Triskelle Geplaatst 4 augustus 2012 Geplaatst 4 augustus 2012 [...] Ik hoop overigens dat jullie leraren dat vroeger niet tegen jullie zeiden "gochemerd, zoek maar op in je boek...." Nou ... dat is ongeveer precies wat ze zeiden, en daar pluk ik nog steeds de vruchten van. Informatie ... kennis ... whatever ... heeft namelijk de neiging om te veranderen. Nieuwe dingen worden geïntroduceerd, omstandigheden wijzigen, nieuwerwetse inzichten doen hun intrede, politieke arena's wisselen, schotsen van de ethiek kruien tegen de dijk omhoog ... noem maar op en dan is het dus belangrijker om te weten hoe je informatie kan vinden - en vervolgens uiteraard kunt beoordelen op betrouwbaarheid en bruikbaarheid - dan de gegevens an sich. Wat je met de gevonden informatie kan gaan doen daarentegen kan een mooi en dankbaar onderwerp zijn van een levendige discussie. Als dit onderwerp nu eens begonnen was met "Ik ben me aan het verdiepen in UTM en begrijp ik het nou goed dat RD eigenlijk ook een eenvoudige cilinderprojectie is?" dan hadden we een leuke, leerzame en levendige discussie gehad in plaats van een vraag naar de bekende weg. Om dus maar weer eens een andere oude koe uit de put te halen: De weg is soms echt belangrijker dan het doel. 2
Team Tabak Geplaatst 4 augustus 2012 Geplaatst 4 augustus 2012 Om dus maar weer eens een andere oude koe uit de put te halen: De weg is soms echt belangrijker dan het doel. Wat is het toch jammer, dat er soms zo'n onnodig lange file staat op die weg.....
wolojoli Geplaatst 4 augustus 2012 Geplaatst 4 augustus 2012 [...] Ik hoop overigens dat jullie leraren dat vroeger niet tegen jullie zeiden "gochemerd, zoek maar op in je boek...." Nou ... dat is ongeveer precies wat ze zeiden, en daar pluk ik nog steeds de vruchten van. Informatie ... kennis ... whatever ... heeft namelijk de neiging om te veranderen. Nieuwe dingen worden geïntroduceerd, omstandigheden wijzigen, nieuwerwetse inzichten doen hun intrede, politieke arena's wisselen, schotsen van de ethiek kruien tegen de dijk omhoog ... noem maar op en dan is het dus belangrijker om te weten hoe je informatie kan vinden - en vervolgens uiteraard kunt beoordelen op betrouwbaarheid en bruikbaarheid - dan de gegevens an sich. Wat je met de gevonden informatie kan gaan doen daarentegen kan een mooi en dankbaar onderwerp zijn van een levendige discussie. Als dit onderwerp nu eens begonnen was met "Ik ben me aan het verdiepen in UTM en begrijp ik het nou goed dat RD eigenlijk ook een eenvoudige cilinderprojectie is?" dan hadden we een leuke, leerzame en levendige discussie gehad in plaats van een vraag naar de bekende weg. Om dus maar weer eens een andere oude koe uit de put te halen: De weg is soms echt belangrijker dan het doel. Dus: Alleen vragen stellen als je het antwoord al (denkt) te weten. Tja, daar schieten we iets mee op... 1
Triskelle Geplaatst 4 augustus 2012 Geplaatst 4 augustus 2012 [...] Wat is het toch jammer, dat er soms zo'n onnodig lange file staat op die weg..... Definieer "onnodig". Als iedereen - en dan dus werkelijk elke menselijke bewoner van deze aardkloot - die file onnodig vond dan zou'ie niet bestaan ... toch? Blijkbaar is er dus toch een noodzaak en dat jij die niet ziet wil niet zeggen dat'ie er niet is. Oftewel ... durf jij je leven er onder te verwedden dat alle raven zwart zijn omdat men nog nooit een witte heeft waargenomen? [...] Dus: Alleen vragen stellen als je het antwoord al (denkt) te weten. Tja, daar schieten we iets mee op... Okee ... wij begrijpen elkaar niet helemaal geloof ik, maar laten we het aanschouwelijk maken: Denk jij dat RD - net als UTM - een eenvoudige cilinderprojectie is en gaat dit dan wel samen met een Cartesisch coördinatenstelsel dat de Rijksdriehoeksmeting in mijn ogen is (let wel: het gaat hier even om de vorm, niet om de inhoud)? Discussie heren en dames ... daar draait het om in een forum! Daag andere bezoekers uit! Kom niet alleen informatie halen ... laat ook wat achter (trade up or trade even toch?) ... daag mensen uit hun kennis te delen en te verdiepen!
