dirklensink Geplaatst 24 december 2011 Geplaatst 24 december 2011 (bewerkt) breedtegraad 51; 19; 46 lengtegraad 5; 50; 14 ik kan hem niet in googel maps zetten ,weet iemand wat voor coordinaat stels is of omzet proggama . alvast bedankt 24 december 2011 bewerkt door dirklensink
eitjes Geplaatst 24 december 2011 Geplaatst 24 december 2011 Met deze interpunctie zul je hem inderdaad niet in Google Maps kunnen zetten. Maar het lijkt me 'gewoon' graden, minuten en seconden, maar dan met wat ongebruielijke leestekens ertussen.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 24 december 2011 Geplaatst 24 december 2011 Als ik G. Maps invul N 51 19 46, E 5 50 14 dan kom ik op uit op de rand van een veld aan de Meijelsedijk in Ospel
StevenM Geplaatst 25 december 2011 Geplaatst 25 december 2011 (bewerkt) Als ik G. Maps invul N 51 19 46, E 5 50 14 dan kom ik op uit op de rand van een veld aan de Meijelsedijk in Ospel Google maakt er blijkbaar ook maar wat van. Ik kom namelijk uit op een veld naast de wintersveldweg, Kaulille (Belgie) Zie hier het resultaat Ik vind het resultaat in Ospel overigens ook aannemelijker. Maar zo zie je maar hoeveel interpunctie uit kan maken. Ik heb punten tussen de coördinaten gezet ipv spaties. 25 december 2011 bewerkt door StevenM
wolojoli Geplaatst 25 december 2011 Geplaatst 25 december 2011 Even converteren met http://www.gpscoordinaten.nl/converteer-gps-coordinaten.php en dan kom je in Ospel uit.
eitjes Geplaatst 25 december 2011 Geplaatst 25 december 2011 Ik heb punten tussen de coördinaten gezet ipv spaties. Je bent niet de enige die dat doet, maar je moet nooit punten zetten tussen de graden en de minuten. Daar hoort een graden teken of een spatie te staan, anders wordt het verkeerd geinterpreteerd. Een punt is namelijk in de Amerikaanse schrijfwijze wat bij ons een komma is en dan krijg je dus decimale graden i.p.v. minuten.
Team Gelaen Geplaatst 25 december 2011 Geplaatst 25 december 2011 Dat laatste is niet helemaal waar. Een coordinaat kan best in de vorm 51.12345 geschreven worden. (Zoek maar eens op het forum, daar zijn draadjes over) Dat moet je alleen weten. Sterker nog, ik denk dat er altijd zo gerekend wordt en dat alleen de presentatie aangepast wordt aan de ingestelde weergave. Punt is dat je bij ingave moet weten wat de punctuatie is anders kom je meet een beetje pech goed verkeerd uit..... Jan
StevenM Geplaatst 25 december 2011 Geplaatst 25 december 2011 Je bent niet de enige die dat doet, Ach ja, een beginnersfoutje. Kan gebeuren. Via de eerder genoemde internetsite had ik de coördinaten ook al omgerekend, vandaar de opmerking "Ik vind het resultaat in Ospel overigens ook aannemelijker.".
dirklensink Geplaatst 25 december 2011 Auteur Geplaatst 25 december 2011 Hallo ik weet niet waar je van het noordcoordinaat het 7 cijfer vandaan haalt ? Dirk Dat laatste is niet helemaal waar. Een coordinaat kan best in de vorm 51.12345 geschreven worden. (Zoek maar eens op het forum, daar zijn draadjes over) Dat moet je alleen weten. Sterker nog, ik denk dat er altijd zo gerekend wordt en dat alleen de presentatie aangepast wordt aan de ingestelde weergave. Punt is dat je bij ingave moet weten wat de punctuatie is anders kom je meet een beetje pech goed verkeerd uit..... Jan
Triskelle Geplaatst 25 december 2011 Geplaatst 25 december 2011 Hallo ik weet niet waar je van het noordcoordinaat het 7 cijfer vandaan haalt ? Dirk Het gaat hier om graden en decimale graden. Het zouden er nog veel meer cijfers (achter de angelsaksische decimale punt) kunnen zijn, maar dat zou in de praktijk van alle dag weinig toevoegen.
Team Gelaen Geplaatst 25 december 2011 Geplaatst 25 december 2011 (bewerkt) Hallo ik weet niet waar je van het noordcoordinaat het 7 cijfer vandaan haalt ? Dirk Het gaat hier om graden en decimale graden. Het zouden er nog veel meer cijfers (achter de angelsaksische decimale punt) kunnen zijn, maar dat zou in de praktijk van alle dag weinig toevoegen. Juist, deel van het 'probleem' is dat de meesten blijkbaar niet weten hoe om te rekenen van graden, naar minuten, seconden, decimale minuten etc. En wat de relatie ertussen is. Niet erg, maar soms levert dat lastig vragen/antwoorden op. En 51.12345 is een voorbeeld, geen omrekening van het gegeven coordinaat. Als je gaat rekenen krijg je al snel meer cijfers achter de decimale comma dan 5...... edit: als ik goed reken wordt het in het gegeven coordinaat: 51.3294444444444 25 december 2011 bewerkt door Team Gelaen
Aanbevolen berichten