Spring naar bijdragen

Goodies, Uitkomst Spijt Of Spijt.


Robinj

Aanbevolen berichten

Ik begrijp je probleem heel goed en sluit me aan bij andere reacties- ruilen is niet per se een must bij geocachen maar een "leuk extraatje". Als dat je heel erg zorgen baart dan hou het gewoon bij het vinden van de cache (een mooie ervaring op zich) en het loggen. Wel een tip: begin aub niet aan het oppikken van geocoins en TB's want daar MOET je namelijk weer afscheid van nemen.

 

Een andere optie is dan helemaal niet gaan geocachen maar ja dat zou jammer zijn natuurlijk!!! :)

Alvast heel veel plezier met cachen!

 

Van een geocoin of TB zal het niet moeilijk zijn. Het moet weer verder.(heb ik wel een excuus om binnen twee weken er nog een te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als een persoon die dit een keer wil proberen kom ik met een vraag voor advies. Als ik een cache tegen kom met goodies, en ik heb ook wat ruilmateriaal mee om met een goodie te ruilen, dan kom ik voor dit probleem te staan. Ik heb nog wel eens last dat ik dingen niet kan loslaten. Dan heb ik een goodie gezien dat mij aanstaat, ruil ik het voor een van mij, en dan een half uur later raak ik helemaal in paniek omdat ik het nog niet kwijt wil en dat heeft als gevolg spijt. Zie ik iets wat mij aanstaat en ik duilt niet, dan raak in na een half uur in paniek omdat ik het niet geruilt heb en heeft weer als gevolg spijt. Wat moet ik op zo'n moment doen??

Het verbaast me dat het wel eens voorkomt dat je goodies tegenkomt die je aanstaan! Erg vaak zal dit vast niet voorkomen. Los daarvan: ik weet niet hoe goed je bent in het scheiden van hoofd- en bijzaken, maar die goodies zijn in zo'n hoge mate bijzaak van het spel, dat je kan zeggen dat ze er niet toe doen. Verwaarloosbaar in het grotere geheel.

Kun je deze bijzaak niet loslaten, dan zul je de kans op paniek moeten accepteren. Zorg dat er iemand met je mee is die je daarmee kan helpen, of dat je iemand kan bellen die je er doorheen kan praten. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad zo'n moment dat niet veel voorkomt. Dat snap ik ook wel. Hetzelfde is zo'b moment dat je een onderdeel voor een uniform tegenkomt dat enorm zeldzaam en duur is voor maar 5 piek. Het is bijzaak, maar dat is soms het gene wat het zo leuk kan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je toch wilt ruilen (wat op zich een goede oefening is, zeker in jouw geval!) moet je voor jezelf met een oplossing komen om met zo'n situatie om te kunnen gaan. Dergelijke paniek zul je nog veel vaker gaan ervaren, op verschillende vlakken. Met goodies leren om er op een andere manier mee om te gaan, kan je helpen om in belangrijker situaties ook met die paniek om te leren gaan.

Ga eens bij jezelf na: waarom ruil je? Is dat omdat je het voorwerp dat je meeneemt zo gaaf vindt dat je daarvoor wilt 'betalen' met die andere goodie? Zie het dan ook als 'betaling'. Twijfel je? Doe het niet! En accepteer van jezelf dat je die keuze gemaakt hebt. Zorg dat terugkomen op een gemaakte beslissing een uitzondering blijft. Ook later in je leven zal je dat veel stress en onbegrip kunnen besparen. De angst dat je een verkeerde beslissing genomen hebt, is er een waarmee je zult moeten leren leven. Het leven bestaat namelijk uit voortdurend keuzes maken en die keuzes hebben allemaal (in meer of mindere mate) invloed op de rest van je leven. Als je je voortdurend afvraagt of je niet anders had moeten kiezen, dan blijf je stil staan, ga je niet vooruit en zul je extra stress ervaren. Een keuze maken en daarvoor gaan, ook als het slechter uitpakt dan je vooraf ingeschat had, daar leer je van. (En 'verkeerde keuze' is vaak ook nog eens subjectief. Een andere keuze is niet per definitie beter dan een keuze die slecht uit blijkt te pakken.)

Oefen in het klein met de goodies, dan kun je dat misschien in het groot op een gegeven moment ook.

Bij twijfel kun je natuurlijk ook kiezen voor een half uurtje laten bezinken en DAN de keuze maken. Maar als je eenmaal een keuze gemaakt hebt, accepteer dan de keuze die je gemaakt hebt.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Los daarvan: ik weet niet hoe goed je bent in het scheiden van hoofd- en bijzaken, maar die goodies zijn in zo'n hoge mate bijzaak van het spel, dat je kan zeggen dat ze er niet toe doen. Verwaarloosbaar in het grotere geheel.