wolojoli Geplaatst 4 augustus 2012 Geplaatst 4 augustus 2012 [...] Dus: Alleen vragen stellen als je het antwoord al (denkt) te weten. Tja, daar schieten we iets mee op... Okee ... wij begrijpen elkaar niet helemaal geloof ik, maar laten we het aanschouwelijk maken: Denk jij dat RD - net als UTM - een eenvoudige cilinderprojectie is en gaat dit dan wel samen met een Cartesisch coördinatenstelsel dat de Rijksdriehoeksmeting in mijn ogen is (let wel: het gaat hier even om de vorm, niet om de inhoud)? Discussie heren en dames ... daar draait het om in een forum! Daag andere bezoekers uit! Kom niet alleen informatie halen ... laat ook wat achter (trade up or trade even toch?) ... daag mensen uit hun kennis te delen en te verdiepen! Ik heb niet veel zin om een discussie aan te gaan over een stelling die je bewust fout op het forum zet. Dat is in mijn ogen verloren tijd. Maar als anderen dat willen: Ga je gang. 1
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 5 augustus 2012 Geplaatst 5 augustus 2012 Onze RD projectie is een platte vlak projectie. Geen cylinder projectie. De naam ervan is: de stereografische dubbelprojectie van Schreiber. 1
Team WilP Geplaatst 5 augustus 2012 Geplaatst 5 augustus 2012 Nu weet ik weer waarom ik hier steeds minder vaak kom. Iedereen lijkt lange tenen te hebben en als iets dan een klein beetje niet bevalt dan gaat men mopperen en met modder gooien. @ de topic starter, een goed antwoord op je vraag zou kunnen zijn, google eens op; utm coordinaten converteren Dan wordt je min of meer gedwongen je daar verder te verdiepen in de materie. Daar leer je het meeste van en leer je ook google beter te gebruiken voor deze leuke hobby. Vragen en pasklaar antwoorden krijgen is handig maar wat heb je eraan naast het vinden van een cache. Ik denk dat Bloodwosj zoiets bedoeld en als dat zo is geef ik hem gelijk. Hoe meer je zelf uitzoekt en vind, zoveel meer voldoening heb je als je uiteindelijk je naam in een logboekje kunt schrijven. p.s. weer afwachten hoe lang ik het weer volhoud om niet te reageren op allerlei azijn drinkers. Nu lukte het 5 1/2 week 2
Team Tabak Geplaatst 5 augustus 2012 Geplaatst 5 augustus 2012 Nu weet ik weer waarom ik hier steeds minder vaak kom. Iedereen lijkt lange tenen te hebben en als iets dan een klein beetje niet bevalt dan gaat men mopperen en met modder gooien. @ de topic starter, een goed antwoord op je vraag zou kunnen zijn, google eens op; utm coordinaten converteren Dan wordt je min of meer gedwongen je daar verder te verdiepen in de materie. Daar leer je het meeste van en leer je ook google beter te gebruiken voor deze leuke hobby. Vragen en pasklaar antwoorden krijgen is handig maar wat heb je eraan naast het vinden van een cache. Ik denk dat Bloodwosj zoiets bedoeld en als dat zo is geef ik hem gelijk. Hoe meer je zelf uitzoekt en vind, zoveel meer voldoening heb je als je uiteindelijk je naam in een logboekje kunt schrijven. p.s. weer afwachten hoe lang ik het weer volhoud om niet te reageren op allerlei azijn drinkers. Nu lukte het 5 1/2 week Als we dus gewoon google gebruiken en dit forum waar mogelijk vermijden, dan kunnen we het net zo goed opdoeken..... Waar is dit forum dan eigenlijk voor? Als de zogenaamde kenners hier geen beter antwoord kunnen bedenken dan "zoek het maar op via google" dan is het buitengewoon treurig gesteld met zowel de zichzelf benoemde kenners als dit forum.....
