Sporenrondalkmaar Geplaatst 3 juni 2012 Geplaatst 3 juni 2012 Probleem: Wanneer ik in het veld coordinaten invoer (bijv. nieuw waypoint aanmaak of eindpunt van een multi) en dan naar deze plek ga wijkt hij ca 50-100 meter af . Als ik dezelfde coordinaten invoer in de gsm, kom ik wel op de juiste plek terecht. Wanneer ik bepaalde coordinaten invoer en een waypoint aanmaak via mapsource doet de vista het wel helemaal 100%. Welke instelling fout maak ik? Geen idee. Alvast mijn dank voor de noodzakelijke hulp
Sporenrondalkmaar Geplaatst 3 juni 2012 Auteur Geplaatst 3 juni 2012 Tjeemig, stond idd op "dutch". Zal dat het zijn? we gaan het testen. Alvast mijn dank!
Triskelle Geplaatst 3 juni 2012 Geplaatst 3 juni 2012 Wanneer ik in het veld coordinaten invoer (bijv. nieuw waypoint aanmaak of eindpunt van een multi) en dan naar deze plek ga wijkt hij ca 50-100 meter af . Als ik dezelfde coordinaten invoer in de gsm, kom ik wel op de juiste plek terecht. Tjeemig, stond idd op "dutch". Zal dat het zijn? Vette opmaak door mij toegevoegd. Uit pure en oprechte nieuwsgierigheid vraag ik het toch; hoe kreeg je het voor elkaar om dezelfde coördinaten in een totaal ander stelsel in te voeren en er bovendien slechts 50-100 meter van af te zijn?
kalkendotters Geplaatst 3 juni 2012 Geplaatst 3 juni 2012 Wanneer ik in het veld coordinaten invoer (bijv. nieuw waypoint aanmaak of eindpunt van een multi) en dan naar deze plek ga wijkt hij ca 50-100 meter af . Als ik dezelfde coordinaten invoer in de gsm, kom ik wel op de juiste plek terecht. Tjeemig, stond idd op "dutch". Zal dat het zijn? Vette opmaak door mij toegevoegd. Uit pure en oprechte nieuwsgierigheid vraag ik het toch; hoe kreeg je het voor elkaar om dezelfde coördinaten in een totaal ander stelsel in te voeren en er bovendien slechts 50-100 meter van af te zijn? Omdat je ook het 'dutch' stelsel (eigenlijk Bessel) kunt gebruiken in een graden/minuten notering. Als je dat doet kom je in Nederland dus altijd zo'n 90 meter verkeerd uit. (Levert soms ook wel eens een FTF op, als je doorhebt dat de CO zijn GPS nog op dutch heeft staan )
Triskelle Geplaatst 3 juni 2012 Geplaatst 3 juni 2012 Omdat je ook het 'dutch' stelsel (eigenlijk Bessel) kunt gebruiken in een graden/minuten notering. Als je dat doet kom je in Nederland dus altijd zo'n 90 meter verkeerd uit. (Levert soms ook wel eens een FTF op, als je doorhebt dat de CO zijn GPS nog op dutch heeft staan ) Jemig ... daar ga ik eens wat verder induiken! Bedankt!
Sporenrondalkmaar Geplaatst 4 juni 2012 Auteur Geplaatst 4 juni 2012 Bovenstaande klopt helemaal. Probleem opgelost. Mijn hartelijke dank!
Aanbevolen berichten