HettyenAd Geplaatst 16 juli 2012 Geplaatst 16 juli 2012 Als je via een PQ of GPX file een cache naar je Oregon 450 stuurt ,kan je daarna de cachenaam wijzigen? Als je lange cachenamen hebt b.v. een serie "brabantse wild west serie #01" en zo door dat nr. 20, dan zie je in de labels die aangemaakt zijn in zoek geocache alleen maar te staan "brabantse wild west se" de rest valt eraf omdat het te lang is. Zet je hem op de cachecode staat er GC203040 en dit zegt zo weinig. Hoe lossen jullie dit op als je via een bepaalde volgorde zoiets wil lopen/fietsen?
Powk Geplaatst 16 juli 2012 Geplaatst 16 juli 2012 Met GSAK is het mogelijk om van 'brabantse wild west serie' bv 'BWWS' te maken. Dit doe je onder Tools, Options, Tabblad General, Conversions Voer daar dit in: brabantse wild west serie=BWWS Hoop dat dit zo duidelijk is. Succes.
HettyenAd Geplaatst 16 juli 2012 Auteur Geplaatst 16 juli 2012 En indien geen GSAK aanwezig is, want dit vindt ik best een erg moeilijk programma waar ik me uiteindelijk niet aan wil wagen. Bestaan er nog andere mogelijkheden?
Triskelle Geplaatst 16 juli 2012 Geplaatst 16 juli 2012 Je zou ze in BaseCamp één voor voor één kunnen gaan hernoemen, maar tegen de tijd dat je dan klaar bent kun je GSAK onder de knie hebben.
eitjes Geplaatst 16 juli 2012 Geplaatst 16 juli 2012 Kijk eens of er een cacher in de buurt is die gsak al gebruikt. Nodig deze cacher uit voor een heerlijk kopje koffie of iets anders en ga eens een uurtje samen achter de computer zitten. Als je het eerste stukje eenmaal snapt, komt de rest vanzelf wel. Uiteindelijk wil je niet meer zonder!
Duifjes Geplaatst 16 juli 2012 Geplaatst 16 juli 2012 In de praktijk.... kun je meestal vanaf de eerste in de serie gewoon steeds naar de dichtsbijzijnde uit die serie zoeken. En als het niet de eerste is, dan toch zeker wel de tweede. In een ORegon worden reeds gevonden caches niet meer getoond in het menu "een geocache zoeken", dus dan ben je al snel klaar. Bedenk het even zo... een bbetje nadenken hoort er ook nog bij.
HettyenAd Geplaatst 18 juli 2012 Auteur Geplaatst 18 juli 2012 uiteraard snap ik de praktijk ook , maar helaas is degene (die hemelsbreed) het dichtste bij ligt niet altijd de volgende op het lijst. Je kan in eerste instantie niet zien welke dat je gekozen hebt, degene die het dichtste bij ligt , kan wel aan de andere kant van een water zijn.
Aanbevolen berichten