masterchef Geplaatst 13 juni 2012 Geplaatst 13 juni 2012 Hoi, Ik heb een nieuwe demensie gevondenin het cachen en dat is het doen van de T5 caches en dan vooral de boomcaches. Nu heb ik al het een en ander aan materiaal maar nu is mijn vraag welke materialen heb ik specifiek nodig. Kunnen jullie mij helpen? Masterchef
MacDD Geplaatst 14 juni 2012 Geplaatst 14 juni 2012 Hoi, Ik heb een nieuwe demensie gevondenin het cachen en dat is het doen van de T5 caches en dan vooral de boomcaches. Nu heb ik al het een en ander aan materiaal maar nu is mijn vraag welke materialen heb ik specifiek nodig. Kunnen jullie mij helpen? Masterchef gordel, slinges, cursus, statisch touw (50m is voldoende), helm, prusiks of stijg/daal apparaten, maatje, werplijn, touwzak, prettig zittend ebroek,
Team Professor X Geplaatst 14 juni 2012 Geplaatst 14 juni 2012 Hoi, Ik heb een nieuwe demensie gevondenin het cachen en dat is het doen van de T5 caches en dan vooral de boomcaches. Nu heb ik al het een en ander aan materiaal maar nu is mijn vraag welke materialen heb ik specifiek nodig. Kunnen jullie mij helpen? Masterchef gordel, slinges, cursus, statisch touw (50m is voldoende), helm, prusiks of stijg/daal apparaten, maatje, werplijn, touwzak, prettig zittend ebroek, Carabiners, gezond verstand, geduld, doorzettingsvermogen en geen hoogtevrees! En een degelijke rugzak om al deze rommel mee te zeulen
Twin Peaks Geplaatst 15 juni 2012 Geplaatst 15 juni 2012 Een afgerichte eekhoorn... Zonder gekheid...een goede vriend, die al deze spullen al heeft is wellicht nog het handigst. Doe ergens een cursus, kijk of je het zodanig de moeite waard vind om op termijn de nodige spullen (duur) zelf aan te schaffen en koop dan in elk geval tenminste alles wat mijn voorgangers ook al hebben opgesomd. Reken daarbij op een uitgave van ca. 300 tot 500 euro (nieuw en afhankelijk van merk en kwaliteit)
masterchef Geplaatst 15 juni 2012 Auteur Geplaatst 15 juni 2012 Om maar aan tegeven ik heb het volgende al liggen; - Klimgordel - Grigri 1 - Diverse karabiners - 8tjes - Bandslinges - Touw 70 meter En ik vind het zeker leuk om te blijven doen. En wil nu het klimmen ook weer gaan oppakken. Masterchef
Odlaniger Geplaatst 15 juni 2012 Geplaatst 15 juni 2012 Als ik dit zo lees, dan ga ik andersom denken. Als je al die boomklimspullen al hebt, dan is het leuk om het ook voor cachen te gebruiken. Maar om dat allemaal aan te schaffen voor het cachen..... Het enige uit de lijst dat ik al heb is een lekker zittende broek.
MacDD Geplaatst 15 juni 2012 Geplaatst 15 juni 2012 Als ik dit zo lees, dan ga ik andersom denken. Als je al die boomklimspullen al hebt, dan is het leuk om het ook voor cachen te gebruiken. Maar om dat allemaal aan te schaffen voor het cachen..... Het enige uit de lijst dat ik al heb is een lekker zittende broek. Elke hobby kost geld. En als je al wat langer cachet wil je wat meer uitdaging. En dan koop je een boot en wat klimmateriaal. Is niet zo vreemd.
Odlaniger Geplaatst 15 juni 2012 Geplaatst 15 juni 2012 Als ik dit zo lees, dan ga ik andersom denken. Als je al die boomklimspullen al hebt, dan is het leuk om het ook voor cachen te gebruiken. Maar om dat allemaal aan te schaffen voor het cachen..... Het enige uit de lijst dat ik al heb is een lekker zittende broek. Elke hobby kost geld. En als je al wat langer cachet wil je wat meer uitdaging. En dan koop je een boot en wat klimmateriaal. Is niet zo vreemd. Zo beleeft iedere cacher deze hobby dus op zijn manier, niets mis mee. Voor mij is het vinden van een cache nog steeds voldoende uitdaging. Maar als ik een boot moet kopen om een cache te zoeken.....
