Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Oplossingen worden om de zoveel tijd verplaatst naar een ander gedeelte, in het geval van Nessa was die nog niet verplaatst. Dat ligt meer aan de beheerder..

Oplossingen worden om de zoveel tijd verplaatst naar een ander gedeelte, in het geval van Nessa was die nog niet verplaatst. Dat ligt meer aan de beheerder..

Wahct eens het kwartje valt. Jullie bedoelen waarschijnlijk dat de posts van de eenmaal opgeloste mysteries periodiek verplaatst worden. Ja dat klopt. Want op een gegeven momnet kan je als gewoon lid ze niet meer zien.

Ik heb het over het feit dat je via de ledenlijst en het knopje "Zoek naar alle berichten van xxx" in het profiel van gebruiker xxx toch de posts kan zien van verplaatste posts van opgeloste mysteries.

Ligt hier het communicatie probleem?

Probeer het anders zelf eens uit - mits je op GL zit (wat ik aanneem) en nog gewone gebruiker bent.

WAUW...

...

Echter vind ik het TRIEST om te lezen dan sommige persoonlijk aangevallen worden.

...

Wie wordt persoonlijk aangevallen? Volgens mij niemand.

Gevalletje miscommunicatie ind..

Weet niet of je het lek kan noemen, kan het ook niet repliceren gezien ik geen(normale) gebruiker ben. Vinkje of iets dergelijks.. in mijn ogen slecht beheer/kennis gebrek.

Geplaatst
Gelukkig.

En mijn excuus om "jullie" te gebruiken. Hetzelfde geldt ook bij DGRs namelijk. He, kunnen we toch nog de hand schudden :blush:

Maar terugkomend op jouw bewering.... Ik verneem uit je post hierboven dat je die 'terugneemt' omdat zaken 'te makkelijk te zien zijn'?

Mooi, toch iets gemeen.

Daar even aan toevoegend dat het misschien wel eens zo overkomt, maar ik val niemand persoonlijk aan, ik probeer een discussie te houden.

Mijn bewering; als het inderdaad zo makkelijk is, wat het niet zou moeten zijn heb ik me altijd laten vertellen dan kom ik erop terug.

Ik vind delen/helpen zoals op gl prima, maar tot op zekere hoogte en zeker niet volledig open.

Ik denk dat we weer dichter tot elkaar komen.

Ik ben na een lange periode nu tot de stellingname gekomen dat als er hints en hulp geboden wordt op een site zoals GL geen probleem is, MITS .....ik ga een stap verder, alleen achter slot en grendel. Dus je mag er alleen bij met toestemming van bv beheerder. En de gegevens zijn op geen enkele wijze buiten je lidmaatschap om van de site af te halen.

Ik weet niet hoe hoog jouw hoogte is maar die van mij is maximaal zou ik zeggen.

En ja, op een site als ik beschrijf kan/mag je hulp vragen, oke, dan moet je wel toegang hebben gekregen. Maar dat krijg je dan ook omdat je graag wilt samenwerken met anderen, om puzzels op te lossen wat anders niet voor je is weggelegd. Ik kan daar prima mee leven.

Geplaatst

...

Gevalletje miscommunicatie ind..

Weet niet of je het lek kan noemen, kan het ook niet repliceren gezien ik geen(normale) gebruiker ben. Vinkje of iets dergelijks.. in mijn ogen slecht beheer/kennis gebrek.

Ik denk dat we (of jullie zelf) meneer GLs hier op de hoogte van moeten stellen. Dit lijkt me namelijk niet de bedoeling geweest.

Als je het wilt repliceren: maak een nieuwe gebruiker aan :yes:

Volgens mij is dit misverstand nu ook uit de wereld geholpen. Gelukkig. Tevreden medecachers.

En zoals we kunnen lezen in de posts hierboven: er zijn geen persoonlijke aanvallen geweest of zijn zo bedoeld en zijn ook niet zo opgevat. Of vergis ik me nu? Nog meer tevreden forumbezoekers die lekker kunnen slapen vannacht.

Geplaatst

Ik ben op GL voor mezelf, niet omdat ik zo behulpzaam ben dat ik alleen maar leef om anderen te helpen.

Dus wat mij betreft mag het hele zwikje achter slot en grendel, maar GL denkt daar waarschijnlijk anders over.

Verder kun je als NIET lid helemaal niks zien heb ik geconstateerd, je moet dus lid zijn om iets te kunnen bekijken wat mij verteld dat je lid bent anders kun je die printscreens niet zien.

