Spring naar bijdragen

Premium Lidmaatschap Nodig


DaRichMan

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

GSAK downloaden (mag je een tijdje gratis gebruiken, daarna laat ie je steeds langer wachten, behalve als je betaalt), LOC file van de cache die je wilt gaan doen, downloaden en openen in GSAK.

Vanuit GSAK versturen naar je GPS.

Het voordeel van PM is dat je behalve de LOC files ook de GPX files (met cachebeschrijving, hints, logs, enz) van honderden caches in 1 keer binnen kunt halen.

Natuurlijk heeft PM zijn voordelen, maar je kunt prima cachen met een goede GPS en een gewoon lidmaatschap.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Antarctica;

Mag ik vragen hoe je dat doet, wat en hoe zet je de gegevens op de Dakota?

Lekkere beginners vraag :blush:

 

Kijk ook ff naar dit draad het is dan wel voor de oregon maar ik denk dat het precies het zelf is

 

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=13372&pid=313480&st=15entry313480

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt idd prima cachen zonder premium member te zijn, maar omdat ik de TS ben tegengekomen en we het toen over de Dakota 20 hebben gehad, dan nu ook maar een reactie over het premium lidmaatschap. Wij zijn sinds een klein jaartje premium member, en het ophalen van GPX bestanden vinden wij wel heel erg handig. Zeker als je eens naar een gebied gaat waar je niet zo bekend bent ( zoals wij in de regio Haaksbergen..... :))Wat wij dan doen, kiezen een cache als centrepoint uit in GSAK, filter er over heen ( straal 15 of 20 km) en vervolgens alle caches naar de GPS. eventueel daarna even kijken welke caches veel favo'tjes hebben, en dan zijn we klaar om te vertrekken. En vervolgens doen we er maar een paar :lol1: .........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een Premium Lidmaatschap nodig als ik bijvoorbeeld een Garmin Dakato 20 ga gebruiken?

 

Een PM kan handig zijn om PocketQueries aan te maken. Daarmee kun je caches laten selecteren, die voldoen aan bepaalde, door jou in te stellen, voorwaarden, en die kun je dan in 1 keer naar je GPS zetten. Daarnaast zijn er caches die enkel voor PM's zijn. Als 'gewoon' member zie je deze wel, alleen zie je de coordinaten niet, en kun je hem ook niet loggen (officieel dan, er is een achterdeurtje..).

 

Maar nodig als in 'verplicht', nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...] en kun je hem ook niet loggen (officieel dan, er is een achterdeurtje..).

 

Hier blijkt maar weer hoe hardnekkig een misverstand kan zijn ... het loggen van een PM-cache door een niet-PM-er is helemaal officieel. Dat Groundspeak liever betalende leden ziet en het de niet-betalende leden dus wat moeilijker maakt is volslagen logisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het loggen van een PM-cache door een niet-PM-er is helemaal officieel.

Zo onlangs meende een geocacher hier in de buurt mijn log van zijn pmo cache te moeten verwijderen, omdat ik basic member was en dat mijn log hem niet aanstond.

Na ruggespraak via twitter met Barny, maar weer opnieuw gelogd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...] en kun je hem ook niet loggen (officieel dan, er is een achterdeurtje..).

 

Hier blijkt maar weer hoe hardnekkig een misverstand kan zijn ... het loggen van een PM-cache door een niet-PM-er is helemaal officieel. Dat Groundspeak liever betalende leden ziet en het de niet-betalende leden dus wat moeilijker maakt is volslagen logisch.

 

Misschien had ik inderdaad wat duidelijker moeten zijn, met 'officieel' bedoelde ik rechtstreeks op de gc site, via de cachepagina. Dat je als niet PM een PM cache gewoon terecht mag loggen, is mij wel bekend. Alleen daarvoor moet je wel even weten hoe. Geen idee hoe precies, aangezien wij PM zijn, en daar dus niet tegenaan lopen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...