de trije susters Geplaatst 12 februari 2012 Geplaatst 12 februari 2012 Vandaag liet ik mijn GPSmap 60CSx vallen en sprong het doorzichtige kuntstof beschermplaat (met zwarte rand en bovenin staat GPSmap 60CSx) los.Ik zag dat ie ook al langer niet al te vast had gezeten want er zat rommel (zand) tussen. Hoe kan ik deze het beste weer vast zitten.?
Lemfisk Geplaatst 12 februari 2012 Geplaatst 12 februari 2012 En je was niet eens aan het cachen, J. ? Pech,man.... ik zou het ook niet weten, maar hier is vast wel iemand met ervaring op dit punt.
thex Geplaatst 12 februari 2012 Geplaatst 12 februari 2012 (bewerkt) DIng aan de achterkant openmaken, de zwarte dop voorzichtig verwijderen en je langzaam naar het lexaan scherm toewerken. Wellicht wil aan de voorkant induwen met wat lijn ook nog helpen. De plaat zit er los in vastgehouden door schuine wanden. Je hebt wel een hologemakers schroevendraaier set nodig, en een voorzichtige hand. 12 februari 2012 bewerkt door thex
de-fam Geplaatst 12 februari 2012 Geplaatst 12 februari 2012 Als ik het zo bekijk, hoef je de gps niet uit elkaar te halen. En kan je dat schermpje er gewoon weer op lijmen. Superlijm lijkt mij het beste.
de trije susters Geplaatst 12 februari 2012 Auteur Geplaatst 12 februari 2012 @ Lemfisk; Ik was was aan het cachen op de schaats, GPS in de hand (vanmorgen op de Wieden) en ging onderuit "Slechts" het beschermplaatje voor het lcd-scherm is eraf/los/ Ik zat zelf ook aan secondenlijm te denken. Wat mij vooralsnog weerhield was de gedachte dat dit beschermplaatje er wellicht ooit ook nog weer af moet.
de-fam Geplaatst 12 februari 2012 Geplaatst 12 februari 2012 Dat plastic plaatje kan je er gerust op lijmen, want als het toestel ooit gerepareerd moet worden doen ze dit niet vanaf het plaatje, maar vanaf de achterkant.
DanPan Geplaatst 12 februari 2012 Geplaatst 12 februari 2012 (bewerkt) Dat plastic plaatje kan je er gerust op lijmen, want als het toestel ooit gerepareerd moet worden doen ze dit niet vanaf het plaatje, maar vanaf de achterkant. Mijn ervaring leert mij dat Garmin een GPS niet wil repareren of de herstelling zo duur maakt dat je verplicht wordt om een nieuwe te kopen... 12 februari 2012 bewerkt door DanPan
de trije susters Geplaatst 12 februari 2012 Auteur Geplaatst 12 februari 2012 Allen dank voor de suggesties en hulp. Ik ga 'm er weer opplakken met secondenlijm Draadje kan gesloten.
haakmeer Geplaatst 13 februari 2012 Geplaatst 13 februari 2012 Allen dank voor de suggesties en hulp. Ik ga 'm er weer opplakken met secondenlijm Draadje kan gesloten. wel netjes te werk gaan, seconde lijm op kunststof kan het materiaal mat worden, en dat kijkt niet zo makkelijk, en is dan niet meer te herstellen.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 13 februari 2012 Geplaatst 13 februari 2012 De hele rand rondom vast zetten met secondenlijm is lastig. Dat spul werkt te snel. Ik adviseer transparante 2-componenten lijm. En dun op het afdekplaatje aanbrengen. Geen Velpon gebruiken want dat tast na een tijdje zeker dit soort plastic aan.
Aanbevolen berichten