Geplaatst

En Groundspeak staat ondertussen ook al niet meer achter hun eigen standpunt, want:

In the coming days we will announce a change to the Terms of Use, Section 4 paragraph (m) which states:

You agree not to:

(m) Publish, on any Groundspeak owned web property, the solutions, hints, spoilers, or any hidden coordinates for any geocache without consent from the cache owner.

(zie http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=285047&view=findpost&p=4889609 )

Lees ik het goed dat ze zeggen dat deze regel alleen gaat over Groundspeak sites?

Op zich ook wel logisch, want ze kunnen niets doen tegen Geoleaks. In de wandelgangen wordt wel gesproken dat er jacht gemaakt werd (of wordt) op de eigenaar/beheerder van dat forum (Team Firefox), om hem bij Groundspeak te bannen, maar dat komt nooit rond. Heeft ook helemaal geen zin naar mijn idee. En volgens mij is die toevoeging ook gedaan onder druk van veel tamtam van enkele leden van geocaching.com.

Maar ook Groundspeak weet dat ze er niets tegen kunnen doen en ze beter hun energie in iets anders kunnen steken.

Tja, het zij zo.

Ik zou haast gaan roepen dat ze dan de logs op alle listings maar eens aandachtig moeen gaan doornemen....want daar staan vaak hint s e.d. in waar je erg opgewonden van raakt. Maar goed, dat geven ze zelf ook toe door boven de logs de tekst '**Warning! Spoilers may be included in the descriptions or links. ' te zetten. Mmmm, spreken ze zich hier nu zelf tegen ?? :lol1:

Ik ben op GL voor mezelf, niet omdat ik zo behulpzaam ben dat ik alleen maar leef om anderen te helpen.

Dus wat mij betreft mag het hele zwikje achter slot en grendel, maar GL denkt daar waarschijnlijk anders over.

Verder kun je als NIET lid helemaal niks zien heb ik geconstateerd, je moet dus lid zijn om iets te kunnen bekijken wat mij verteld dat je lid bent anders kun je die printscreens niet zien.

Nee dat klopt. Je moet eerst en account aanmaken. Maar dat kan zonder controle (mits je een ban hebt :dribble: ) en zonder betaling. Je bent dan gewoon lid. En dan kun je dus alles bekijken. Blijft het feit dat dus iedereen dit kan doen helaas. Mits er wat aan gedaan wordt, zoals ik al eerder heb aangegeven. Maar die bal ligt bij de leden van GLs en de beheerder.

Geplaatst

gelukkig heeft Geocaching.com geen patent op Coordinaten. Verbieden kunnen ze dus NOOIT!

Nee dat klopt. Maar ze schrijven nog wel het volgende:

Elsewhere we urge everyone to operate with consideration for their fellow cacher's feelings and to resolve issues privately and in a cooperative, respectful manner.

Hoef ik niet te vertalen toch?!

Geplaatst

Feit blijft dan dus dat alleen mensen die hulp WILLEN erop gaan kijken.

Wil je er niks mee te maken hebben, wordt dan gewoon geen lid.

Het is dus gewoon wel besloten, alleen iedereen mag lid worden.

Wat men ermee doet buiten gl, tja.....wat doen puzzelclubjes met hun oplossingen?

Inderdaad delen, ik krijg meer oplossingen van buiten gl als van op gl.

Tel daar bij op dat het gros van de mensen die er daar rondloopt nooit in de buurt van jou cache zal komen, dan krijg je door gl misschien 10 logjes die nie zelf gepuzzeld hebben.

Dat is een fractie van de logjes die de coords kado hebben gekregen.

Ook de cachers die beweren altijd alles zelf te doen en geen hulp vragen moeten zich eens achter de oren krabben, ik heb van diverse al eens hulpvragen gehad tot aan de vraag voor het eindcoordinaat aan toe om toch maar wel te kunnen loggen na al die moeite.

Dus wie nou die :bag: nodig heeft....

Ik niet, ik maak er geen geheim van dat ik mysteries die niks met puzzelen te maken hebben verafschuw.(enkele uitzonderingen daar gelaten)

En "je hoeft ze niet te doen" hoeft niet gezegd worden, ze liggen er, dus ik wil ze vinden.

Geplaatst

gelukkig heeft Geocaching.com geen patent op Coordinaten. Verbieden kunnen ze dus NOOIT!

Elsewhere we urge everyone to operate with consideration for their fellow cacher's feelings and to resolve issues privately and in a cooperative, respectful manner.

Bovenstaand: een verzoek om netjes om te gaan met de gevoelens van andere cachers, en om problemen onderling op te lossen, op een respectvolle manier!

ik ga er niet eens meer op reageren zo!

