Spring naar bijdragen

Maakt Onbekend Onbemind?


PeterMia345nl

Aanbevolen berichten

Wij zijn de afgelopen weken tegen twee volstrekt tegengestelde reacties aangelopen, waar we eigenlijk verbaasd over waren.

 

Wij willen graag een eigen cache gaan beheren en dachten er eentje in Heerhugowaard te plaatsen. Na een brief naar de gemeente kwam er een reactie die niet echt enthousiast over kwam. We mochten een cache plaatsen, maar hij moest okrober 2012 weer verwijdert worden. Dit verbaasde ons nogal, daar we de cache gewoon hier in het park wilden plaatsen. Hetzelfde park dat ieder jaar tijdens mixxstream geruineerd wordt.

 

Wij wandelen veel in het Noord Hollands Duinreservaat en dachten dat het wel mooi zou zijn om daar een cache te mogen plaatsen. Er liggen daar wat caches, en we dachten dat het wel de nodige moeite zou kosten om toestemming te krijgen. Het betreft hier toch een natuurgebied. Toch de stoute schoenen aangetrokken en de beheerder PWN een mailtje gestuurd. De reactie was een enthousiaste mail van een van de boswachters, gevolgd door een zeer positief telefoongesprek. Nu hebben we over 14 dagen een afspraak met de boswachter om te kijken waar we het beste de eindcache van onze 12 kilometer lange multi kunnen plaatsen. We worden door twee boswachters ondersteund om de cacheroute interessant te maken.

 

In februari hopen we onze cache te kunnen publiceren.

 

 

Vandaar de titel van dit topic. Ik denk dat het antwoord in ons verhaaltje al gegeven is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

We worden door twee boswachters ondersteund om de cacheroute interessant te maken.

In februari hopen we onze cache te kunnen publiceren.

 

Volgens mij word dit een hele mooie! Ook al kom je veel in een bepaald gebied, denk ik dat de boswachter de echt bijzonder plekjes weet. Ik wens jullie succes! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de boswachter op stap gaan om een cachelokatie te bepalen is super. Heb ik ook mogen ervaren. De boswachter verteld je wat mag en wat kan, en kent zijn terrein als geen ander. Hij kan je vertellen waarom een plek die in jouw ogen geschikt is om een cache te verstoppen niet zo goed is. Hij weet ook waar de meeste wandelaars lopen, waar het druk is. Ga genieten van een zoektocht met de boswachters. Dat is een fantastische ervaring. Succes met je cache. O, die andere? Laat gaan, is geen eer aan te behalen. Onbekend is onbemind en gewone ambtenaren zijn overwegend onbekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer bij de gemeente iemand persoonlijk te spreken. Vaak helpt dat beter dan alleen een brief of email.

 

Volgende keer zullen we dat zeker proberen. Voorlopig houden we het nu bij de cache in het duin. We zijn beginners en willen ons nog niet te veel op de hals halen.

 

 

 

 

 

Volgens mij word dit een hele mooie! Ook al kom je veel in een bepaald gebied, denk ik dat de boswachter de echt bijzonder plekjes weet. Ik wens jullie succes! :thumbup:

 

Daar hopen wij ook op. Met de boswachter erbij zal het zeker lukken. Het gebied spreekt ons ook erg aan, we zijn er zelf bijna ieder weekend te vinden.

 

 

 

 

Met de boswachter op stap gaan om een cachelokatie te bepalen is super. Heb ik ook mogen ervaren. De boswachter verteld je wat mag en wat kan, en kent zijn terrein als geen ander. Hij kan je vertellen waarom een plek die in jouw ogen geschikt is om een cache te verstoppen niet zo goed is. Hij weet ook waar de meeste wandelaars lopen, waar het druk is. Ga genieten van een zoektocht met de boswachters. Dat is een fantastische ervaring. Succes met je cache. O, die andere? Laat gaan, is geen eer aan te behalen. Onbekend is onbemind en gewone ambtenaren zijn overwegend onbekend!

 

We kijken ook wel uit naar de afspraak met de boswachter. Zo'n man weet zoveel meer als ons van de duinen. Moeten wel zorgen dat we ons bij de cache houden, want we hebben ook veel vragen over de natuur en het duin zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...