Bloodwoosj Geplaatst 9 november 2011 Geplaatst 9 november 2011 Cachen mag dan wel voor iedereen bedoeld zijn, maar niet iedere cache is voor iedere cacher weggelegd. Een cacher met hoogtevrees laat een boomklimcache links liggen. Een cacher die een hekel heeft aan lange wandelingen zal niet zo snel te vinden zijn op een multi van 25 km. Mijn neefje van 12 zal niet zo snel op zijn fietsje hier 50 km over de grens te vinden zijn. Maar om een of andere reden schijnt er wel een aanzienlijke groep cachers te zijn die meent op andere dan door de maker bedoelde wijze in het bezit te moeten komen van deel of gehele oplossingen of eindcoords van puzzelcaches om die met alle geweld dan ook als found-it te kunnen loggen. Als je iets niet leuk vindt, en je vindt (terecht of niet terecht) dat de puzzelmaker rare gedachtenkronkels maakt en het erop lijkt dat ie niet wil dat zijn cache gevonden wordt, laat die cache dan toch links liggen. In dat geval moet het toch geen probleem zijn om te stellen dat die gedachtenkronkels meer over de maker dan over de niet-in-staat-om-dit-op-te-lossen-zoeker? Ik puzzel bij voorkeur zo veel mogelijk zelf, heb er geen bezwaar tegen dat anderen dat samen doen (kan ook leuk en sociaal zijn), maar beschouw het als asociaal als er eindcoords of oploswijzen via allerlei media verspreid worden. Zoals gezegd, ook ik puzzel regelmatig. Sommige zaken lukken, sommige niet. Er zijn zat puzzels waar je naar mijn idee meer kanten dan alleen die door de owner bedoeld mee op kunt. Die worden dan ofwel niet opgelost, ofwel niet bezocht, ofwel in een uiterst zeldzaam geval wel bezocht maar dan niet van een smiley voorzien maar van een note. En ook dat schijnt voor een kleine groep owners een probleem te zijn. Een cacher die mijn cache bezoekt en geen smiley erbij wil hebben? Dat moet wel provocatief bedoeld zijn... 1
Team van Druten Geplaatst 9 november 2011 Geplaatst 9 november 2011 Tja ik ben dan misschien een eenling, maar ik heb geen groot geocachers "vrienden" netwerk die ik bij mysteries om hulp kan vragen. Klop gerust bij ons aan, bij ons kun je altijd terecht voor een hulplijntje. Wat een onzinnig gedoe allemaal dat je geen hulp mag vragen. Wil je niet dat er geen hulp gevraagd wordt, maak dan normale puzzels en niet van die idiote gedachtenkronkels die er alleen voor dienen om cachers te frustreren. Lekker genieten van je cache die minder als 10 keer per jaar wordt gevonden. Voor ons geldt ook wat er in de buurt ligt willen we van de kaart en als dat niet alleen lukt doen we het met hulp of een gekregen coordinaat. Cachen is voor iedereen, maak dan geen puzzels die alleen door je vriendjes worden opgelost. Hier ben ik het nu helemaal mee eens, bij ons kan ook iedereen aankloppen voor hulp met puzzels, ik probeer altijd wel puzzels op te lossen, als dit lukt ook erg leuk. Maar puzzzels waar je niet zonder de gedachte kronkel van CO uit kunt komen, zijn erg frustie. Wij vinden het leuk als onze Caches worden gevonden, als ik dit niet zou willen kunnen we ook wel iets maken, waar niemand uit komt, maar wie heeft hier nu lol van Pas nog een puzzel ergens in de provincie Utrecht gedaan, volgens de CO staan er genoeg aanwijzingen op de pagina, maar als je geen hint van een medecacher krijgt is deze eigenlijk niet te doen. Dus denk ik dat de CO deze Cache liever niet laat vinden, op een plek met veel zwerfafval 1
team nessa Geplaatst 9 november 2011 Geplaatst 9 november 2011 (bewerkt) Misschien omdat je bij een klimboom of multi weet wat je te doen staat? Een puzzel die niks duidelijk maakt kan wel dagen frustrerend zijn en oh joepie, na een week is het nog niet gelukt en kom je erachter dat je al die tijd verknoeit hebt en dat je beter die multi van 25 km in etappes had kunnen lopen. Puzzels vergelijken met andere cachesoorten; appels met peren vergelijken. Caches liggen er om gevonden te worden, niet om als stom ? op de kaart te blijven staan. 9 november 2011 bewerkt door team nessa
Team van Druten Geplaatst 9 november 2011 Geplaatst 9 november 2011 Wederom helemaal mee eens, zitten wel erg op 1 lijn
