Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Eerlijk gezegd hebben wij na het klooien van de logrol, bij een nano, besloten om het met een foto te doen.

Dit kwam omdat het vreselijk koud was en de logrol met moeite was terug te krijgen.

Daarom hebben wij besloten om bij nano's deze manier van loggen te gebruiken.

Onlangs zijn hebben we in Belgie deze regel ook overtreden omdat de cache 20 mtr hoog zit.

Iets te gevaarlijk voor onze leeftijd om in een boom te klimmen.

het BeBo Team

Als je nano's zo vervelend vind, doe ze dan niet! En een cache die op 20mtr hoogte zit zal heus wel in de tekst of middels een icoontje (klimuitrusting) zijn aangegeveven. Dus ook hierover heb ik dezelfde mening: doe deze caches dan niet.

Geplaatst

Onlangs zijn hebben we in Belgie deze regel ook overtreden omdat de cache 20 mtr hoog zit.

De manier om eindelijk mijn matrix vol te krijgen :beerchug: , bedankt voor de tip! :lol1:

Geplaatst

De manier om eindelijk mijn matrix vol te krijgen :beerchug: , bedankt voor de tip! :lol1:

Gelukkig heb ik geen last van hoogte-, water- of ijsvrees, maar van carpoolplaatsen krijg ik de kriebels ... dus here I come!

sarcasm-2317.jpg

Geplaatst (bewerkt)

Ach ja het is een spel. Daar hoef je niet je leven voor te wagen.

En wat betreft de nano's: alleen maar goed bedoeld, om de zaak heel te houden.

:eek:

bewerkt door bkj
Geplaatst

Ach ja het is een spel. Daar hoef je niet je leven voor te wagen.

En wat betreft de nano's: alleen maar goed bedoeld, om de zaak heel te houden.

:eek:

Probeer je nu zo je logjes goed te praten?

Als je een cache niet in je handen hebt gehad (bijvoorbeeld omdat ie te hoog zit) kun je niet je naam in het logboek zetten en dus heb je de cache niet gevonden!

Als je een cache niet open krijgt (bijvoorbeeld bevroren) kun je je naam niet in het logboek zetten en heb je de cache niet gevonden!

En als je nano's te veel gepriegel vind en dus je naam niet op het logrolletje zet, heb je de cache niet gevonden!

Het is inderdaad maar een spelletje, maar bij spelletjes moet je tegen je verlies kunnen.

Zomaar eigen regeltjes verzinnen is erg kinderachtig!

Antarctica

Geplaatst

Ach ja zo ben ik... kinderachtig!

Als je naar beneden dondert dan ben je ook kinderachtig.

Ik noem het kortzichtigheid al die reactie's.

Geplaatst

Daarom zijn er ook Moeilijkheid en Terrein kwalificaties.

20 meter in een boom is waarschijnlijk een T5.

Als je er niet bij kunt/wilt komen dan moet je deze ook niet loggen.

Geplaatst

Zal voortaan liegen....oke.

Bedankt voor mijn eerlijkheid in de discussie

Als je de cache niet echt vind schrijf je Didn't find it of...

Geplaatst

Zal voortaan liegen....oke.

Bedankt voor mijn eerlijkheid in de discussie

Als je de cache niet echt vind schrijf je Didn't find it of...

Ik begrijp niet waarom het zo belangrijk is om een cache als Found te loggen, terwijl je m misschien wel ziet liggen, of weet dat ie ergens moet zijn (of eigenlijk dat je navigatie tool weet waar je moet zijn en je dat af kan lezen) maar wanneer je niet in staat bent om de stash daadwerkelijk in handen te krijgen.

In geval van de stash op 20 meter hoogte, is deze daar niet neergelegd om cachers te pesten, maar om ze een leuke uitdaging te geven. Ben je niet in staat om deze uitdaging te volbrengen (ik ben iets jonger, maar zou zonder uitrusting en ervaring deze stash ook niet in handen kunnen krijgen) dan kan je altijd een note plaatsen dat je ter plekke bent geweest, maar loggen als found, nou nee.

Zelfde geldt voor caches waarbij ik zou moeten duiken. Ik heb de uitrusting niet, dus ga ik de uitdaging niet aan, en log ik niet.

Kruipen door hele nauwe ruimtes ... Nou nee dank je, ben wat claustrofobisch, dus ook dergelijke caches sla ik over.

Ik vind het trouwens wel heel gaaf dat er klim caches bestaan en dat er duik caches bestaan, maar aan mij zijn ze niet besteed, helaas.

Ik vraag me dus nog steeds af waarom je de cache dan wel als found logt. En ook waarom je ze uitzoekt. Of staan ze dan toevallig als puntje op de TomTom rn mis je beschrijving en logjes?

Log je dan vanwege de moeite dat je er naar toe bent gegaan?

Groet, Karen

Geplaatst

@bkj aka BeBoTeam,

De cache 'Flowerfriends', http://coord.info/GC391TQ, ligt nogal ver van mijn woonplaats.

Omdat de reistijd uren in beslag neemt, de brandstofkosten niet gering zijn en

dit een behoorlijke milieubelasting zou zijn, ben ik niet ter plaatse geweest.

Ik heb het logrolletje dus ook niet 'getekend' maar als bewijs kan ik een foto van de locatie plaatsen.

Mag ik deze nu als found loggen omdat ik deze wel opgelost heb?

Geplaatst

Kijk daar ligt nou de eerlijkheid.....

Ik begrijp best wat jullie bedoelen.

Als je er echt bent geweest en de cache heb zien liggen/gevonden maar het niet aangedurft heb.

Is het dan een beetje kinderachtig om niet mogen loggen

Maar ik zal de desbtreffende log weg halen hoor of op Didn't find it op zetten.

Maar in ieder geval bedankt voor eerlijkheid dit forum.

Het was bedoeld als een eerlijk antwoord op de vraag van 'geen pen bij je hebben'

Maar goed we filteren het antwoord helemaal uit en dan.....

Je mag van mij best loggen op Flowerfriends hoor....

Ik heb er een inmiddels gelogd in Afrika (kijk zo kinderachtig ben ik nou)

Geplaatst (bewerkt)

[...]

Is het dan een beetje kinderachtig om niet mogen loggen

[...]

Sorry, waarschijnlijk heb ik iets gemist toen ik in de echte wereld echte caches aan het zoeken was (geen vijf sterren vandaag ... het dooit veel te hard voor eilandcaches), maar méén je die onzin nou echt of zit je ons nu gewoon te stangen? Ik hoop zo op het laatste, want anders post je op het forum van een voor jou minder geschikt spelletje.

Bij ons spelletje is namelijk - bij fysieke caches - slechts één voorwaarde om een found-log te mogen posten, namelijk een fysiek log. Als je die ene regel al te ingewikkeld is dan ...

disappointed.jpg

... ben je absoluut niet bezig met geocachen.

Edit: De verkeerde [tag] door de goede [tag] vervangen en defect woordje vervangen.

bewerkt door Triskelle
  • Top! 1
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...