Wat voor de één slechts bijzaak is, kan voor de ander juist essentieel zijn. Caches zijn van oorsprong in de wildernis verborgen voorraadplaatsen met waardevolle ruilspullen. De eerste geocache was een emmer vol CD's, boeken en videobanden. Een cache zonder 'goodies' is geen cache. Dat laatste is uiteraard slechts een persoonlijke mening, maar ik moet de eerste geocacher nog ontmoeten die liever een kokertje met beduimelde papierstrookjes aantreft dan een kist met een echt logboek en ruilspulletjes oftewel een echte schat. Dat geeft toch te denken.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Los daarvan: ik weet niet hoe goed je bent in het scheiden van hoofd- en bijzaken, maar die goodies zijn in zo'n hoge mate bijzaak van het spel, dat je kan zeggen dat ze er niet toe doen. Verwaarloosbaar in het grotere geheel.

Wat voor de één slechts bijzaak is, kan voor de ander juist essentieel zijn. Caches zijn van oorsprong in de wildernis verborgen voorraadplaatsen met waardevolle ruilspullen. De eerste geocache was een emmer vol CD's, boeken en videobanden. Een cache zonder 'goodies' is geen cache. Dat laatste is uiteraard slechts een persoonlijke mening, maar ik moet de eerste geocacher nog ontmoeten die liever een kokertje met beduimelde papierstrookjes aantreft dan een kist met een echt logboek en ruilspulletjes oftewel een echte schat. Dat geeft toch te denken.

 

Helemaal mee eens, maar vrijwel niemand stopt iets leukers in een cache dan dat hij/zij eruit haalt. Dus de inhoud wordt steeds minder aantrekkelijk. Dat ondervind ik ook bij mijn eigen caches. Ik zal maar geen voorbeelden geven van welke zooi men als "goodie" terugplaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan ga je eens in de paar maanden naar de winkel en koop je voor een paar euro zooi. Dan is de inhoud van je cache weer acceptabel. Zo houd je het leuk voor anderen.

 

En dat doe ik dus ook. Voor 50 cent per stuk koop ik nieuwe spulletjes. Kleurpotloden, stickers, bellenblazers enzovoort. Dus uiteraard voor kinderen, zij zijn al blij als er iets te vinden is, dat nog in de verpakking zit. Tenminste, dat merk ik bij mijn kleinkinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad zo'n moment dat niet veel voorkomt. Dat snap ik ook wel. Hetzelfde is zo'b moment dat je een onderdeel voor een uniform tegenkomt dat enorm zeldzaam en duur is voor maar 5 piek. Het is bijzaak, maar dat is soms het gene wat het zo leuk kan maken.

Let op de hoofdzaak en de bijzaak in mijn post. Hoofdzaak: in plaats van mechanismen inbouwen om hetgeen je paniekaanvallen geeft te omzeilen, kun je beter jezelf wapenen tegen de paniekaanvallen zelf.

Los daarvan: ik weet niet hoe goed je bent in het scheiden van hoofd- en bijzaken, maar die goodies zijn in zo'n hoge mate bijzaak van het spel, dat je kan zeggen dat ze er niet toe doen. Verwaarloosbaar in het grotere geheel.

Wat voor de één slechts bijzaak is, kan voor de ander juist essentieel zijn. Caches zijn van oorsprong in de wildernis verborgen voorraadplaatsen met waardevolle ruilspullen. De eerste geocache was een emmer vol CD's, boeken en videobanden. Een cache zonder 'goodies' is geen cache. Dat laatste is uiteraard slechts een persoonlijke mening, maar ik moet de eerste geocacher nog ontmoeten die liever een kokertje met beduimelde papierstrookjes aantreft dan een kist met een echt logboek en ruilspulletjes oftewel een echte schat. Dat geeft toch te denken.

Ook jij haalt hoofd- en bijzaak door elkaar. Caches waren van oorsprong geheel bijzaak, om lange tochten (hoofdzaak) mogelijk te maken. Omdat wij er een spelletje van hebben gemaakt, is het zoeken en vinden van de cache hoofdzaak in ons spel. De inhoud van de cache is bijzaak. Het ging, ook bij die eerste cache, echt niet om een nieuwe manier van uitwisselen van muziek en films. Het ging om het spelen met gps-technologie. Of het nu wel of niet leuker is om een grote ammobox te vinden dan een holle imitatiebout, het gaat om het vinden.

 

Hoofdzaak in deze thread: iemand met Asperger voorzien van advies om te helpen met omgaan met paniekaanvallen. Bijzaak: welles-nietes over of het nu wel of niet leuk is om een goedgevulde cache te vinden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hoofdzaak in deze thread: iemand met Asperger voorzien van advies om te helpen met omgaan met paniekaanvallen. Bijzaak: welles-nietes over of het nu wel of niet leuk is om een goedgevulde cache te vinden...

 

En daarom heb ik geprobeerd om hem in deze situatie tegemoet te komen, zonder me te profileren als behandelend arts. Daarom heb ik gezegd: "Robin, als je ooit een cache van mij vindt, dan mag je er een goodie uithalen zonder iets terug te leggen." Het is een handreiking in dit specifieke geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Robin, als je ooit een cache van mij vindt, dan mag je er een goodie uithalen zonder iets terug te leggen.

 

Dit lees ik voor het eerst. DAt komt als een verrassing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...