Odlaniger Geplaatst 9 november 2011 Geplaatst 9 november 2011 De discussie over lekken van informatie heeft inmiddels heel veel losgemaakt, gezien het grote aantal reacties. Omdat ik onderhand benieuwd ben wat er over mijn caches wordt geschreven op Geoleaks, heb ik me geregistreerd. Maar wat blijkt: als je alle oplossingen wilt krijgen, dan moet je silver member worden. En silver word je pas wanneer je de oplossing van een andere cache verraadt, als ik het goed begrijp. Dus word ik geen silver. Toch kan ik op Geoleaks het één en ander lezen. Een mij bekende cacher, die meestal positief is over mijn caches, vertelt wat de titel is van het lied van mijn cache INSPIRATIE. En de clou van mijn cache Westenenkerpark wordt ook prijsgegeven door weer een ander. Om het voor mezelf (en misschien voor anderen) een beetje helder te houden na zoveel te hebben gelezen, mijn meningen op een rijtje. 1. Iedereen beleeft op zijn/haar manier plezier aan geocachen. 2. Iemand die lak heeft aan de bedoeling van een CO, die gaat voor de puntjes, kan/wil ik niet tegenhouden. Ook hij/zij heeft plezier. 3. Iemand die een hint voor mijn cache nodig heeft, help ik altijd op een prettige manier verder. Ik wil graag dat mijn caches worden gevonden. Ook Westenenkerpark, die moeilijker is dan de bedoeling was. 4. Geoleaks zou geen oplossingen openbaar mogen maken. Sterker, zij moedigen dit zelfs aan via een silvermembership. Voor mij een uitdaging om een cache te maken waar niemand in het openbaar mee aan de haal kan gaan. 5. Ik cache op de manier die ik het leukst vind. Dat betekent zelf mysteries oplossen, zelf multi's lopen en weinig traditionals oppikken, zoals carpoolcaches. Ik ben bijna 2 jaar bezig en heb “slechts” 147 founds. Het geocachen heeft inmiddels vele dimensies gekregen. Variatie, technische en elektronische hulpmiddelen, maar ook “lekkages”. We zullen zien hoe dit zich verder ontwikkelt. Ik denk dat ik zondag de Beekbergse Beekeenden van Team Horn ga lopen of een Reis om de wereld in 1 dag ga maken. Misschien met hulp van mijn gezin!
De GEO Ridders Geplaatst 9 november 2011 Geplaatst 9 november 2011 Waarom wordt er zo slecht gelezen: puzzelen met hulp van buiten het eigen team mag, waarom niet => echter WIJ ZIJN TEGEN HET PUBLIEKELIJKE TOEGANGKELIJKE FORUM/MEDIA GEBRUIK HIERVOOR !! Dus als ik een Forum maak dat niet publiekelijk toegankelijk is, maar alleen voor een "vriendenkring" dan is het wel in orde? Stel: Jij zet een site op. JIJ (!!) nodigt deze en gene uit om daar op gezellig te puzzelen. Hij/zij die wil krijgt van jou een username + password. Uiteraard belooft iedere vriend de gegevens niet publiekelijk te maken. Ieder ander die ook zou willen puzzelen maar die jij niet wil houd je tegen, omdat zij niet over de mogelijkheid beschikken een username+password zelf aan te maken. Je zorgt er voor dat de gegevens over de puzzels/mysteries binnen de site blijven, dus niet op het publiekeljk toegankelijke WWW terecht komen. Ook zoekmachines als google kunnen niet bij de gegevens komen en kunnen dus ook niet openbaar worden via een zoek-opdracht (ja dat kan namelijk gebeuren). Ik zie hier dan persoonlijk geen probleem. Het blijft dan namelijk een besloten vriendenkring (als je deze term wilt gebruiken). Belangrijk is dus dat net zomaar iemand op eigen houtje een username+password kan aanmaken en kan meekijken. Jij blijft de baas wie wel en wie niet meedoet. Ja, hier kan ik mee leven, hier heb ik geen probleem mee. Succes met je site zou ik zo zeggen
IvdK Geplaatst 9 november 2011 Geplaatst 9 november 2011 Waarom wordt er zo slecht gelezen: puzzelen met hulp van buiten het eigen team mag, waarom niet => echter WIJ ZIJN TEGEN HET PUBLIEKELIJKE TOEGANGKELIJKE FORUM/MEDIA GEBRUIK HIERVOOR !! Dus als ik een Forum maak dat niet publiekelijk toegankelijk is, maar alleen voor een "vriendenkring" dan is het wel in orde? Stel: Jij zet een site op. JIJ (!!) nodigt deze en gene uit om daar op gezellig te puzzelen. Hij/zij die wil krijgt van jou een username + password. Uiteraard belooft iedere vriend de gegevens niet publiekelijk te maken. Ieder ander die ook zou willen puzzelen maar die jij niet wil houd je tegen, omdat zij niet over de mogelijkheid beschikken een username+password zelf aan te maken. Je zorgt er voor dat de gegevens over de puzzels/mysteries binnen de site blijven, dus niet op het publiekeljk toegankelijke WWW terecht komen. Ook zoekmachines als google kunnen niet bij de gegevens komen en kunnen dus ook niet openbaar worden via een zoek-opdracht (ja dat kan namelijk gebeuren). Ik zie hier dan persoonlijk geen probleem. Het blijft dan namelijk een besloten vriendenkring (als je deze term wilt gebruiken). Belangrijk is dus dat net zomaar iemand op eigen houtje een username+password kan aanmaken en kan meekijken. Jij blijft de baas wie wel en wie niet meedoet. Ja, hier kan ik mee leven, hier heb ik geen probleem mee. Succes met je site zou ik zo zeggen Nagenoeg elke Geocacher is een vriend! dus..?
