe nog altijd een raadsel.

Wil nu graag benelux en de topo Nederland zichtbaar hebben in mijn basecamp, zijn volgens de garmin map geinstalleerd, staan daar netjes bij maar als ik dan naar de mapmanager ga dan staan ze er niet bij!!

Hoe kan dit wat doe ik fout!!

Wie kan me hiermee vooruit helpen, want ik weet het onderhand niet meer..

 

Oiramm

bewerkt door De Burgjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Niet alle kaarten zijn door basecamp te lezen.

 

Het kan aan een verwijzing in gmapsupp.img liggen. In gmapsupp.img is een header opgenomen waarin naast aanmaakdatum, versienr. e.d. ook een Mapsource Flag is geschreven (Ms=1). Basecamp leest alleen gmapsupp.img bestanden in met de flag Ms=0.

Met bijvoorbeeld Gmaptool kun je die Flag wijzigen. Je moet dan wel bij Options "advanced" aangevinkt hebben. Daarna bij Write>Set Header in het veld Ms de waarde 0 invullen en "write selected" kiezen.

 

Op andere fora zie ik soortgelijke meldingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is het .img bestand op je sd kaart, of de .img bestanden op je pc. Ik ken de mac niet, dus weet niet waar hij de kaarten plaatst. Onder windows kunnen dit diverse plekken zijn. Bedenk me ook dat dat het bewuste tooltje er niet is voor de mac. Je zou dan de bestanden op een windows pc moeten bewerken.

 

Je weet dat basecamp geinstalleerde mapsource kaarten oppakt, en als je gps is aangesloten, de kaarten op je gps (op het sd kaartje in je gps dus).

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is het .img bestand op je sd kaart, of de .img bestanden op je pc. Ik ken de mac niet, dus weet niet waar hij de kaarten plaatst. Onder windows kunnen dit diverse plekken zijn. Bedenk me ook dat dat het bewuste tooltje er niet is voor de mac. Je zou dan de bestanden op een windows pc moeten bewerken.

 

Ik heb geen windows dus dat schiet niet op. Iemand die wel bekend is met een mac..

Toch bedankt voor je reactie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de site van JaVaWa zijn diverse tools voor de Mac te vinden.

Voor kaarten die zijn geïnstalleerd op je gps maar niet zichtbaar zijn in BaseCamp kan je Device Manager gebruiken om ze toch in BaseCamp zichtbaar te krijgen.

Voor op de computer geïnstalleerde kaarten GMTK. Kaarten zonder setup (of alleen een Windows setup) kan je installeren met MapConverter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werk ook met een Mac en wat StefanD zegt is de juiste weg. Zorg dat via het genoemde programma de kaarten omgezet worden en daarna zijn ze prima te zien in Basecamp. Windows is voor dit euvel niet nodig.

 

Zal morgenvroeg dat is gaan proberen, maar die 2 programma's die stefan noemt kan ik die wel draaien onder mac?

Alvast bedankt

 

Oiramm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De genoemde tooltjes zijn er ook voor mac, kijk maar even aan de rechterkant van de pagina als je er op geklikt hebt

Windows is voor dit euvel niet nodig.

Kleine correctie Windows is GELUKKIG voor dit euvel niet nodig :lol1:

 

Ben met Jawa Mapconverter aan de slag gegaan en inderdaad nu zijn ze wel te zien in mijn Basecamp, dat is al een hele opluchting..

Maar nu geeft die bij een aan dat die geen kaartdetails kan laten zien, een kijken of ik dat opgelost kan krijgen. Hebben jullie daar tips voor.

Kun je trouwens bij die kaarten ergens achterhalen in welke schaal ze zijn??

 

Bedankt alvast voor de hulp..

 

Oiramm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...