Spring naar bijdragen

Door Logger Geplaatste Foto "pikken"


fralanne

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Door het plaatsen van de foto op een website geef je niet automatisch de rechten op de foto weg. Je blijft nog steeds zelf het auteursrecht houden.

Als je de foto plaatst op geocaching.com dan geef je daarmee Groundspeak de rechten om de foto te gebruiken; maar daarmee dus nog niet iedere gebruiker van geocaching.com.

In de praktijk is het heel lastig om je rechten op een foto te beschermen; en alleen grote bedrijven hebben daar echt de middelen voor. De meeste mensen vinden dat een foto die geplaatst is op het WWW vogelvrij is en 'dus' door iedereen gebruikt mag worden. Je kunt dit gedeeltelijk ondervangen door zichtbare en onzichtbare watermerken op te nemen in je foto's.

Als gebruiker van een foto behoor je na te gaan of deze rechtenvrij is, of dien je toestemming te krijgen van de rechthebbende. Doe je dat niet dan loop je een groot risico op een schadeclaim.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door het plaatsen van de foto op een website geef je niet automatisch de rechten op de foto weg. Je blijft nog steeds zelf het auteursrecht houden.

Als je de foto plaatst op geocaching.com dan geef je daarmee Groundspeak de rechten om de foto te gebruiken; maar daarmee dus nog niet iedere gebruiker van geocaching.com.

In de praktijk is het heel lastig om je rechten op een foto te beschermen; en alleen grote bedrijven hebben daar echt de middelen voor. De meeste mensen vinden dat een foto die geplaatst is op het WWW vogelvrij is en 'dus' door iedereen gebruikt mag worden. Je kunt dit gedeeltelijk ondervangen door zichtbare en onzichtbare watermerken op te nemen in je foto's.

Als gebruiker van een foto behoor je na te gaan of deze rechtenvrij is, of dien je toestemming te krijgen van de rechthebbende. Doe je dat niet dan loop je een groot risico op een schadeclaim.

 

Klopt kalk. In theorie. De praktijk is toch net even wat anders. Online=Openbaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt kalk. In theorie. De praktijk is toch net even wat anders. Online=Openbaar

Niet helemaal...

 

Probeer maar eens een mooie site te maken met Disney foto's; Die zijn allemaal op het net te vinden, maar Disney gaat je ook vinden.

 

Nogmaals: lang niet alles op het internet mag vrij gebruikt worden; dat het in de praktijk heel vaak gebeurt omdat de meeste mensen niet de (geld)middelen en zin hebben om erachteraan te gaan is iets anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt kalk. In theorie. De praktijk is toch net even wat anders. Online=Openbaar

Probeer maar eens een mooie site te maken met Disney foto's; Die zijn allemaal op het net te vinden, maar Disney gaat je ook vinden.

Dan gooi ik hem dicht en doe het net wat anders. Kijk maar naar het hele Pirates Bay verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is maar net de vraag. je doet de foto op max, maakt een screengrap en saved losless. heb je dezelfde kwaliteit.

 

Dan heb je dezelfde kwaltiteit zoals de foto op jouw scherm stond.

 

Maar we gaan off-topic.

Hoe interessant ook. B)

bewerkt door Tanuki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnen deze hobby bekeken, waar maak je je druk over?

Als je er zo gevoelig voor bent plaats ze niet op de cachepagina maar op je eigen harde schijf.

Je kunt overal wel een negatief punt van maken, probeer het is van de andere kant te bekijken.

Dus niet zien als diefstal(pikken) maar als compliment van de CO voor je log en foto.

En natuurlijk is er juridisch wel wat over te zeggen, maar waar hebben we het over?!??!

De geest van dit spelletje of de letter van de wet.

Zie het vrolijk gezicht en niet alsof je net een slok azijn op hebt :wine: :wine:

:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, dat bedoel ik nu, zo'n antwoord van kalkendotters, daar heb je wat aan,

 

hartelijk dank,

 

fralanne

 

Dan vraag ik me toch af wat je er nu mee gaat doen..

 

Er nog een groter drama van maken wat het niet is..?

 

Jij zet je foto bij je log op een Cache pagina, die foto (door jou geplaatst) is door een ieder die op gc.com kan inloggen dus te zien.. Het enige verschil dat nu is gemaakt is dat de foto nu 1 klikje dichterbij staat..

 

Ik zou eigenlijk willen zeggen ga toch cachen en maak geen onnodig drama op een forum.. Maarja daar draag ik nu zelf ook al aan bij met deze post! Ik steun Antarctica, laten we de humor en het plezier er een beetje meer inhouden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...