Geplaatst

Simpel en eenvoudig.

Hieronder het bewijs dat het WEL zo is.

Als normale gebruiker even bij .... jawel, team nessa gekeken naar de geposte berichten en voila zie hieronder de screenshot.

Tuurijk even wat informatie weggepoetst, want ik wil geen leaker zijn :dribble:

Dan rest mij alleen nog de vraag waarom je, als je absoluut toch tegen GL bent, toch een account hebt bij dat forum, en nog eens een keer onder een "geheime" naam ook! stiekem toch wel eens een hint nodig van GeoLeaks?????

Geplaatst

Bovenstaand: een verzoek om netjes om te gaan met de gevoelens van andere cachers, en om problemen onderling op te lossen, op een respectvolle manier!

ik ga er niet eens meer op reageren zo!

Hu? Sorry, maar voel je je nu aangevallen? Ik heb een quote gemaakt van iets wat GS nu roept, omdat ze het zelf niet aankunnen en dus aan de community overlaten en verzoeken om zaken uit te spreken, gezamelijk op te lossen, en boven al elkaar (en de mening van de ander dus ook) te respecteren.

Dit was zeker niet een aanval naar jou toe bedoeld. Ik had zo het gevoel dat er een cooling down gaande was en dacht dat deze quote dit weerspiegelde waar we nu mee bezig zijn. Of heb ik dat nu toch weer fout?

Uiteindelijk gaat het er om dat je hulp mag vragen en zaken be- en uitspreekt. Of dat nu gaat om een meningsverschil of een hint/hulp bij een cache (welk soort dan ook). Dat mag en kan.

Geplaatst (bewerkt)

Simpel en eenvoudig.

Als normale gebruiker even bij .... jawel, team nessa gekeken naar de geposte berichten en voila zie hieronder de screenshot.

Dan rest mij alleen nog de vraag waarom je, als je absoluut toch tegen GL bent, toch een account hebt bij dat forum, en nog eens een keer onder een "geheime" naam ook! stiekem toch wel eens een hint nodig van GeoLeaks?????

Historie: einde december 2010 stond een puzzel van mij op GLs, na 10 dagen en 1 found. De volgende dag de oplossing. Ik wist van niks, totdat ik hiervan na een paar dagen op de hoogte van gebracht werd. Ik was 'boos'. Account onder eigen naam aangemaakt (ik heb niks te verbergen) en gaan kijken wat er dan stond. Ik schrok en verafschuwde dit forum. Niets voor mij. Waarom openbaar hints en oplossingen voor iedereen zichtbaar?

Ik heb toen hard tegen GLs geroepen dat dit niet kan, dat zijn gebannen meoten worden van hier en verder. (ja je doet wat rare dingen). En plop, ik werd gebannen. Dus, maw, de naam DGRs kon ik niet meer gebruiken daar. Zelfs en IP-ban erbij. Ik blijk gelukkig niet de enige te zijn.

Waarom dan nu een account? Als ITer weet je vaak wel een omweg te vinden. Zo ook ik. Benieuwd naar bepaalde admin topics en wat er zou gaan veranderen in de loop der tijd tav het beleid vh forum. Dus alleen om sommige draadje te volgen. Verder niets. Tja, en dan wordt je omdat je niet meehelpt op een gegeven moment gewist. Prima. Nu met dit draadje moest ik even mijn opgedane kennis van 'gat' verifieren en dus een nieuw account aangemaakt. Alleen daarvoor.

Nee, ik kom niet op GLs om hints en oplossingen te vinden. Dat zoek ik zelf uit en mbv bevriende medecachers, samen in de achtertuin. En na verloop van tijd zal het account die ik nu daar heb staan wel weer verdwijnen. Prima, ook weer opgelost.

Is het zo verduidelijkt?

edit: in het begin was GLs een forum waar je geen account voor nodig had om alles te kunnen lezen, alleen maar om te kunnen posten. Dat veranderde langzamerhand dus. En ik heb dat getracked. Het is verbeterd maar nog niet helemaal zoals denk ik ook door de beheerder bedoeld was. Zoals ik heb aangetoond.

bewerkt door De GEO Ridders
Geplaatst

Ik heb een quote gemaakt van iets wat GS nu roept, omdat ze het zelf niet aankunnen en dus aan de community overlaten en verzoeken om zaken uit te spreken, gezamelijk op te lossen,.....

Gezamelijk op te lossen, juist!

Haha, ik ga slapen, morgen weer verder, truste

Geplaatst

Oke, misschien is het beter om hier een slotje op te doen...