MacDD Geplaatst 16 juni 2012 Geplaatst 16 juni 2012 Als ik dit zo lees, dan ga ik andersom denken. Als je al die boomklimspullen al hebt, dan is het leuk om het ook voor cachen te gebruiken. Maar om dat allemaal aan te schaffen voor het cachen..... Het enige uit de lijst dat ik al heb is een lekker zittende broek. Elke hobby kost geld. En als je al wat langer cachet wil je wat meer uitdaging. En dan koop je een boot en wat klimmateriaal. Is niet zo vreemd. Zo beleeft iedere cacher deze hobby dus op zijn manier, niets mis mee. Voor mij is het vinden van een cache nog steeds voldoende uitdaging. Maar als ik een boot moet kopen om een cache te zoeken..... Ach, 1 rubberboot met peddesl op rommelmarkt voor 10 euro. En dat met 3 teams. Kost dus nix en levert gierende lol op. Rondje alcohol kost meer.
Twin Peaks Geplaatst 16 juni 2012 Geplaatst 16 juni 2012 Mmm...krijg ineens een brainwave.. Speciaal voor geocachers...een lekker zittende opblaasbroek, met ingebouwde klimgordel. Ik ga gelijk even een ontwerpschets maken. (en octrooi aanvragen)
Odlaniger Geplaatst 16 juni 2012 Geplaatst 16 juni 2012 Mmm...krijg ineens een brainwave.. Speciaal voor geocachers...een lekker zittende opblaasbroek, met ingebouwde klimgordel. Ik ga gelijk even een ontwerpschets maken. (en octrooi aanvragen) Wat schetst mijn verbazing, jouw schets, laat zien! Een All Terrain Hoogwerker? Je kunt een boomklimcache natuurlijk ook vanuit de lucht benaderen met een parachute. Ik ben beter in vallen dan klimmen.
oliphientje Geplaatst 17 juni 2012 Geplaatst 17 juni 2012 (bewerkt) Een All Terrain Hoogwerker? Ik ken een cacher die een hoogwerker heeft om mee te cachen 17 juni 2012 bewerkt door oliphientje
oliphientje Geplaatst 17 juni 2012 Geplaatst 17 juni 2012 (bewerkt) Tijd is ook een belangrijke factor. Als je in klimcaches bezoekt, hou er rekening mee dat als de caches al dicht bij elkaar liggen, je er maar een stuk of 5-10 per dag kunt doen. Naast dat het een onveilige, dure en fysiek zware hobby is, is het ook een tijdrovende hobby: nadenken over veiligheid, werplijn plaatsen, touw installeren, omhoog klimmen, loggen, afdalen, touw opruimen... Als je denkt puntjes te gaan jagen (hiermee wil ik niemand persoonlijk aanspreken), kom je bedrogen uit. Toch bezoek ik liever dit soort caches (en mooie multi's), aangezien ze me langer bij blijven dan een willekeurige trail. Tot zo ver de off-topic, nu weer on-topic: Wat je aan materiaal vooral ook nodig hebt is vervoer. De leuke uitdagende caches liggen vooral bij onze zuider- en oosterburen. Bij ons liggen (hangen) er weinig echte T5 caches. En dan zijn dat voornamelijk de standaard boom-caches, op een paar uitzonderingen na. Edit: zuiderburen toegevoegd na opmerking MacDD. 17 juni 2012 bewerkt door oliphientje
MacDD Geplaatst 17 juni 2012 Geplaatst 17 juni 2012 Wat je aan materiaal vooral ook nodig hebt is vervoer. De leuke uitdagende caches liggen vooral bij onze oosterburen. Bij ons liggen (hangen) er weinig echte T5 caches. En dan zijn dat voornamelijk de standaard boom-caches, op een paar uitzonderingen na. Vergeet ook even de zuiderburen niet. Belgie heeft er zat en dat zijn echt niet enkel bomen. Lost Places, Bruggen, Eilanden, enz.
Aanbevolen berichten