eitjes Geplaatst 12 mei 2012 Geplaatst 12 mei 2012 Fijn, dit topic! Ik heb de opdracht gekregen voor een vriendin een gezamenlijk cadeau aan te schaffen en ben aan het twijfelen tussen een dakota 20 en een etrex 30. Gisteren nog even gezocht op dit forum, maar niet veel gevonden en nu staat zomaar dit topic op de startpagina. Dank dus voor het oprakelen! Zelf denk ik dat ik voor het beschikbare budget het liefst een etrex 30 zou kopen, maar ik vind het erg lastig om het voor een ander te beslissen. Ik zou het jammer vinden als ik achteraf hoor dat ze liever een touchscreen hadden gebruikt. Zijn er nog grote voordelen te noemen van een etrex 30 boven een Dakota 20? De Oregon 450 (we hebben zelf een 550t) past helaas niet binnen het budget...
Bolle1961 Geplaatst 12 mei 2012 Geplaatst 12 mei 2012 Zelf denk ik dat ik voor het beschikbare budget het liefst een etrex 30 zou kopen, maar ik vind het erg lastig om het voor een ander te beslissen. Ik zou het jammer vinden als ik achteraf hoor dat ze liever een touchscreen hadden gebruikt. Neem haar mee naar de winkel en laat haar zelf kiezen
Fotogravinnetje Geplaatst 13 mei 2012 Geplaatst 13 mei 2012 Etrex30 heeft GLONASS (dus snellere fix en iets exactere plaatsbepaling). Verder zijn de verschillen idd minimaal en is het vooral de vraag: touchscreen ja of nee? Kijk verder ook hier. Met de nieuwste firmware hebben ze beide picture-viewer, dus dat verschil is komen te vervallen. Het grootste verschil zijn nog het gewicht (etrex 30 is lichter) en het formaat van het scherm (dakota 20 heeft groter scherm). Ik heb zelf voor de etrex 30 gekozen omdat ik liever geen touchscreen heb dan een resistieve (drukgevoelige, ben zo gewend aan het capacitieve scherm van m'n telefoon enzo, dat ik drukgevoelig echt irritant vind)
eitjes Geplaatst 15 mei 2012 Geplaatst 15 mei 2012 Dank voor jullie antwoorden. Ik heb haar partner gesproken en die heeft een sterke voorkeur voor de etrex 30. Die is dus ondertussen besteld. Nu maar duimen dat hij op tijd toegezonden wordt...
henmir63 Geplaatst 11 juni 2012 Geplaatst 11 juni 2012 hallo regenboog, in ben zoekende naar een GPS , zoals ik lees heb hij de e-trex 20, heeft deze en kompas en kan hij projecteren en kruispeilingen uitvoeren ? groet team henmir63 / mirjam
A'Tuin Geplaatst 11 juni 2012 Geplaatst 11 juni 2012 Wij hebben de etrex 20 gekozen en nu kunnen we eindelijk paperless cachen. Wat een genoegen. Wel even wennen aan een nieuw apparaat, maar elke dag lukt het beter. Zeer tevreden tot nu toe.
Fotogravinnetje Geplaatst 12 juni 2012 Geplaatst 12 juni 2012 De etrex 20 heeft geen elektronisch kompas. Wil je dus de juiste richting weten, zul je je een stukje moeten verplaatsen, zodat de gps aan de hand van je verplaatsing je richting weet. Kruispeilingen en projecties kunnen er gewoon mee
Knijn Geplaatst 5 augustus 2012 Geplaatst 5 augustus 2012 Is de etrex30 bij het inzoomen van een kaart op detail een beetje snel, of moet je steeds wachten totdat deze de boel heeft ingelezen/bijgewerkt?
A'Tuin Geplaatst 6 augustus 2012 Geplaatst 6 augustus 2012 Bij de etrex 20 gaat het inzoomen snel, maar ik kan niet vergelijken met andere apparaten.
Team Gelaen Geplaatst 6 augustus 2012 Geplaatst 6 augustus 2012 Bij mijn oregon 450 duurt het zoomen vooral lang als ik ergens zoom waar ik op dat moment niet ben. Bv ff kijken hoe de parkeergelegenheid in de buurt van een cache is.
Nuffie Geplaatst 6 augustus 2012 Geplaatst 6 augustus 2012 Is de etrex30 bij het inzoomen van een kaart op detail een beetje snel, of moet je steeds wachten totdat deze de boel heeft ingelezen/bijgewerkt? Nee. Ik heb een etrex30 en over het algemeen ben ik er tevreden over, maar het inzoomen is dramatisch (onroute wandelkaart). Ik moet regelmatig 5 tot 8 seconden wachten tot de kaart weer compleet is. Dat valt mij wel een beetje tegen. Of weet iemand of dit aan de kaart ligt?? Verder geen klagen. Het is een handzaam en prettig apparaat.
Team Gelaen Geplaatst 6 augustus 2012 Geplaatst 6 augustus 2012 hm, voor 5 tot 8 seconden teken ik direct. Zeker met osm kaarten wacht ik soms veel langer, zeker als ik ergens ver weg van mijn huidige positie zoom.
Aanbevolen berichten