Doogiebe Geplaatst 18 december 2011 Geplaatst 18 december 2011 Hoi Ik ben een beginnend cacher en heb een vraagje Kan men in basecamp een projectie maken van een waypunt ? Ik heb drie waypunten en moet van daar uit een projectie maken. Of kan het in een ander programma of joe zou ik het kunnen oplossen. Hartelijk dank voor alle hulp
topzoekertje Geplaatst 19 december 2011 Geplaatst 19 december 2011 Ik gebruik voor het maken van projecties het programma GC-Tool van GPSgek. Ik weet niet of Basecamp hiervoor mogelijkheden heeft. Mapsource, het alternatieve programma van Garmin in ieder geval niet.
De Haelder Geplaatst 19 december 2011 Geplaatst 19 december 2011 Met mapsource kun je wel een projectie maken. Dit doe je met de afstands/peilingsknop. Die knop zit ook op basecamp, maar je ziet daar geen coördinaten maar kaartpunten. Dus het antwoord is nee, met basecamp kun je niet projecteren. Één van de redenen dat ik nog altijd voor mapsource kies ipv. basecamp.
Triskelle Geplaatst 19 december 2011 Geplaatst 19 december 2011 Of kan het in een ander programma of joe zou ik het kunnen oplossen. Ik weet niet welke GPS-ontvanger jij hebt, maar tien-tegen-één dat je daarmee een projectie kan maken.
De Oudjes Geplaatst 19 december 2011 Geplaatst 19 december 2011 Al eens gedacht aan GoogleEarth en de lineaal functie?
VenteLiers Geplaatst 19 december 2011 Geplaatst 19 december 2011 Ik ben benieuwd hoe je kunt projecteren in Mapsource vanuit een bestaande waypiont.
Japiejoo Geplaatst 19 december 2011 Geplaatst 19 december 2011 Ik ben benieuwd hoe je kunt projecteren in Mapsource vanuit een bestaande waypiont. In het menu 'Extra' staat de functie: afstand/peiling. Selecteer deze klik op het waypoint van waar je wil peilen. Maak vervolgens de peiling. Onder het scherm van mapsource zie je de coordinaten, afstand en hoek terwijl je met de muis beweegt. Of je zo ook een nieuw waypoint kan maken weet ik niet, maar je kan in ieder geval de coordinaten aflezen. (Dit is in Mapsource 6.16.2 is vast een oude versie, maar voor mij doet hij wat hij moet doen )
topzoekertje Geplaatst 19 december 2011 Geplaatst 19 december 2011 In het menu 'Extra' staat de functie: afstand/peiling. Selecteer deze klik op het waypoint van waar je wil peilen. Maak vervolgens de peiling. Onder het scherm van mapsource zie je de coordinaten, afstand en hoek terwijl je met de muis beweegt. Of je zo ook een nieuw waypoint kan maken weet ik niet, maar je kan in ieder geval de coordinaten aflezen. (Dit is in Mapsource 6.16.2 is vast een oude versie, maar voor mij doet hij wat hij moet doen ) Een echt serieuze manier om te projecteren is dit niet. Deze functie is bedoeld om de peiling en afstand tussen twee waypoints te bepalen, maar niet om een projectie te maken. Je ziet inderdaad de peiling en de afstand vanaf een bepaald punt, maar je kunt geen nieuw waypoint vastleggen. Dat betekent dat je moet onthouden waar het goede punt is, vervolgens de waypointknop toetsen en dan op het onthouden punt een waypoint aanmaken. Erg nauwkeurig is dat niet. De GPS kan dat inderdaad veel beter en anders zijn er geschikte programmaatjes.
Japiejoo Geplaatst 19 december 2011 Geplaatst 19 december 2011 Ja, dat is zeker waar, gps en andere programma's zijn handiger, nauwkeuriger weet ik niet. Maar dit is wat Mapsource kan met betrekking tot projecteren, die vraag probeerde ik te beantwoorden
Doogiebe Geplaatst 23 december 2011 Auteur Geplaatst 23 december 2011 (bewerkt) Ik bedank alle mensen voor heldere uitleg. Ik denk dat ik met de antwoorden heel goed verder kan. GCT tool of mijn eigen GPS Oregon moeten zeker voldoende zijn Het is wel een gemis in mapsource of basecam voor zo een firma als garmin moet dat toch eenvoudig toe te voegen zijn. natuurlijk waag ik ook de paging zoals beschreven in voor mapsource Doogie 23 december 2011 bewerkt door Doogiebe
Aanbevolen berichten