Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Hallo allemaal,

Uitleg van mijn probleem; door omstandigheden over kleinigheidje sinds enkele jaren in onmin met directe buurvrouw.

Oudejaarsavond (2011) heb ik haar betrapt toen zij mijn tradi cache (TB) pot wegpakte en meenam naar binnen waarop ik direct naar buiten ging en bij haar aanbelde.

Op mijn vraag wat zij met dat potje moest kreeg ik een (beschonken) tegenvraag "welk potje" :angry: waarop ik dus zei dat ik het potje bedoelde wat ik haar net had zien wegpakken ! Hierop zei ze dat het binnen was en ik dus dat ik het terug wilde hebben... Ze wilden even kijken wat er inzat... Ze probeerde zelfs een andere buurvrouw (met wie ik wel contact heb) erbij te betrekken door aan haar te vragen waar het potje was waar ik om vroeg :bag:

Later kwam haar (eveneens beschonken) vriendje met het potje naar de deur en gaf aan dit in z'n handen gedrukt te hebben gekregen en geen idee had wat het was...

Het akkefietje met deze buurvrouw was van voor de tijd met dít vriendje; dus ik liet het zo en heb het potje met de TB nu thuis staan.

Eigenlijk durf ik het niet terug te plaatsen omdat ze dan, als ik aan het werk ben (en zij zeeën van tijd heeft) opnieuw de boel kan vernaggelen.

Mijn man denkt echter dat ze me voorlopig zeker niet zal durven aankijken omdat ze niet verwacht had dat ik haar zou betrappen.

Ik heb haar horen zeggen tegen haar visite dat ze steeds een mannetje bij mijn cache zag die er dan wat instopte of uithaalde en ze nu dus wilde weten wat dit dan wel niet was (drank maakt meer kapot.........) Ze hád het ook gewoon aan me kunnen vragen.

Nu denk ik erover mijn cache te verbouwen en die cashe en losse TB pot in een (kleine) wandbrievenbus te plaatsen waar men dan dus de sleutel van zal moeten vinden.

Dit kan echter alleen indien de woningbouw toestemming geeft dan, (woon in een huurwoning met overdreven eisen) om een brievenbus aan de voorzijde van het huis te mogen monteren.

Maar áls dat zo is, zou het dus tevens een letterbox hybride kunnen worden, tenminste, als ik die soort cache goed begrijp.

Echter is dan mijn probleem dat al velen de nu aanwezige cache al gevonden hebben en geen letterbox hybride, maar naast elkaar mag niet omdat zij dan dezelfde coords zullen hebben.

Moet ik dan de huidige cache archiveren en de letterbox hybride aanvragen of weten jullie nog een andere oplossing voor deze (bemoeizieke) buurvrouw en mijn cache?

Ik heb in een van de laatste logjes ook al gelezen dat een buurvrouw wilde helpen ?? Heb geen bewijs maar zou zomaar dezelfde buurvrouw kunnen zijn dus en die "kletst wat af" zeg maar dus zal deze cache niet echt "geheim" meer kunnen blijven, mits afsluitbaar dus zoals een brievenbus :huh:

Zo jammer, het gedonder is begonnen met het door ons plaatsen van vogelkastjes in de tuin en eindigde in een bedreiging en uithalen door haar toenamalige vriendje in mijn eigen tuin... Ze had hem alleen maar tot de "orde hoeven roepen" om het goed te maken maar deed dat niet, en nu is het bijna 3 jaar later en was ik dichtbij om, gezien de aard van het nieuwe vriendje, zelf aan te geven dat het wat mij betreft over is, mits zij alsnog excuus maakt voor toen)

De TB pot staat nu dus voor het raam, zichtbaar vanaf de cachelocatie maar men kan alleen even op 't raam kloppen of aanbellen als we thuis zijn natuurlijk :(

Knap lastig en ik weet het dus ff niet meer...

ps; het gaat over de cache "Voortuin zonder voortuin"

bewerkt door Darcy
Geplaatst

argiveren en een cache op een wel mooi plekje plaatsen, zonder de begrijpelijke lastige buurvrouw

het verschil in een letterboks is alleen dat daar een stempel en stempel kussen in moet zitten, voor de rest maakt het niet uit.

Barny

Geplaatst

Persoonlijk ben ik geen liefhebber van voortuincaches.

Ik voel me altijd bekeken en onprettig als ik in een woonwijk beland.

Caches horen in het bos, in de duinen, op de hei.

In geval van nood: in een park.

Maar caches horen niet in een woonwijk.

De buurvrouw weet niet dat je een cache hebt liggen.

Je hebt ruzie met de buurvrouw.

Onduidelijkheden stapelen zich op.

Persoonlijk zou ik de cache weghalen en iets helemaal nieuws bedenken.

(Ik vraag me namelijk echt af of dit wel zo leuk is).

Maar als je de cache wilt laten liggen, zul je met de buren moeten bespreken wat al die mannen aan je deur komen scharrelen (brrrrr).

Antarctica

• Top! 1
Geplaatst

Op nog geen 500 meter van je woning is een parkje (N51 54.577 E4 36.916), misschien kun je de cache daar plaatsen? Geen gezeur met de buren en ongetwijfeld een mooiere lokatie voor een cache.