Phoenix-night Geplaatst 9 november 2011 Geplaatst 9 november 2011 Ik ben absoluut niet jouw vriend! PN
IvdK Geplaatst 9 november 2011 Geplaatst 9 november 2011 Stel: Jij zet een site op. JIJ (!!) nodigt deze en gene uit om daar op gezellig te puzzelen. Hij/zij die wil krijgt van jou een username + password. Uiteraard belooft iedere vriend de gegevens niet publiekelijk te maken. Ieder ander die ook zou willen puzzelen maar die jij niet wil houd je tegen, omdat zij niet over de mogelijkheid beschikken een username+password zelf aan te maken. Je zorgt er voor dat de gegevens over de puzzels/mysteries binnen de site blijven, dus niet op het publiekeljk toegankelijke WWW terecht komen. Ook zoekmachines als google kunnen niet bij de gegevens komen en kunnen dus ook niet openbaar worden via een zoek-opdracht (ja dat kan namelijk gebeuren). Dus als ik Geo-Leaks vraag om de optie "aanmelden" te verwijderen, en dat ze voortaan als vriend moeten mailen, dan is GEO-LEAKS voor jou dus wel in orde? Ze voldoen namelijk aan bovenstaande regels dan... Ik ben absoluut niet jouw vriend! PN Je moet ook lezen wat er staat! NAGENOEG iedere cacher is een vriend. Je hebt er natuurlijk altijd bij die hun kop in het zand steken of anoniem blijven!
De GEO Ridders Geplaatst 9 november 2011 Geplaatst 9 november 2011 ..... Nagenoeg elke Geocacher is een vriend! dus..? Zucht. Er valt echt niet op redelijke volwassen wijze met sommigen te praten. Ben je nou echt zo bekrompen? Laat maar. Ik stop er weer mee voordat ik ontplof.
IvdK Geplaatst 9 november 2011 Geplaatst 9 november 2011 ..... Nagenoeg elke Geocacher is een vriend! dus..? Zucht. Er valt echt niet op redelijke volwassen wijze met sommigen te praten. Ben je nou echt zo bekrompen? Laat maar. Ik stop er weer mee voordat ik ontplof. Laat het duidelijk zijn dat ik hier niet zit om ruzie te zoeken! Zoveel Geocachers, Zoveel meningen, ik discuseer hier graag over. Ieder zijn hobby, ieder zijn spel, en ieder speelt dat spel op zijn eigen manier. Het zou laf zijn om elkaar dan maar te blocken en te bannen, want jij deelt niet mijn mening... ?? geen reden om te ontploffen dus
Phoenix-night Geplaatst 9 november 2011 Geplaatst 9 november 2011 Jouw mening weten we inmiddels wel. PN
IvdK Geplaatst 9 november 2011 Geplaatst 9 november 2011 Jouw mening weten we inmiddels wel. PN daarbij de vraag, durft je alter-ego niet zelf te reageren? Ik lees toch net dat PN namelijk per 29 september is gestopt met geocaching? zijn anoniemiteit komt natuurlijk nog wel even uit in discussies als deze.... http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=f152f5ab-425e-4305-97e3-dd291026ebc3 Bovenstaande link is helaas wel voor een uitzonderlijk goede cache, welke buiten het puzzelen binnen toch enorm leuk zou zijn, helaas deze nooit kunnen lopen
Phoenix-night Geplaatst 9 november 2011 Geplaatst 9 november 2011 Sorry, m'n trollenvoer is op; dat wordt honger lijden voor je! PN
De GEO Ridders Geplaatst 9 november 2011 Geplaatst 9 november 2011 Dus als ik Geo-Leaks vraag om de optie "aanmelden" te verwijderen, en dat ze voortaan als vriend moeten mailen, dan is GEO-LEAKS voor jou dus wel in orde? Ze voldoen namelijk aan bovenstaande regels dan... ! zou mooi zijn Laat het duidelijk zijn dat ik hier niet zit om ruzie te zoeken! Zoveel Geocachers, Zoveel meningen, ik discuseer hier graag over. Ieder zijn hobby, ieder zijn spel, en ieder speelt dat spel op zijn eigen manier. Het zou laf zijn om elkaar dan maar te blocken en te bannen, want jij deelt niet mijn mening... ?? geen reden om te ontploffen dus Gelukkig.
Aanbevolen berichten