Spring naar bijdragen

Gebruiken Voor Modelbouwvliegtuigen?


marcobaantjer

Aanbevolen berichten

Beste,

Ben een totale leek met geocaching, maar wil dit voor een specifieke toepassing gebruiken.

Door middel van een gps tracker ( die ik plaats in een modelbouwvliegtuig), krijg ik coördinaten doorgestuurd. Deze coördinaten zou ik willen invoeren (indien mogelijk) in een gps met geocaching en dan deze gps willen gebruiken om het verloren vliegtuig op te sporen (bv in een maisveld of in de bossen) Kan ik voor deze doelstelling geocaching gebruiken en welk toestel kan U me dan aanbevelen.

Met dank

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Inderdaad is elk apparaat met een GPS-ontvanger waar je coördinaten kunt invoeren voldoende. De meeste smartphones kun je daarvoor gebruiken, maar ook elke GPS. Als je geen smartphone met GPS hebt zou je een simpele GPS tweedehands kunnen kopen. Ze worden hier, maar ook op marktplaats regelmatig aangeboden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer je even op Google zoekt met de woorden gps en modelvliegtuig dan vind je behoorlijk wat sites met info over dit onderwerp.

Ik denk dat je daarmee veel verder komt met je idee...

 

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocaching ga je niet nodig hebben maar trackabillity is op het hele web ruim te vinden denk ik, zo zijn duurdere auto's vaak voorzien van dit soort snufjes.

 

Die vliegtuigjes zijn net zo duur als een iPhone dus je hangt zo'n iPhone als camera onder dat vliegtuig zodat je ook de foto's hebt en vervolgens gebruik je je iPad om alles met de "Zoek mijn iPhone-app" weer op te sporen ;-) tata!!.

 

Maar misschien is het handiger om te vliegen met de juiste hoeveelheid brandstof ? En of de juiste lange afstands zender/receiver?

 

Greetz AAPJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar misschien is het handiger om te vliegen met de juiste hoeveelheid brandstof ?
Ik heb niet gelezen dat OP het had over een motorvliegtuig.

Deze dagen met veel thermiek kun je je zwever ook best kwijt raken.

En of de juiste lange afstands zender/receiver?

In die tijd dat ik vloog met modelzwevers had ik op een vrije servo poort zo'n pieper zitten, die ging piepen als ik de zender uitzette.

Een juiste lange afstands zender/receiver is niet mogelijk daar het uitgangsvermogen van de zender geregelementeerd is, bovendienis het toestel te besturen zolang je de stand van het toestel ziet.

Achterna had ik het wel gewild, die Geko 201 in mijn zwever proppen.

Dat veel interresante data zoals snelheid en hoogte opgeleverd.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen bedankt voor jullie vlugge reactie.

Het grote probleem is echter het terugvinden van een modelvliegtuig in een maisveld. Als je de gps coördinaten ingeeft in de gps, dan gaat deze zoeken naar straten. De gevonden straten liggen soms veel verder verwijderd dan de vlieger. Ik dacht dat mijn vliegtuig door middel van een gps met geocaching zou kunnen fungeren als een peilzender en door de aanwijzing van het compas me naar mijn toestel zou navigeren. Dit zou natuurlijk voor mij DE oplossing zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je verhaal wordt iets duidelijker.

Als je coords ingeeft op een TomTom (of iets dergelijks) stuurt ie je naar straten.

En GPS zoals de meeste cachers gebruiken, wijst met het pijltje precies naar het opgegeven coord.

Je hebt eigenlijk voor jouw doel maar een zeer eenvoudige GPS nodig.

Zonder kaarten.

Je hebt dus niet een GPS met geocaching nodig (zoals je schrijft) maar een GPS zoals geocachers hebben.

Zoek eens een cacher bij je in de buurt en ga samen je vraag eens utproberen; ik weet niet waar je woont, maar er zijn vast mensen in je buurt die dit leuk vinden.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Antarctica, ben al blij dat iemand begrijpt wat ik eigenlijk nodig heb. Kopen kan je altijd, maar ik wil miskopen zoveel mogelijk vermijden. Ikzelf woon in Belgie op zo’n 10 km van het Zeeuws Vlaamse Hulst. Gebruiken geocachers de modellen Garmin DAKOTA 20 (recent) en de verouderde

Garmin Etrex Venture HC, Garmin Legend HCX ? (De 2 laatste zijn 2dehands te koop aangeboden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al de genoemde GPSsen worden door cachers gebruikt.

Doe maar eens een oproep voor hulp bij jou in de buurt.

Er moeten cachers in je dorp (of omgeving) zijn die je willen helpen.

Succes!

Laat je ooit nog een berichtje hier achter wat het allemaal geworden is?

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al de genoemde GPSsen worden door cachers gebruikt.

Doe maar eens een oproep voor hulp bij jou in de buurt.

Er moeten cachers in je dorp (of omgeving) zijn die je willen helpen.

Succes!

Laat je ooit nog een berichtje hier achter wat het allemaal geworden is?

Antarctica

Oké, bedankt zal ik zeker doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...