Spring naar bijdragen

Wherigo Met Tablet Lopen


jomalima

Aanbevolen berichten

Vanmiddag wilde ik een wherigo proberen maar dat is helaas niet gelukt. Ik heb pasgeleden de WhereYouGo app op mijn tablet (archos 43) geinstalleerd. Tevens de wherigo cache erin gezet. Tot zover ging alles goen. Vol goede moed op stap. Aangezien ik geen internet en gps functie op mijn tablet heb, heb ik deze getethered aan onze mobiele telefoon (nokia 5230) die beide functies wel heeft. Maar als ik dan de wherigo start en op navigeren druk dan gebeurt er niets. Het lijkt wel of de gps functie op mijn tablet het niet doet. De coordinaten staan vast op N 50.04.780 en E14.25.778. Volgens mij ligt dat ergens in Tjechie of zo? Er gebeurt dus verder niets. Wie kan mij helpen? Heb ik iets verkeerds gedaan? Kan ik 'm anders koppelen aan onze gewone gps (garmin map60)? Of is het uberhaupt niet mogelijk om op deze manier een wherigo te lopen?

 

Alvast bedankt

Jomalima

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je zegt dat je de tablet getethered hebt..Is dit niet alleen voor internet?

 

Ik heb geen idee? Ik dacht (of eerder gehoopt) dat ik daarmee ook een gps functie zou hebben.

 

gps muisje kopen (een bluetooth muis)

 

Kan ik met zo'n muisje wel een wherigo lopen? Sorry misschien klink ik erg dom maar van dit soort dingen heb ik echt geen verstand. Ik vond het al heel wat dat ik de app kon downloaden evenals de cache en kon tetheren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je google maps of zo opstart op je tablet, heb je dan wel de gps functie?

 

Thuis met wifi zie ik in google maps wel mijn eigen locatie. Maar als ik thuis de betreffende wherigo probeer blijf ik de bovenstaande coordinaten (ergens in Tjechie) houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plaatsbepaling met wifi is ook veel te onnauwkeurig om te kunnen geocachen of wherigo'en.

 

Sterker nog, mijn smartfone heeft wel gps aan boord, maar zelfs daar kan ik absoluut geen wherigo mee doen. Daar heb ik toch echt een echte gps voor nodig. Die in de smartfone is goed genoeg voor auto navigatie of om te kijken welke caches er in de buurt liggen, maar niet veel meer dan dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn whereigo reader op een htc legend (android) werkt ook met een bluetooth gps muis.

Je moet bluetooth kunnen ontvangen. Overigens zijn die dingen redelijk schaars geworden. Wellicht via internet kopen.

In de reader kun je aangeven of je je gps van bluetooth wilt. In het bluetooth menu van de tabloit regel je dat de muis gepaard is (dus bekend is). De whereigo reader pakt hem dan meteen op, wat je kunt zien in het menuutje voor satelliet verbindingen.

Kosten van zo'n muis: rond 70-80 euro.

 

Teteren is toch meer iets voor internet verbinding via mobiel, niet de gps uit je mobiel doorgeven aan de tablet.

Wiki: Tethering in draadloze communicatie is de mogelijkheid om een apparaat zonder internetverbinding (zoals desktop, notebook, laptop of tablet) aan te sluiten op een mobiel apparaat (zoals gsm of pda) met mobiel internet om zo toegang tot internet te verschaffen aan het apparaat zonder internetverbinding. Voorbeelden van een verbinding door tethering zijn:

 

Seriële kabel

USB kabel

PC Card (ook bekend als PCMCIA)

IrDA (infrarood)

Bluetooth

Wifi

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn whereigo reader op een htc legend (android) werkt ook met een bluetooth gps muis.

Je moet bluetooth kunnen ontvangen. Overigens zijn die dingen redelijk schaars geworden. Wellicht via internet kopen.

 

Ik heb inmiddels al op markplaats gekeken. Daar worden ze ook aangeboden. Moet ik nog ergens op letten als ik zoiets aanschaf? Een bepaald merk oid of werken ze allemaal hetzelfde?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mijne is alleen zichtbaar (de eerste keer) als hij ook een coordinaat heeft. Dat stond niet in de handleiding en heeft me wat tijd gekost. Ding laat op op de usb poort.

Hoe langer hij op zijn accu werkt, en hoe gevoeliger de ontyvanger, des te beter lijkt me.

 

Advertentie: 548094322 lijkt me wel een redelijke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mijne is alleen zichtbaar (de eerste keer) als hij ook een coordinaat heeft. Dat stond niet in de handleiding en heeft me wat tijd gekost. Ding laat op op de usb poort.

Hoe langer hij op zijn accu werkt, en hoe gevoeliger de ontyvanger, des te beter lijkt me.

 

Advertentie: 548094322 lijkt me wel een redelijke

 

Klinkt inderdaad wel goed. Alleen jammer dat het niet in de buurt ligt, ik vind persoonlijk ophalen in dit geval iets prettiger (kun je alles nog even nakijken). Maar nu weet ik in elk geval waar ik naar moet zoeken.

 

Vriendelijk bedankt voor je advies :)

 

Jomalima

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring met tablet en wherigo is dat het verschild van cache tot cache. We lopen dan met zowel een GPS ( Oregon 450e) als Tablet ( IPad 2 )

Omdat je soms uit het spel moet gaan om bij een ander coördinaat te komen, of afstand te berekenen (of iets dergelijks)

Soms gaat het niet goed op de Ipad, maar dat hebben wij ook mee gemaakt met de Garmin.

 

Overigens lopen we alle multi caches wel met de tablet. puur uit gemak.

GPS ontvangst/afwijking is gelijk aan onze Garmin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...