Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wat mij tegen de borst stuit is dat er personen zijn die mail krijgen met bedreigingen. Hoezo? Waarom? Is het dan zo belangrijk om je standpunt te maken als je ergens niet van gediend bent? Moet dat op die manier? Nee, dat is pas een not-done.

Waarom zou je als je een bepaald standpunt hebt je een ander op twitter willen volgen die een heel ander standpunt heeft? Wat heeft dat voor nut? Laat liggen, niet doen.

Het belangrijkste is dat we cachen. Hoe men dat doet mag ie helemaal zelf weten.

Het enige waar ik tegen ben, en dat weet zo ongeveer iedereen wel hier, is het discussieren over een mysterie op een openbaar medium op een dusdanige manier dat iedereen dat kan meelezen en dan uiteindelijk de oplossing (en evt coordinaat) 'verklapt'. Wat heb je dan? Aan de ene kant op een voor iedereen openbaar bereikbaar site de mysterie (puzzel) en aan de andere kant op een voor iedereen openbaar bereikbaar site de oplossing. Wat is dan als CO de lol er van om deze puzzel nog te handhaven?

Wat is de lol van degenen die dit doen om het werk die de CO heeft gehad om de puzzel te maken te ondergraven?

Een hint vragen doe je aan de CO, of doe je in 'besloten kring' met andere cachers. Dat laatste kan zijn via mail, PM, SMS etc.

Als nu een alle voorstanders van openbaar hints en oplossingen overdragen dit nu besloten zouden doen, dan is m.i. het 'probleem' opgelost.

Ja, vragen aan een CO mag. Vraag mij maar om een hint op een mysterie van mij en die krijg je (als je zelf hebt aangegeven wat je gedaan hebt en waar je nu vastloopt). Ga je met andere cachers aan de gang om het op te lossen, prima, zolang de wereld maar niet kan meelezen. Simpel.

Geplaatst

En ja ik ben ook een hulpverlener.

De mysteries van de laatste jaren lopen gewoon de spuigaten uit!!

Een normaal puzzeltje waar je plaatjes moet zoeken oid is nog ontspannend maar om een gedachte kronkel van iemand te moeten ontleden vind ik NOT DONE.

Ach, er ligt genoeg voor elk wat wils, denk ik maar. Neem nou die "Jan Hasj" caches. Vroeger probeerde ik ze ook nog op te lossen en waren ze met wat moeite nog wel te doen. En ook best leuk. Nu is het aantal mensen wat zich er nog mee bezig houdt op de vingers van 1 hand te tellen. Laat ze lekker, er blijven nog genoeg andere caches over. Mij boeit het niet.

En als mensen persee niet zelf opgeloste puzzels wil loggen, mij ook een biet. Zelf zie ik niet in wat daar de lol van is. En ik weet heus wel dat de oplossingen van mijn eigen caches ook rond gaan, maar daar lig ik ook niet wakker van.

Geplaatst

Het enige waar ik tegen ben, en dat weet zo ongeveer iedereen wel hier, is het discussieren over een mysterie op een openbaar medium op een dusdanige manier dat iedereen dat kan meelezen en dan uiteindelijk de oplossing (en evt coordinaat) 'verklapt'.

Met andere woorden: het enige wat een hulpzoeker moet doen is zijn vraag anders stellen. "Ik heb een probleem met het oplossen van die-en-die cache. Is er iemand die mij via PM verder zou kunnen helpen?".

Of misschien moeten de forumlezers dat zelf tussen de regels van een hulpverzoek hier op het forum lezen.

Geplaatst

Het enige waar ik tegen ben, en dat weet zo ongeveer iedereen wel hier, is het discussieren over een mysterie op een openbaar medium op een dusdanige manier dat iedereen dat kan meelezen en dan uiteindelijk de oplossing (en evt coordinaat) 'verklapt'.

Met andere woorden: het enige wat een hulpzoeker moet doen is zijn vraag anders stellen. "Ik heb een probleem met het oplossen van die-en-die cache. Is er iemand die mij via PM verder zou kunnen helpen?".

Of misschien moeten de forumlezers dat zelf tussen de regels van een hulpverzoek hier op het forum lezen.

Dat zou al veeeeeeel beter zijn, ja. Maar vergeet niet dat de hulpzoeker uiteraard altijd de eerste keus de CO 'zou moeten zijn'. Ik zeg niet dat dat verplicht is, maar zou wel heel erg leuk voor de CO zijn.

In ieder geval, ja, dit lijkt mij geen enkel probleem !

Geplaatst

Moet de CO wel bereid zijn om te reageren.

Heb zelf een mysterie niet op kunnen lossen door een fout in de beschrijving.

De CO vertikt deze fout toe te geven en zo blijft de puzzel onoplosbaar (of je moet bedelen bij de CO voor "zijn" juiste antwoorden)

Geplaatst

Het gaat om deze. De puzzel stelt niets voor.

Maar ik snap niet waarom de CO zo moeilijk aan het doen is om een kleine aanpassing in de beschrijving.

Alle loggers hebben dus eerst de co moeten mailen

Geplaatst

Maar ik snap niet waarom de CO zo moeilijk aan het doen is om een kleine aanpassing in de beschrijving.

Mmm, je hebt het in je log over 'toegangswegen', terwijl de vraag A gaat over 'toegangspaden'. Is dit aangepast? Zo ja, dan is het gebeurt en tja, soms zijn COs wel eens koppig end an wordt een puzzel oplossen erg....frustrerend. Mee eens. Maar als je komt met bewijzen en anderen ook....dan moet de CO toch echt overstag.

Geplaatst

Er klopt gewoon niets van

De verkeerde formulering van de wegen. Je gaat er dus niet komen als je de beschrijving volgt.

Bankjes in en bij de toegang park? welke toegang alle toegangen 1 toegang. Er ligt een gebied om met nog meer bruggetjes en een voetbal veld naast met bankjes tellen die ook mee. Dat is namelijk ook bij 1 van de toegangs wegen.

Dan nog de oplossing van klassieke instink puzzels

Hoeveel boterhammen kan je van een heel brood snijden?

1 Want als je er een snede afgesneden hebt is het geen heel brood meer.

En volgens de bewuste cache legger is deze klasieker 0

Het is maar een afwijking van meter. Maar je gaat de checker bij deze cache nooit op groen krijgen.

Voel me een klein beetje een muggen zifter.

Maar snap wel het probleem waar een beginnende cacher tegen aanloopt. Niet iedere CO is even gewillig.

Geplaatst

iemand interesse in de corrected :blush:

Geplaatst

De cache is gepublished op 2 november. Jij bent 3 november voor het eerst gaan zoeken. Misschien moet je CO iets meer tijd geven om de fouten er uit te halen.

Geplaatst (bewerkt)

Ehhh nee want de CO heeft ten kennen gegeven dat mijn beredenering van 1 fout is hahahaha

Ja, da's een discussie waar geen eind aan zal komen ben ik bang. Ik kan wel een redenering bedenken waarom 1 fout is. En even makkelijk is een redenering verzonnen waarom 0 fout is. Ik vind het overigens daarom geen goede vraag van de legger.

bewerkt door Marco de Klerk
Geplaatst

Vind het voor een klassieke puzzel die 1 is en niet 0 wel een beetje naïef

Vooral nu het min of meer is afgedaan je weet de coords dus log nu maar en niet meer reageren op mailtjes die worden verstuurd.

Maar voor ik helemaal OT ga

Soms is het dus lastig voor een cacher om een puzzel op te lossen op de correcte wijze

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...