Spring naar bijdragen

Gsak - Gdak - Samsung Galaxy Tab 10.1


goldentree

Aanbevolen berichten

Er zal mogelijk al ergens iets over gezegd zijn, maar door de hoeveelheid info zoek ik me een ongeluk.

 

Ik heb GSAK laatste versie op mijn PC en GDAK op mijn Samsung Galaxy Tab 10.1

 

Aangezien handleidingen ontbreken (als ze er al zijn) zou ik graag op een Jip en Janneke manier uitgelegd krijgen hoe ik info van GSAK bruikbaar naar GDAK op de Tab krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Eerste startpunt is http://wolojoli.woelmuis.nl/

Die link staat ook op de Android market vermeld, maar misschien moet ik bij de eerste keer opstarten een extra popup-sherm laten zien met de link.

Als je er hier niet mee uitkomt, vraag gerust op dit forum. Er zijn voldoende mensen die willen helpen. De installatie uitleg op bovengenoemde site is wat summier, maar hulp is beloofd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wij zijn ook bezig met het installeren van GDAK op de Samsung Galaxy Tab 10.1, maar wij krijgen het database bestand niet gekopieerd naar de Tab. Bij het kopieren krijgen we een foutmelding:

 

cannot copy sqlite.db3. The device has either stopped responding or has been disconnected.

 

 

Uiteraard is het apparaat niet uitgeschakeld, en andere bestanden kunnen wel gekopieerd worden naar de SGT.

 

een testdatabase van ongeveer 7 mb werkt wel goed, die wordt gewoon gekopieerd.

de database die we willen kopieren is 770 mb groot. Kan het zijn dat dit te groot is? overigens is het geen schijfruimte probleem, want er is nog meer dan voldoende ruimte over.

 

wij gebruiken overigens 8.0.0.133.

 

GDAK versie: 1.32

 

 

Elke suggestie is welkom!

 

 

 

Bedankt alvast, Daphne (balgvinkjes)

bewerkt door BalgVinkjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb hetzelfde probleem met sqlite.db3. Jullie kopieersuggestie gevolgd. Werkt soms wel soms niet. Foutmelding "log.htm" niet gevonden.

 

Mappen op SGT verwijderd en opnieuw proberen te kopieëren tot een keer succes. Geeft dan "0 Caches found". SGT uit en aanzetten en dan zijn ze wel zichtbaar.

 

Al met al toch nog wel omslachtig.

 

Oplossingen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, ook dat is gelukt.

 

Volgende vraag:

 

Met het kaart-icoon kun je diverse kaarten projecteren, waarop de caches uit de lijst zichtbaar worden gemaakt. Zodra de SGT echter buiten het bereik van de WiFi komt valt de kaart weg. Er blijven weliswaar (online)opties over, maar die zijn zonder 3G niet bruikbaar. De handleiding GDAK zegt wel iets over kaarten, maar daar wordt ik niet veel wijzer van. Ofwel hoe krijg ik een bruikbare kaart in de SGT en kan die zonder 3G zichtbaar houden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De handleiding GDAK zegt wel iets over kaarten, maar daar wordt ik niet veel wijzer van.

Finally there is a Map Folder option. If you wish to create your own maps and place them on your Android, this is where you can tell GDAK where to find them. Creating your own maps is a non-trivial task and is beyond the scope of this guide, but you may find some useful information at Mapsforge.org. The Maps menu button will only be active if your map is in Canvas renderer mode; otherwise it is grayed out.

 

Maps for Europe can be downloaded at http://download.mapsforge.org/maps/. You can download the map for the Neteherlands here.

Kaart downloaden en onder 'map folder' tegen GDAK zeggen waar hij staat. Daar is de site volgens mij vrij duidelijk over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goonies,

 

dat is nu juist de tekst waar ik weinig mee kan (en dus een vraag over stel).

 

Vooruit dan maar:

 

Ik heb via de eerste link in dat stukje een website geopend waar je allerlei kaarten kunt downloaden, behalve van Nederland. heb ik dus niets aan.

 

Via de 2e link "hier" kan wel een download naar mijn PC worden gedaan en dat levert een 236 MB Zip-file "netherlands.zip" op, die na openen van de Zip-file "Netherlands.map" wordt. En daar kan ik dan niets meer mee. Krijg het bestand ook niet op de SGT.

 

Antarctica,

 

met een Garmin GPS (ouder model 60 CSx) krijg je dus geen GPX-files met volledige listings mee. Via GDAK wel op de SGT, die houd ik standby voor info onderweg. OK lijkt luxe, maar heeft wel een aantal maal geholpen om "in het veld" info in te zien. En met GDAK en het GPS-navigatie programma kun je ook naar een cachelokatie navigeren. Is wel eens handig als je niet precies op het minischermpje van de Garmin een route kunt bepalen. Alleen, die bruikbare kaart ontbreekt nog en daar zoek ik nu via dit forum hulp voor.

 

Bedankt alvast voor wie wel kan/wil helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb die Netherlands.map gedownload vanaf mijn HTC smartfone, werkt samen met GDAK prima.

Je moet in GDAK nog wel even aanvinken waar die kaart (op je apparaat) te vinden is.

Kun jij die .map ook niet gewoon downloaden op je Galaxy, vanaf de site van wolojoli?

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...