Ik heb echt nooit verwacht dat er meer dan 200 reacties zouden komen op mijn vraag! Het gaat echter de laatste 6 pagina's over onderlinge onenigheid en geoleaks en het wel/niet geven van eindcoordinaten, dus het gaat inmiddels wel erg off topic. Dat geeft natuurlijk niet omdat het blijkbaar een hot issue is, maar ik ben eerlijk gezegd totaal niet bezig met geoleaks en begrijp niet erg veel van alle discussies, omdat ik als starter de helft van de afkortingen niet ken. Ik heb inmiddels wel antwoord op mijn vraag geloof ik :thumbup:

Dus bedankt voor alle reacties en als ik volgende keer weer een 'eenvoudige' vraag heb, dan eh.. denk ik 3x na voor ik 'm post haha :D

Ps. Ik heb tussen de ruim 200 reacties gelukkig toch ook een aantal tips gevonden waar ik echt iets aan heb :-)

Geplaatst

Simpel en eenvoudig.

Historie: einde december 2010 stond een puzzel van mij op GLs, na 10 dagen en 1 found. De volgende dag de oplossing. Ik wist van niks, totdat ik hiervan na een paar dagen op de hoogte van gebracht werd. Ik was 'boos'. Account onder eigen naam aangemaakt (ik heb niks te verbergen) en gaan kijken wat er dan stond. Ik schrok en verafschuwde dit forum. Niets voor mij. Waarom openbaar hints en oplossingen voor iedereen zichtbaar?

Ik heb toen hard tegen GLs geroepen dat dit niet kan, dat zijn gebannen meoten worden van hier en verder. (ja je doet wat rare dingen). En plop, ik werd gebannen. Dus, maw, de naam DGRs kon ik niet meer gebruiken daar. Zelfs en IP-ban erbij. Ik blijk gelukkig niet de enige te zijn.

Waarom dan nu een account? Als ITer weet je vaak wel een omweg te vinden. Zo ook ik. Benieuwd naar bepaalde admin topics en wat er zou gaan veranderen in de loop der tijd tav het beleid vh forum. Dus alleen om sommige draadje te volgen. Verder niets. Tja, en dan wordt je omdat je niet meehelpt op een gegeven moment gewist. Prima. Nu met dit draadje moest ik even mijn opgedane kennis van 'gat' verifieren en dus een nieuw account aangemaakt. Alleen daarvoor.

Nee, ik kom niet op GLs om hints en oplossingen te vinden. Dat zoek ik zelf uit en mbv bevriende medecachers, samen in de achtertuin. En na verloop van tijd zal het account die ik nu daar heb staan wel weer verdwijnen. Prima, ook weer opgelost.

Is het zo verduidelijkt?

edit: in het begin was GLs een forum waar je geen account voor nodig had om alles te kunnen lezen, alleen maar om te kunnen posten. Dat veranderde langzamerhand dus. En ik heb dat getracked. Het is verbeterd maar nog niet helemaal zoals denk ik ook door de beheerder bedoeld was. Zoals ik heb aangetoond.

Je bent geweldig hoor! Als IT-er heb je iets aangetoond. Iets waar het gros van de mensen die op een forum (maakt niet uit welk) komt niet eens aan zou denken om te proberen omdat men het simpelweg niet wil weten of omdat men de kennis er niet voor heeft. Gefeliciteerd! Wat zou de GC wereld toch zonder je moeten?

Want natuurlijk doe jij niets met de info die je dmv je onderzoek (met een account op GL) kunt achterhalen..... [sarcasme inserted]

Feit blijft dat niet iedere GC-er z'n achtertuin kan vullen met GC vriendjes om nu eens een middag/avond puzzeltjes op te gaan lossen. Trouwens als ik achter de schutting van jouw achtertuin zou meeluisteren naar jullie bevindingen maakt dat jouw tuin ook niet (be)gesloten en dus openbaar. Doe je dus exact hetzelfde.

Ook puzzels bespreken op events is een openbaar iets. Ik kan daar gewoon naar binnen lopen. (Als ik dat al zou willen maar dat doet niet ter zake).

Als je zo enorm tegen openbaarheid van lekken bent zou je je veldtocht beter tegen de twitteraccounts die kant en klare coords de ether in gooien moeten richten. Of volg je onder het mom van "onderzoek" ook deze accounts ook maar doe je natuurlijk niks met de verkregen info?

Maar ook voor dit argument zal je wel weer een enorm goed excuus hebben of op je niet navolgbare wijze gaan weerleggen.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...