wolojoli Geplaatst 5 augustus 2012 Geplaatst 5 augustus 2012 Als we dus gewoon google gebruiken en dit forum waar mogelijk vermijden, dan kunnen we het net zo goed opdoeken..... Waar is dit forum dan eigenlijk voor? Als de zogenaamde kenners hier geen beter antwoord kunnen bedenken dan "zoek het maar op via google" dan is het buitengewoon treurig gesteld met zowel de zichzelf benoemde kenners als dit forum..... Hier kan ik me wel in vinden. Als je het juiste antwoord al weet is het simpel om de juiste zoekopdracht voor Google in te geven. Maar als je dat niet weet... En zeker als je Engels dan niet al te best is blijf je maar "nietszeggende" pagina's tegenkomen. Het antwoord zal er best staan, maar waarschijnlijk niet begrijpelijk. Als je dan vervolgens een veelbelovend forum tegenkomt, en je krijgt als antwoord: "Zoek het maar uit", dan denk je toch meteen: Waar ben ik nu weer terecht gekomen. Maar blijkbaar zit hier een vaste kern die alles al wisten voordat ze begonnen met cachen, en vinden dat anderen ook maar alles moeten weten. Of alles zelf moeten uitzoeken, dat is misschien een betere term. Ach, misschien moeten ze gewoon op zoek naar fora waar ze wel geholpen worden zonder de flauwekul erom heen. Want ondanks dat draadje een andere draai krijgt heeft de vraagsteller toch zijn antwoord gekregen...
Team WilP Geplaatst 5 augustus 2012 Geplaatst 5 augustus 2012 Begrijp je het niet of snap je het niet denk ik dan. De topic starter krijgt van mij een heel goed antwoord. Een paar termen waarmee hij in Google heel goed vooruit kan. Precies waar dit forum voor bedoeld is. Hij stelt een vraag en krijgt een antwoord. Kijk en dat bedoel ik nu met azijndrinkers, zelfs daarover wordt commentaar gegeven. Ik kap er hier voorlopig weer mee en ga weer verder met vooruit helpen van andere cachers, daar heb ik dit forum gelukkig niet alleen voor nodig. 1
Team Gelaen Geplaatst 6 augustus 2012 Geplaatst 6 augustus 2012 Ik snap het niet helemaal, het is toch niet vreemd om aan te geven de/een zoekfunctie te gebruiken? Er zijn zat fora waar veel explicieter wordt aangegeven eerst eens de zoekfunctie te gebruiken. Nu is dat in dit topic wellicht een slecht voorbeeld, maar als je zelf ook het antwoord niet zo 123 weet, is hulp bij het zoeken geven zeker geen verkeerd antwoord lijkt me. Beter dan niks zeggen. Jan
Team Tabak Geplaatst 6 augustus 2012 Geplaatst 6 augustus 2012 (bewerkt) @Team Wilp Daar zijn die paar cachers die jij rechtstreeks helpt vast veel blijer mee, dan wanneer ze antwoorden proberen te krijgen via dit forum..... 6 augustus 2012 bewerkt door Gerrit Tabak
Aanbevolen berichten