Geplaatst

Op nog geen 500 meter van je woning is een parkje (N51 54.577 E4 36.916), misschien kun je de cache daar plaatsen? Geen gezeur met de buren en ongetwijfeld een mooiere lokatie voor een cache.

Mooier zeker maar kwetsbaar gebied dus helaas daar geen toestemming gekregen...

Geplaatst

Eerlijk gezegd begrijp ik je probleem niet. Je legt dus een soort van voortuin-cache neer zonder dat je de buren op de hoogte stelt. Geen wonder dat ze nieuwsgierig zijn naar dat potje...

En dan je opmerkingen over beschonken toestand. Dat komt bij mij op oudejaarsavond ook wel eens voor...

Maar om op je vraag in te gaan: Waarom zou de cache een letterbox-hybride worden? Als je de cache wilt veranderen heb je naar mijn idee twee opties: Laat het een tradi en zet in de hints waar je de sleutel kunt vinden. Tweede optie: Archiveer de cache en maak een nieuwe mysterie cache, waar je door middel van het oplossen van de puzzel de sleutel kan vinden.

Maar hoe lang denk je dat het duurt voordat de buurvrouw weet waar die sleutel ligt? Kun je niet beter proberen om haar uit te leggen wat al die vreemde mensen daar doen?

Geplaatst

ja je zou al die hondenuitlaters eens in de weg lopen met je GPS,,,,,,,,,

er zijn talloze manieren om een cache te verbergen zonder ook maar een meter het pad te verlaten, kost een beetje ervaring en inventietijd met die argumenten en een goed gesprek (eng) hebben de "bange" natuurmannetjes geen poot om op te staan met het "kwetsbare" van een veredelde hondentoilet

maar dat kost eenmaal tijd en de juiste overredingskracht bij de juiste mensen

Barny

Geplaatst

Jullie hebben gelijk, ik was al dichtbij om voor Oud jaar het gesprek weer eens op te starten, ook omdat dit vriendje een bekende van mijn man is en hij wel gewoon tegen ons deed. En de beschonken toestand was nú dan vanwege Oud jaar (laat ik nu verder maar zo) en manlief denkt dat dit vriendje idd binnenkort terugkomt op een voorstel om eens te praten want hij begrijpt niet goed waarom wij niks tegen haar zeggen (heeft ze mogelijk nog niet verteld) dus wie weet loopt dit dalijk gewoon met een sisser af en anders ga ik idd naar een andere oplossing op zoek.

Het idee de cache evt te wijzigen naar letterbox was vanwege de gedachte dat het een brievenbus was en dan dus ook meer opties bied, maar het zou dan net zo goed een plaats kunnen zijn waar meer TB's en/of ruilitems in passen.

Dank iig voor het "meedenken" want zo kan ik het dan ook van een afstandje bekijken zeg maar.

groetjes,

Mar

Geplaatst (bewerkt)

NEWSFLASH 1-1-2012....(edit, 2-1-2012 alweer)

Geocache leidt tot vrede tussen buren. Potje roept vragen op, ruzie bijgelegd, iedereen blij.

Goed begin zou ik zeggen :thumbup:

Maar eerlijk gezegd.........ik zou dit soort info nu niet direct op het forum gooien!

Arme buurvrouw :bangin:

bewerkt door Team Professor X
Geplaatst (bewerkt)

Ik denk wel dat je de term "letterbox" hier te letterlijk (..) neemt. Een brievenbus als cache is niet per definitie een letterbox.

Tip: hang die brievenbus, als het mag, doe er een hangslot met cijfercode op en plaats die code op je cachepagina. Ik ga er van uit dat je buurvrouw niet zover gaat je cachepagina op te zoeken (als ze die al kan vinden). Gegarandeerd buurvrouw-proof.

Ben ook niet zo'n voorstander van voortuin/voorgevel caches maar als je dat toch wilt is dit denk ik een goede methode?

Edit'&PS ; op deze manier blijft het een tradi- als je maar zorgt dat de code op de cachepagina staat. Als je iets anders moet doen om de code of de sleutel te achterhalen, dan wordt het een "multi' of een 'unknown' (afhankelijk van wat je moet doen)

bewerkt door De Oliva's
Geplaatst (bewerkt)

Letterbox Hybrids zijn eigenlijk bedoeld als multi-caches waarbij je "clues" moet vinden en een GPS nodig hebt om verder te komen. Het zijn kruisingen tussen Letterboxing (het clues-gedeelte) en Geocaching (het GPS-gedeelte).

Groundspeak heeft het begrip Letterbox echter alleen gedefinieerd aan de hand van het aanwezig zijn van stempel + inkt in de cache. Dat geeft ruimte aan traditional caches die zich als Letterbox voordoen, maar de 'echte' Letterbox voldoet natuurlijk aan het originele principe.

Wat betreft je locatie: als je buren een probleem hebben met de cache lijkt het me geen goede locatie. Als jij een probleem hebt met de buren lijkt het me geen goede relatie. Het oplossen van het tweede leidt misschien tot het oplossen van het eerste. En dan rest de vraag nog: heb je een leuke locatie die je aan cachers wilt laten zien? Hopelijk is er meer dan een potje en een voorgevel. Zo nee, overweeg dan een andere locatie.

bewerkt door BigFurryMonster
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...